vrijdag 16 maart 2012

op naar Veghel

Stel je zelf haalbare doelen en je kunt ze verwezenlijken en dat voelt goed! Vandaag ben ik rond het middaguur vertrokken naar Veghel. Doel was lunchen bij Sligro met de collega's. Mission completed. Ik heb heerlijk geluncht, bijgepraat en mensen gezien. Ik vertrok pas weer rond 16 uur, moe, maar voldaan. Even uit mijn microwereld thuis gestapt en de grote wereld in gegaan. Wat zo normaal is, is nu bijzonder. Al die mensen lekker bezig zien in een heerlijke werksfeer. Fijn om er te zijn en om er rond te lopen, voelt zo normaal. Ik spreek veel mensen vandaag en het doet me goed. Ik ga wat afdelingen af en maak zo een rondje door het pand en loop zelfs tegen Koen en Maurice aan. Ik ga voldaan en heel anders dan de vorige keer naar huis. In tegenstelling tot vorige keer ben ik blij en zing ik hard met de radio mee. Het weer is wederom stralend. Ik besluit zelf nog even te stoppen, ik heb zin in een thaise maaltijd, dus ik koop allerlei lekkere ingredienten om een thaise schotel te maken en ik wil er vanavond een lekker wijntje bij. Ik kom de straat inrijden en Guus raced me op de fiets achterna. Een warm welkom en ik voel me zo trots. Trots op deze dag die me inderdaad de goede richting heeft gewezen. Ik ontferm me over het avondmaal en Alyssa ontfermt zich over Guus. De deuren staan open en de frisse lucht gaat door huis. De vogels fluiten en er heerst een geweldige rust in huis. Puck en Teun zijn gezellig spelen en komen straks thuis en dan gaan we aan tafel. De dag doornemen, waarbij ieder een leuk verhaal te vertellen heeft. Puck haar werkboekje is thuis en wat doet ze het goed, ze heeft zelf al een sprookje geschreven over een prinses en een prins. Ik ben trots op haar schrijftalent en ik lach om het fonetische schrift. Ze schrijft zoals ze in Helmond praten. Heel is hil. Ik ben trots op mijn meisje. Vanavond wordt weer meidenavond. We verbannen papa lekker naar boven en gaan samen op de bank om the Voice Kids te kijken. De chips heb ik ook al gekocht en de drankjes staan koud. Ook voor vanavond staan de pijlen in de goede richting. Ik check mijn mail en zie weer een mooi gedicht van Jaap, ik plaats het snel op mijn facebook en ben Jaap dankbaar voor het verwoorden van wat er morgen op het programma staat. Morgen is een nieuwe dag, een dag die een nieuw uiterlijk gaat brengen, een uiterlijk waar ik een beetje bang voor ben, maar waar ik ook naar uitkijk. Ik word een hippe tante met een flitsend haarwerk en mooie hoofddoeken. Mijn nieuwe ik staat morgen op en plukt de dagen die komen gaan, daaraan zal niets veranderen. Ik kijk uit naar morgen, weer een stap dichter bij het einddoel......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten