donderdag 1 maart 2012

Rustdag

Alles staat in het teken van rust vandaag. Rustig op gang komen na een wederom slapeloze nacht. Ik loop als een zombie door het huis en zie mijn evenbeeld in de spiegel. Ik kijk in onze grote spiegel en vraag me af waar ik ben gebleven? Ik kan aan mezelf zien dat mijn verdriet mijn gezicht tekent en ik kijk nog eens terug, voorzichtiger. Ik spreek mezelf toe, kom op knapperd, schouders eronder! Ik ben en blijf een knapperd! Ik besluit in bad te gaan, lekker ontspannen, beetje badolie, lekkere luchtjes, muziekje op de achtergrond en chil. Daarna wat kleur op de wangen en daar gaan we het vandaag gewoon mee doen. Ik zit uren aan de telefoon met mijn schoonmoeder, we delen lief en leed en we helpen elkaar door ons verdriet heen. Mijn hartslag is al weer lager in ruststand en ik adem al weer rustiger, alles went wel weer. Ik bel met Marjon en ik de prater ratel, praten ontlast. En dan staat Caprice voor de duur met eten. Ik heb inderdaad trek. Ik krijg lekkere badderspulletjes, dus kan me nog meer gaan richten op totale ontspanning en de Elsevier, lekker lezen. We babbelen als vanouds over mij over haar over van alles en nog wat en het voelt vertrouwd, ik ben weer even in de bewegende wereld, maar na dat even komen we als vanzelf weer in die van mij. Het wisselt elkaar natuurlijk af en het doet me goed. Als Caprice vertrekt rust ik even op de bank en dan zijn omaen Frits er alweer met Puck en Guus. Teun is bij grote vriend Max spelen. We drinken wat en ik bewonder alle werkstukken van de dag en we spelen op de Ipad. Als papa thuis komt gaat hij met Guus naar de kapper en ik maak het eten van oma Putten warm. Weer hutspot en het is nog lekkerder dan de dag ervoor, want ik snoep al stiekem uit de pan. Teun staat met Max aan de deur te kloppen en is zie hun gezonde rode gezichtjes en stralende ogen. Max bezakt met een gitaar op zijn rug en Teun een gitaar in de hand. Ik open de deur en Teun heeft een gitaar gekregen, hij straalt van geluk. Een echte gitaar. MariĆ«lla en ik kletsen nog wat en de jongens spelen gewoon verder. Als zij gaan, is het eten bijna klaar en papa en Guus bijna thuis. Dan gaan we eten, smikkelen van oma's eten. Teun wil dat oma Putten bij ons komt wonen, kan ze elke dag eten maken, varken is lekker en hij eet alsof zijn leven er vanaf hangt en alle ribbetjes gaan schoon op. Na de toet nog wat TV en een gitaarvoorstelling. Guus wil op gitaarles en Teun ook, ze willen liedjes spelen, zoals meester Rob doet. Wat een mooi schouwspel, getingel en gezang, volledig uit de maat, maar ze vinden dat ze het geweldig doen en wij ook. Guus is weer fris gekapt en hij vindt gitaarspelen een makkie. We genieten van ons drietal, vanavond goed tandenpoetsen is de opdracht, dus dat gaan we doen en dan knuffelen en naar bed. We gaan rustig de nacht in, rust het thema van de dag, rust en ontspanning zal zorgdragen voor een mooie nachtrust met prachtige dromen, dromen van hoop en dromen van zegeningen. We tellen iedere dag maar onze zegeningen en houden moed. Ik ben een knapperd, omringd met knapperds. Ik ben een blij mens, geluk zit in de kleine momenten en in de kleine dingen en in rust. Ik rust bewust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten