vrijdag 9 maart 2012

9 maart 2012

Wat een dag met vereende krachten! Pa en Frits duiken de schuur in, rommelen door dozen, verzamelen afval en zorgen dat de tuin wat verzorging krijgt. Heerlijk om te zien, ze zijn echt lekker bezig. Mama heeft boodschapjes meegenomen en Ma en mama beginnen hun bezigheid heerlijk in huis. De witte tornado's, aan de slag met badkamer, bed verschonen, was, van alles. We drinken een bakkie, kletsen wat en dan besluiten wij, de dames, met elkaar naar de supermarkt te gaan. We gaan taart kopen en wat spulletjes die ik sowieso nog nodig had en vergeten was. Er even tussenuit en de buitenlucht in. We gaan wel met de auto, want lopen is nog te ver, maar we zijn er lekker even tussenuit. Ik kom krakend en piepend op gang, maar ik voel me echt een hele piet. We kopen lekkere taart en ook stokbrood met lekkere salades voor het middagmaaltje. Als we thuis komen komt MariĆ«lla de rapporten even ophalen om mee naar school te nemen. De bedoeling is dat de kinderen vanmiddag lekker gaan spelen, maar dat weet je natuurlijk niet helemaal zeker. Teun gaat bij Max spelen en Puck bij Nadine. Guus zou bij Luuk gaan spelen, echter als het er op aan komt wil hij echt niet. Hij komt met Alyssa thuis en ziet er erg moe uit. Hij heeft van die rode appelwangetjes en wil graag rusten. Ik maak na het eten een lekker bedje voor hem en hij gaat even rusten op de bank met op de achtergrond de TV aan. Ik begeef me weer even op internet, want ik wil graag mijn lieve vriendin een hart onder de riem steken in verband met het verlies van haar vader. Daarna zegt mijn schoonmoeder dat ik moet rusten, het ziet zwart onder mijn ogen zegt ze. Ik voel het ook, ik ben heel moe. Ik ga naar boven en ga liggen en net als gisteren, ik heb mijn kussen nog niet geraakt of ik slaap, een heerlijk warme slaap in een heel schoon bedje en ik ontspan. Als ik wakker word, zie ik dat de dokter heeft gebeld, maar ik hoef niet terug te bellen, dat doet ze zelf, ze wenst me veel sterkte toe. De post heeft weer leuke kaartjes gebracht en ik kijk tegenwoordig echt uit naar de post. Eenmaal beneden ligt Guus nog op de bank. Hij zou naar de bibliotheek met Alyssa maar is gevallen en gewond thuisgebracht. Alyssa is nu alleen de kinderboeken terugbrengen en Puck ophalen bij Nadine. Puck heeft de middag van haar leven gehad. Lekker met Nadine gespeeld en gedanst met de Wii computer. Ze straalt als ze thuis komt en als Puck straalt dan straal ik ook. Mama en Frits zijn inmiddels weg, Ma kookt een heerlijk maaltje en het ruikt verrukkelijk. Ik kan het ruiken en ik geniet van de geur. Stamppot Andijvie met speklapjes, heerlijk... We knutselen met elkaar wat aan de keukentafel. Puck maakt modetekeningen, de meest prachtige outfits zoekt ze bij elkaar. Guus kleurt een kleurplaat en Teun leest zijn Playmobil magazine. Als papa thuis komt ruimen we de boel aan de kant en gaan we gezellig aan tafel. Teun wil niet komen eten, hij is verdrietig. Ik neem hem mee en we maken een afspraak en vervolgens zit onze gezellige prater er gewoon heerlijk aanwezig bij. Iedereen smikkelt van het maaltje. En natuurlijk weet ook iedereen dat het zo lekker smaakt, omdat oma's geheime ingrediĆ«nt liefde is. Als toet is er taart en koe die lacht kaasjes. Wat een mooie dag weer, waarbij we met vereende krachten ons samen sterk hebben gemaakt. Ik voel me voldaan, heb heerlijk gegeten, er echt van genoten en ik kijk terug op een heel bijzondere dag. Na het eten vertrekken opa en oma weer naar Putten, we zwaaien nog voor het raam en dan mogen Guus en Teun even op de ipad spelen. Papa ruimt de boel verder aan de kant, Puck kijkt klokhuis op tv en ik schrijf even mijn beleving van het verloop van de dag op mijn blog. Vanavond nog even genieten van elkaar, misschien nog een avondwandeling voor het slapen gaan, maar eerst om half negen The Voice Kids........... Ik ben een gelukkige knapperd, die in haar handjes knijpt, omdat vooralsnog het verloop van mijn eerste chemokuur naar behoren verloopt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten