zondag 18 maart 2012

zondag 18 maart 2012

Zondag, Rob de Nijs zingt over zondag. Vandaag is zondag. Een heerlijk relaxte zondag. Teun is al vroeg wakker en wil naar beneden. Ik ga met hem mee en we eten samen een krentebolletje met roomboter. Al snel is Guus ook van de partij, in zijn korte broek, want Guus slaapt ik enkel een korte broek, onze stoere Guus. Hij heeft het koud en wil onder een deken liggen. Ik vraag hem om dan meer kleding aan te doen, dan krijgt hij het vanzelf warmer. Hij kiest voor de deken, sterker nog hij haalt zijn dekbed van boven naar beneden. Samen met Teun spelen zijn met de Ninjago strijders. Ik besluit om een lekker groentesoepje te maken om half acht in de ochtend. Ik vind het heerlijk om in de keuken bezig te zijn. Puck is ook wakker en ze wil me graag helpen. Met een krentebol in haar hand leunt ze tegen het trapje in de keuken en we babbelen over hoe je soep maakt. Samen met haar bedenken we wat lekker zal zijn bij de soep en we besluiten een tortilla de patatas te maken. Puck helpt met de keukenmachine en de aardappel en ui verdwijnt behendig  in het apparaat om er als perfectie schijfjes uit te komen. Puck klopt de eitjes en om acht uur ruikt het verrukkelijk in huize Schreur. Wat maakt ons sterk, teamwerk, wat maakt ons sterk teamwerk, we zingen het wonderteamlied. Het is gezellig. Henry slaapt lekker uit tot negen uur en wij koken, zingen en de jongens laten hun fantasie de vrije loop. Het rrrrt en pffffft in de kamer, want de strijders maken bijzondere geluiden en spreken een bizarre taal. We genieten van de zondag, de rust, zondag is heerlijk. Als Henry beneden komt zijn wij klaar met ons kookwerk. We gaan aan tafel tekenen. Ik besluit nu eens heerlijk te gaan liggen en rusten en daarna badderen. Ik loop met mijn mutsje naar boven en pas als ik in de spiegel kijk, zie ik dat ik een muts op heb. Ik voel het eigenlijk al niet meer. Ik ga heerlijk op ons bedje liggen en dommel zo een uurtje weg, zalig, ik voel me aangenaam ontspannen. Daarna lekker in bad en ik kan kiezen uit welk olietje ik wil gebruiken, heb inmiddels zoveel staan. Ik kies voor de Feel loved. Het ruikt aangenaam en er zit ook olie in, dus goed voor de huid. De zondag is een geweldige dag. Als ik uit bad stap zie ik allemaal stoppels in bad drijven, waar zijn die nou weer van en dan snap ik het, ze zijn van mijn hoofd. Mijn haar gaat gewoon door met uitvallen, maar het haar is weg en er zitten stoppels op mijn hoofd en deze vallen ook gewoon uit. Ik moet er een beetje om lachen. Ik kleed me aan en dan komt Puck binnen. Ze lacht me toe en vraagt wanneer ik mijn haar opzet. Ik vraag haar of zij het eerst even wil borstelen. Puck borstelt het mooi glanzend en ik zet het op. Ziezo ik ben weer klaar voor deze zondag. Ik ga naar beneden en daar gaat Henry met Puck en Guus de auto wassen. Met hun rubberlaarzen vertrekken ze, uitgelaten. Teun zit een computerspelletje te doen en heeft hele gesprekken met de computer, het lijkt alsof ik mezelf zie zitten, ook altijd pratend tegen alles en iedereen. Ik verzorg een verrassingmaaltje en als iedereen er weer is hebben we verrassingsboterhammen, verrassingsstokbrood en verrassingstosti's. We zitten met zijn allen gezellig aan tafel en de kinderen zijn in de ban van de rollende rrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Teun en Guus rollen er naarstig op los en Puck blijft gewoon oefenen, haar rr zit in haar keel en wil niet naar voren komen. Puck daarentegen kan wel fluiten en dat kunnen de jongens niet, dus ieder heeft zijn eigen kunstje. Nicole belt en zal er rond 15 uur zijn. We kunnen vanavond thuis eten, maar Henry en Puck hebben eigenlijk een ander idee. Ze willen naar een restaurant genaamd Pluk. We zullen het straks overleggen. De jongens gaan formule 1 kijken en Puck gaat een spelletje spelen op de computer. Als Nicole, Ralph en Vivian er zijn gaan we weer gezellig kletsen en leuke dingen doen. Nu weer even rust op de zondag, zalig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten