vrijdag 30 maart 2012

Lekker slapen

Ik ben heel verschrikkelijk moe. Mijn moeder haalt de kinderen uit school en de speelafspraken zijn inderdaad gewijzigd. Puck wil naar Fenne, Teun gaat naar Max en Guus wil naar Fabian, maar daar is helaas niets over afgesproken. Uiteindelijk eten Puck en Guus thuis en Teun wordt opgehaald door Mariella en Max en eet daar een boterhammetje. Ik, mama en Frits, Puck en Guus smikkelen van onze lunch. Ik breng Puck naar Fenne en ga naar de apotheek, om de injectienaald in te leveren. Ook heb ik Nicole nog even aan de lijn. De apotheek is gesloten, dus ongedane zaken ga ik moe naar huis. Eenmaal thuis ga ik meteen naar bed. Frits zaagt het hout in stukken voor de open haard en mijn moeder is bezig in huis. Guus speelt lekker buiten. Ik ga liggen en val in een heel diepe, dromeloze slaap. Ik hoor niet dat mijn moeder bezig is in de badkamer, de strijk doet, de kinderen thuiskomen, helemaal niets. Ik word pas rond half 5 wakker en de slaap heeft me goed gedaan. Ik Ben nog steed moe, maar tril gelukkig niet meer zo, mijn lichaam heeft besloten, soms bestaat de overwinning uit overgave..... Jaap, de huisdichter mailde deze spreuk en het is inderdaad zo. Ik heb me vandaag overgegeven, voor het eerst volledig toegegeven aan die enorme vermoeidheid en het heeft een overwinning geoogst. De beloning is ook nog eens dat UPC haar belofte is nagekomen, dus vanavond als alle kinderen op bed liggen gaat de ultieme overwinning zijn: UPC on demand, All Stars 2: Old Stars! Lachen, gieren, brullen, lijkt me zalig. Mama heeft het avondeten gekookt en het ruikt heerlijk, ik heb zelfs trek, een goed teken. Frits is na heel harde arbeid al vertrokken en mijn dank is wederom groot. Iedereen smikkelt van het avondeten en we zitten gezellig te kletsen. Na het avondeten gaan de kinderen nog even gezellig spelen en drinken we koffie en thee. Mama gaat naar huis en ik bendankbaar dat ze er was, want mijn overwinning is behaald door overgave, overgave aan haar in de wetenschap dat alles zorgeloos doordraait hier in huis. Mijn rustdag, met minimale taken, waar ik enorm van heb genoten, het blijven de kleine dingen die het hem doen. Morgen zal staan in het teken van Teun zijn dinofeest. Hij zal met papa en Dries en 8 vrienden op pad gaan. Ik laat het los en ga me wederom overgeven aan de rust en Marjon zal me vergezellen deze dag. Ik kijk er naar uit en kan al genieten van de foto's die komen gaan van Teun zijn partijtje. Het leven is mooi, het leven is goed, laten we ons dat wat vaker realiseren, door de waan van de dag vergeten we de mooie dingen nog wel eens en dat zijn gemiste kansen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten