zaterdag 31 maart 2012

31 maart 2012 Dino-feest

Vandaag is het Dino-feest van Teun. Hij gaat vandaag op pad met 7 vrienden, geen vriendinnen, want meisjes zijn niet voor zijn feest, zegt hij. Guus en Puck gaan naar oma, die bij tante Det in huis is, want oom Dries zal samen met Henry vandaag het feest in goede banen leiden. Puck en Guus blijven dan bij oma logeren en dan kan Teun eens heerlijk alle aandacht krijgen na zijn feestdag. Teun is al vroeg wakker en heeft er veel zin in. Ik ervaar deze dag als een ultieme beproeving van loslaten, voor het eerst niet mee naar het feest der feesten van Teun, ai dat doet pijn! De voorbereidingen zijn al in januari verricht, maar ik hoorde al een change of plans. Geen broodje Dino-knak en glaasje Dino-bloed (wat ik vastgelegd had) in het museum, maar ik geloof dat de mannen lieve eten bij de Mc Donalds. Ik doe net of ik het niet hoor, want anders zit ik er weer middenin. Het wordt gewoon een mannendag. Ik heb de goodybags gemaakt, de tafel zal ik klaarzetten, met lekkers, zodat ze eerst thuis de kadootjes kunnen uitpakken. Ik zal me dan terugtrekken, omdat ik weet dat ik mijn rol zal nemen en dat kost me teveel energie nu. Ik zal boven met traantjes in mijn ogen luisteren naar de uitgelaten mannekes en hopen dat de foto's geweldig zijn. Loslaten is moeilijk, maar er aan overgeven zorgt voor de overwinning, die uitspraak geeft mij moed en kracht, deze knapperd leert elke dag meer. Nadat hier iedereen vertrokken is, komt Marjon. Ze komt gezellig voor mij en ook wij zullen deze dag wel in alle rust invulling weten te geven. Manlief doet nog wat inkopen, dus we zijn in huis van alles voorzien. De kinderen zijn aangekleed en zo meteen gaat alles van start. Ik ben blij voor Teun, heel blij, emotioneel voor mezelf en zal het aan manlief in handen geven. Dat het de leukste mannendag ooit mag worden en dat ze genieten van elkaar, van de sfeer, van de lol, van de dino's, van het eten, dat ze genieten met een hoofdletter G!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten