dinsdag 20 maart 2012

Topdag

Wat een topdag. Vandaag was al heerlijk gestart en het beloofde al mooi te worden, maar dit was te mooi om waar te zijn. Ik voel me goed, ben goed en vertoon geen mankementen. Dat is al geweldig. Rond de klok van elf uur komen Henny en Anita. Frits is dan al druk aan de slag geweest en heeft wederom weer gezorgd dat we straks kunnen genieten in de tuin. Hester was helaas te verkouden om te komen, maar dat halen we nog wel een keer in ;) Tuurlijk komen de meiden met lekkers, wederom toppertjes, chocolade en Old Amsterdam van Westland :) Smikkelen. We starten met koffie, thee en ........jawel, slagroomsoezen, bananensoezen en chocoladesoezen. We kunnen het hebben zeg maar. Het is heerlijk en we hebben lol. We lachen, praten, en het is alsof de tijd heeft stilgestaan. Ik voel me energiek en dit samenzijn staat gelijk aan de energie van 10 red bulls. Voordat we het weten is het middag en de vraag is wat we met de lunch zullen doen. Het is snel duidelijk, we willen de stad in en we gaan een restaurantje opzoeken. Il Borgo here we come.......... We nemen er een lekker glaasje droge witte wijn bij, want genieten mag, zeker op zo'n TOPdag als vandaag. En we smullen van onze geitenkaasjes en van onze Vitello Tonato. Wat is het leven toch goed en we hebben een plezier. Dit moeten we eigenlijk veel vaker doen, we zeggen het ook en we hopen dat het werkelijkheid zal worden. We smeden alweer geweldige plannen, we gaan met alleen maar leuke mensen een paar dagen weg. Parijs, Barcelona en Henny stelt voor Nice, want daar is een huis beschikbaar. In onze gedachten zitten we er al...... Henny neemt nog wat souvenirs ;) uit Il Borgo mee naar Huizen en ik denk dat ze hier in Huizen wel raad mee weten. Ook Anita neemt een souvenir mee naar huis en Anita nogmaals dank dame, you've made our day!!! Helmond City is zo gek nog niet. Rond half vier gaan we naar huis en de dames gaan terug naar het altijd pittoreske Gooi. Wat een heerlijke dag, echt zo'n dag waarvan je er standaard 1 per week moet hebben. Ongedwongen lekker meidenpraat en lol, het hebben over van alles en nog wat, van levenskwesties, kinderen tot partycrash-issues. Een echte TOPdag en ik geniet, genoot, heb GENOTEN. Dit nemen ze ons niet meer af. Ik zwaai en we lachen omdat het in de straat zo smal is dat we bedenken hoeveel spiegels Henny zal raken. Geen een, in een rechte beweging de straat uit en ik terug in huis waar de bedrijvigheid me tegemoet komt. Kinderen kleien, Alyssa aan tafel, volk in huis, gezellige bedoeling. Ik ga gewoon door met genieten en neem even mijn rust. Wat een topdag. De kinderen zijn blij met Old Amsterdam en likken over hun lippen als ze het zien en de chocolade wordt bewonderd. Wie waren er dan? vraagt Puck en ik vertel dat het de dames zijn waar mama mee naar Portugal is geweest (ja sommige associaties maken veel indruk :). Puck zegt dat is gezellig mama, dat vind jij heel leuk. Ja meisje dat vindt mama heel leuk. We doen veel leuke dingen he mama? Ja meid, het leven is te mooi om geen leuke dingen te doen. En dat wordt aan tafel beaamt. We hebben het over hun fantastische rapporten en hoe leuk het op school is. Het leven lacht ons toe, ondanks wat er borrelt onder de oppervlakte. En zolang het leven ons toelacht, lachen wij graag mee. Ik bel met mijn schoonouders en met Marianne en voor de rest kan ik rusten totdat Henry weer thuis is met de kinderen van zwemles. Het leven is goed, het leven is mooi, zeker vandaag met de meiden uit het Gooi. Dank voor deze fantastische dag. In mijn boek zie ik weer een prachtige uitdrukking die mij past als een jas: Een leven zonder inspanning is als schatgraven zonder schat. En zo is het maar net. Inspanning kost het leven je soms en de beloning die ik dagelijks er voor terugkrijg is groots, meer dan groots. Straks lekker de dag doornemen aan tafel onder het genot van een PASTA, want dinsdag is PASTA dag in huize Schreur, weer iets om naar uit te kijken.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten