donderdag 8 maart 2012

donderdag 8 maart 2012

Vandaag is een feestdag. Mijn schoonmoeder is jarig en wordt 70 jaar, ze is met recht een oude taart geworden :) We zijn er vandaag niet bij, maar desalnietemin zullen we hier thuis aan haar denken. Morgen komt ze hier naar toe, dus dan kunnen we gezellig met elkaar een taartje eten en daar kijken we naar uit. De nacht is goed verlopen. Wederom heb ik aardig geslapen en ik heb nog geen last van de bijwerkingen van de neulasta, lang leve de paracetamol denk ik dan. Ik heb wel pijn in mijn schouder, maar dat had ik al, dus dat is niet toe te schrijven aan de injectie. Ik was om de twee uur, wakker, vast ritueeltje toepassen, droge mond spoelen, ogen druppelen, tucje eten, plasje doen en weer slapen. Dat gaat goed. Ik val dan ook direct weer in slaap. Dus ik kom aan voldoende rust en dat is belangrijk voor een voorspoedig herstel. Mijn haarwortels begin ik te voelen, dus het zal wel niet lang meer duren voordat de grote plukken uit zullen vallen. We kijken het allemaal nog even aan. Ik ga om half 8 uit mijn bed, neem mijn dagelijkse 8 tabletten, eet een bammetje met een kopje thee en help de kinderen verder op weg. Manlief kan dan douchen en zich klaar maken. De kinderen worden al aardig zelfstandig. Ze kleden zichzelf helemaal aan, poetsen hun tandjes, kammen hun haartjes en daar waar nodig bied ik de helpende hand. Ik ben zo trots op mijn 3 lieve kindjes. Ondanks veranderingen, worstelen ook zij zich hier door heen en zij beschikken op een hele natuurlijke manier om zich aan te passen aan de nieuwe situatie; kinderen zijn erg flexibel. Op kindertv gaat het over een kindje dat in het ziekenhuis ligt, hij heeft zijn amandelen geknipt en krijgt van de dokter een knuffel. Guus vraagt of ik ook kadootjes krijg als ik in het ziekenhuis ben. Ik vertel hem dat grote mensen geen knuffels krijgen, maar dat ze ook heel lief zijn voor grote mensen en omdat mama graag leest, mama vaak boekjes krijgt om te lezen. Ze zien me immers met pakken voorlichtingsfolders thuiskomen. Ze vinden dat heel lief van de doktoren en concluderen dat het niet erg is als je naar het ziekenhuis moet, omdat het er leuk is. Als papa klaar is vertrekken ze naar school en ze hebben er vandaag allemaal veel zin in. Na een dikke pakkerd en een knuf zie ik ze gaan, mijn 3 musketiers......... Ik besluit even wat te schrijven, mijn fb te checken en mijn mail. Ik bel mijn schoonmoeder en feliciteer haar en zeg haar dat ze vanaf vandaag met recht een oude taart is. Ze moet er om lachen. We kletsen wat en ik bel nog wat meer. Dan worstel ik weer even om meer boeken op mijn ipad te zetten, maar dat gaat nog steeds niet heel soepel, maar al doende leert men :) Mijn moeder is onderweg, ze neemt boodschapjes mee en is vandaag gezellig bij mij, om te helpen en voor de gezelligheid. Hier kijk ik naar uit. Als het weer zo blijft kunnen we wel lekker de Warande in voor een frisse neus. Ik voel me goed en heb zin in deze dag. Ik ga er gewoon weer wat van maken, ik pluk de dag en geniet wat de pluk me gaat brengen. Het zonnetje schijnt vandaag en de vogels die fluiten, ik kan niet wachten en wil graag naar buiten......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten