zaterdag 31 maart 2012

Het was leuk

Marjon en ik maken er een mooie en rustige dag van. Marjon zorgt dat mijn iBooks weer op mijn iPad staan en ook doet ineens mijn internet het weer op de laptop, Marjon de wizkid:) Zo ging dat op het werk ook altijd, bij mij lopen printers, faxen, computers altijd op hol, deden raar of er was iets mee. Natuurlijk ook mijn onkunde, maar ook daar wist Marjon dat vaak op te lossen. Alles loopt weer thuis. We kletsen gezellig en ik voel me goed, alle lichamelijke klachten zijn in control als ik mijn rust neem. Ik dut nog lekker op de bank en er heerst een heerlijke rust in huis. Als ik wakker wordt drinken we gezellig wat en rommel ik wat in de keuken. Ik heb geen benul van tijd, maar begin vast aan de maaltijd, pasta met spekjes en kip, italiaanse groenten en boursin quisine. Een salade erbij en we zitten vroeg aan tafel en praten over vrouwenwijsheden en de verschillen tussen mannen en vrouwen. Een onderwerp waar je nooit over uitgesproken kunt raken. Buurvrouw Pauline komt even kijken of de mannen al terug zijn van het feest, maar nog niet. Ze loopt nog niet weg of ik zie het blonde blije koppie van Teun. Ze gaan nog even iedereen naar huis brengen, maar ze zijn er weer en ik zie blije gezichten. Als Henry en Teun binnenkomen vraag ik hoe het was en het was LEUK. Een enorm mammoetbot heeft hij opgegraven en ze zijn ook wezen eten bij Mc Donalds. Hij heeft genoten en rode wangen van opwinding en vermoeidheid. We kijken direct de foto's op de laptop en we zien de kleine grote mannen bij de dino's en het is de kroon op deze dag. Ik ben gelukkig en tevreden en ik ervaar deze dag dan ook als een mooie, fijne en goede dag. Teun speelt nog even thuis met vriend Nick, natuurlijk met de net ontvangen kado's en ook chrisje komt nog even spelen. Ze hebben zo'n schik met elkaar de kinderen. En wij tafelen na, met koffie en chocolade en praten over de wending van het leven en we voelen ons met elkaar verbonden. Als Floor, Chrisje en Nick komt ophalen ligt iedereen in een deuk, wellicht vanwege het natuurlijk gezag en overwicht, dat er zo mooi uitkwam dat toegelachen werd. Het leuke trio vertrekt en Teun is moe en gaat even op de bank liggen. Hij is moe, tevreden en heeft genoten en dat was het doel van de dag. Dankzij manlief en Dries, dus hulde! Marjon vertrekt en we nemen afscheid, wat fijn dat ze er was en ook hier zijn het hem weer de kleine dingen die het doen en ik ben weer dankbaar. Teun gaat lekker slapen en wij kijken samen naar Horrible Bosses. We lachen en we genieten van onze rustige avond. Dit was een mooie dag, een fijne dag, dank je dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten