dinsdag 20 maart 2012

Compliment

De dag start aan tafel met drie grote complimenten, voor Puck, voor Teun en voor Guus. De beloning is drie stralende gezichten met een lach van oor tot oor. De dag kan niet mooier starten dan op deze wijze. Na een boterham en melk gaan ontplooien ze hun creativiteit en wordt er voor het naar school gaan met de klei gespeeld. En ze vetrekken naarschool op de fiets, want ook het weer lacht ons vandaag toe. Ik open mijn mail en zie wederom een prachtig gedicht van Jaap, we noemen hem al onze huisdichter. Jaap schreef:

Het lijkt een normaal leven
Lekker lunchen en lachen met elkaar
Maar onderhuids zit het probleem
Daar dreigt een groot gevaar


Het is ouderavond
Kind voor kind wordt zorgvuldig doorgenomen
Trotse ouders, goede rapporten
Als ze 's avonds thuiskomen


Het lijkt een normaal leven
Met lachen om elkaars verhalen
Maar de werkelijkheid is anders
Met onderhuidse kwalen


Morgen voor alle drie de kids een compliment
Morgen een nieuwe dag die mooi wordt
Ik vouw mijn handen en ben stil
Hopelijk heeft zij straks ook een goed rapport


Wederom een prachtige start van de dag met mooie woorden. Deze dag heeft potentie. Zo meteen komen Henny, Anita en Hester en daar kijk ik echt naar uit. In een van mijn boeken staat beschreven hoe ik een nieuwe start kan maken. In feite maak in nueen nieuwe start, ik ben trots en voel me gezegend dat ik de kans krijg een nieuwe start te maken. Hoe ik dat ga doen?
Heel simpel: Ik bekijk dagelijks mijn huidige situatie en iventariseer per dag. Ik heb mijn doel bepaald met een levenslijn. Ik sta stil bij mijn angsten en stop deze niet weg. Ik barst van het (zelf)vertrouwen) in mijn plan. Iedere dag weer bereid ik me praktisch voor op datgeen wat volgen gaat. Ik laat mijn oude leven los, want er aan vasthouden levert enkel frustratie op en ik richt me op mijn eigen leven. Mijn wereld is kleiner, beheersbaarder en overzichtelijk hierdoor. Ik heb de stap genomen en elke dag weer neem ik de stap. En weet je, het maakt me REUZE TROTS. En zoals mijn boek 'Een nieuw begin' beschrijft, om moed te tonen is angst nodig en als je je bestemming kent dan vind je je weg. Mijn boeken, mijn reis, mijn wijsheid, mijn doel.........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten