dinsdag 6 maart 2012

Chemotherapie Catharina ziekenhuis 6 maart 2012

Hier zitten we dan Henry en ik samen in de Chemotherapie therapie ruimte van het Catharina ziekenhuis in Eindhoven. Vriendelijke zusters en een rustige sfeer. Ik word goed verzorgd, krijg theetje, goede uitleg en vooral rust. Ik word aangeprikt voor het infuus via de port à cath, maar dat gaat niet vanzelf. Na drie keer prikken wordt er om assistentie gevraagd. Er zit wondvocht om de port à cath en daardoor is deze nog niet ingekapseld. Omdat de port à cath in de bovenkant van de borst zit zit er misschien wel teveel vet nu :) met de assistentie en een langere naald lukt het uiteindelijk. De pleister die geplakt wordt vtoond meteen allergie, dus snel een andere pleister en dan volgt als eerste de kytril, een middel dat 15 minuten doorloopt tegen de misselijkheid. Ik heb een verrijdbare computer gekregen van de zusters met daarop allerlei informatie over kanker met kleine kinderen en ik heb mijn iPad. Hoe aangesloten met de wereld buiten het ziekenhuis kun je zijn? Na de kytril een zoutoplossing om de boel schoon te spoelen. Daarna volgt de adriamycin en dan begint het echt. De kankerkillers stromen naar binnen. Hier doe ik het voor, beat the cancer, we can do it, i can do it! adrianmycin is een rood goedje, het loopt ook een kwartier door en het veroorzaakt mondklachiten, zweertjes, ontstekingen, geen prettige verschijnselen. Omdat het mijn este keer is moet ik goed opletten of ik klachten krijg, als dat zo is dan krijg ik vanaf kuur 2 een mondkoeling, gewoon lekker op ijs sabbelen en knabbelen :) ik onderga en schrijf op mijn blog en Henry leest de Elsevier. So far so good. Ik heb een buurman die met zijnnvrouw naast ons zitten en die zijn wild enthousiast over mijn iPad. Ik leg hen uit hoe het werkt en ik lijk wel een expert en dat terwijl ik er de ballen verstand van heb :) ze vinden het heel prachtig en willen er ook een aanschaffen. Ik voel me trots, heb ik toch maar even van mijn mannetje mogen krijgen, een super uitkomst in deze situatie. Mijn kwetsbaarheid van gisteren heeft plaatsgemaakt voor strijdlustigheid, en mijn dagmantra is: de strijdlustige knapperd ontvangt de kankerkillers! Deze Killers gaan de strijd aan en mijn lichaam zet zijn beste beentje voor! Ga effe facebooken, straks het vervolg.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten