woensdag 28 maart 2012

Dag na keur 2

Ik ben net van plan om te gaan badderen en dan komen mijn mammie en mijn zusje met Fiene het pad al oplopen. Tassen met eten bij zich en de zorg voor deze dag gaat van start. Het hoofdthema is RUST voor mij. We beginnen de dag met een knuffel en wat is het ontvangen en het geven van een knuffel toch fijn. Ik vertel mijn verhaal, drink een theetje en mama zorgt dat de bedjes en bovenruimte opgeruimd is. Bernadette zorgt voor een vers kippensoepje, want daar ben ik ineens helemaal verzot op. Voor de rest zijn er aardappelen, een groentemelange van wortel, broccoli en bloemkool, doperwten voor de kinderen en roomschnitzels. Vitamientjes in overvloed, precies wat ik nodig heb en voor de rest van de familie kan dit zeker geen kwaad. Ik heb brandende stoppels op mijn hoofd. Mama enBernadette merken opdat mijn hoofd ook helemaal rood is. Ik besluit dat het nu echt baddertijd is en ik ga in een lauwwarm bad liggen met mijn bolletje heerlij onder water. Instrijk voorzichtig over mijn bolletje met de haargroeirichting mee. De stoppels vliegen als vanzelf van mijn hoofd, miljoenen lijken het er wel en het voelt als een verlichting. Weg brandpijn, ik smeer mijn kale hoofd in met een olie en invoel me als herboren, heb ook echt een babyhoofdje. Ik heb een rode kleur van de medicatie, een blozend gezicht, dus fris en fruitig! Ik ga naar beneden en laat trots mijn kale koppie zien. Achter op mijn hoofd zitten nog stoppels, hoor ik, maar dat zal morgen wel uitvallen. Ik zet een lekker katoenen mutsje op en kauw op een soepstengel tegen de misselijkheid. Ik boer en heb oprispingen. Ik ga lekker opde bank zitten en speel wat op mijn iPad. Bernadette is klaar om de kinderen it school te halen en Dries komt aan met de fiets. Fiene blijft met mijnen Dries bij mij en Bernadette komt allen met Guus uit school. Puck is spelen bij Fenne en Teun is bij Lars spelen. Guus vindt het heerlijk allen met Fiene te zijn, hij ontpopt zich dan als grote broer en ze spelen zo leuk samen, een genot voor het oog. We gaan lekker lunchen: broodjes, lekker beleg, melk en thee. Ik krijg het voor elkaar 2 bolletjes op te eten, mijn eerste eten van de dag, los van soepstengels en tuc, en ik ben trots op mezelf. Na het eten vertrekt Dries, want besloten is dat Fiene geen dutje gaat doen, maar lekker met Guus blijft spelen. Ze springen van blijdschap. Ik ga lekker in de luie stoel buiten liggen, dekentje, theetje en nog even bellen met Marjon. Daarna oogjes dicht en snaveltje toe. Ik ben en uurtje onder zeil en ik word wakker van mijn eigen snurk,bizarre gewaarwording. Puck is al weer thuis en op mijn tafeltje staan verrassingen van de kinderen voor me, een bakje met bloemen en een bakje met de mooiste knikkers, speciaal voor mij, dus ik weer blij. Er wordt geknutseld anno de tafel en ik voel me goed. Ik krijg een lekker appeltje en theeën blijf nog even heerlijk onder mijn dekentje liggen. Genieten van de kleine dingen,maat doet het goed op dit soort dagen. Bernadette en ik kruipen achter de pc om een megabestelling te plaatsen bijn H&M. Eerst Bernadette en dan ik, met name voor de Kids. Henry is op tijd thuis, dus mijn lieve zus gaat naar huis om daar het eten te verzorgen, wat een werkverschaffing en wat is het fijn om de rust te krijgen en te nemen. Wederom, mijn dank is groot. Buurvrouw Monique komt de Randstad werkplekken brengen, dus ook thuis is de vakliteratuur weer op orde. We kletsen gezellig wat en Monique laat weten dat als ze wat voor ons kan doen, ze er is. Fijn om te horen, dat doet ons goed. We gaan om half zes aan tafel en de soep smaakt me voortreffelijk. Mijn misselijkheidsmedicijnen zijn ingenomen dus ook dit moet goedkomen. Daarna de main dish. De broccoli krijg ik niet weg, zo ook de aardappels niet, maar het vles smaakt me echt heerlijk, ik eet twee schijven op. Na het eten ruimt Henry de boel aan de kant en regel ik de kleren voor morgen en haal de pyjama's en tandenborstels. De kinderen mogen nog even gamen en ik trek me even terug op de bank, in alle rust de dag beschrijven op mijn blog. Er is rust in het hele huis, afgezonderd van wat meningsverschillen van de kinderen over wie wanneer welke game mag en kan spelen. Henry doet de rest en ik blijf heerlijk op de bank. Het loopt vandaag gesmeerd en dat maakt mij een intens tevreden knapperd! Laten we hopen dat UPC zijn taak heeft verricht, dan kunnen we na onze lachstuip het bed in rollen en vrolijk inslapen om mooie dromen te kunnen dromen. Ik kijk terug op een goede dag, een dag waarbij de bijwerkingen meevielen en goed te dragen waren. Ik eb moe, maar heel voldaan en tevreden. Vanavond een injectie en hopen dat morgen eveneens zo voorspoedig verloopt. Morgen komen mijn lieve schoonouders om me te verzorgen. Heerlijk. Vanavond nog kijken of we de jarige Jeanne t pakken kunnen krijgen, ik hoop dat onze kaart tijdig gearriveerd is, maar ik vrees dat ik de verkeerde verzenddatum heb doorgevoerd omdat ik verzend-met bezorgdatum heb verward. Voor nu kinderen slapen en voor mij nog meer rust, genoten heb ik van deze dag!

1 opmerking:

  1. Uh, de Randstad Werkplekken is de Randstad Werkpocket voor alle duidelijkheid ;)...
    Is Henry de auto nog wezen wassen? Schop m morgen de deur gewoon even uit.....lekker naar de wasstraat...echt een mannending...;)

    BeantwoordenVerwijderen