donderdag 29 maart 2012

De donderdag 29 maart 2012

Mijn schoonouders komen het pad oplopen. Ma heeft prachtige roosjes meegenomen en we begroeten elkaar. Ik had mijn moeder aan de lijn en nog geen tijd gezien om mijn bloot haar te bedekken. Ze zien mijn hele blote bolletje en dat is toch weer even anders dan de pruik. Maar alles went, zeggen ze, behalve een vent :) we beginnen met een lekker bakkie koffie en voor mij thee. We kletsen gezellig over vanalles en ik ben blij dat ze er zijn. De internetverbinding van de laptop ligt er weer uit, het ligt aan de instellingen, want mijn iPad heeft nergens last van. Ik krijg het niet hersteld, dus laat het varen en ik prijs mijn iPad weer eens de hemel in. Nicole belt en we praten weer even bij. Ik voel me redelijk. Pa die gaande tuin in, breekt de zandbak af, waar de buurtkatten hun toilet van hebben gemaakt en zorgt Davide tuin er netjes bijligt. Ma sopt de toiletten, de badkamers, stofzuigt en is net de witte tornado. Ik dut een beetje op de bank en word gewekt door mijn telefoon, even lekker bijkletsen met Caprice. Dan is het alweer lunchtijd en we gaan gezellig aan tafel. Ik eet 2 boterhammen en een grote beker melk en ben blij dat dat zo aardig gaat en in mijn geval gaat dat gepaard met geboer:) na het eten ga ik lekker naar bed, ik kijk er zelfs naar uit. Pa en ma gaan met de fiets de stad in, waar ma even lekker de winkelstraat ingaat en lekker voor zichzelf gaat kijken. Pa gaat terug naar huis en haalt de kinderen lopend uit school. Ik word pas na 2,5 uur wakker en net als iedereen er weer is ben ik ook van de partij. Ma heeft een leuk vest gekocht bij Highlands op de Steenweg, echt heel leuk. De kinderen gaan lekker knutselen en kleuren met de stiften. Wat drinken en van opa hadden ze al wat lekkers gehad. Ze kletsen gezellig. Wessel komt vragen met Madelief of Teun mee gaat stoepkrijten, maar Teun verkiest zijn tekening van Angry Birds die hij maakt, boven het buitenspelen. Oma vouwt onderwijl de was weg en het is een gezellige bedoeling. We doen de zwemkleding na het knutselen aan en de pyjama's al aan en de zwemtas staat klaar. Als papa thuiskomt gaan opa en papa met de kinderen zwemmen. En daar gaan ze dan, megablij dat opa meegaat. Ma en ik blijven achter en we kletsen heerlijk, zittend in de woonkamer, met elkaar. Rond kwart voor zes starten we met het eten, ik dek de tafel en zet de oven op voorverwarmen voor de pizza. Donderdag na zwemmen is er pizza voor de kinderen, vinden ze heerlijk. Voor ons is er een vers soepje, aardappelen, sperzieboontjes, schnitzel en speklapjes, door oma gekookt. Het smaakt heerlijk en ik eet van alles een beetje. Als toet is er ballino-vla en koe die lacht-kaas. Na het eten gaan opa en oma weer terug naar Putten. Het was een fijne heerlijke dag en wat ben ik toch een bofbips met zulke lieve schoonouders. Ik heb genoten van deze dag, hun gezelschap, hun liefde voor ons, het gesprek, gewoon de mooie kleine dingen waar het om gaat in het leven. We zwaaien voor het raam en dan gaan de nieuwe afspraken in. Henry is druk met de kinderen en opruimen en wat ben ik blij dat hij deze rolzo goed oppakt. Ik neem mijn rust op de bank, schrijf wat op mijn blog en bel met Bernadette en Marjon.
Ik check of UPC nu eindelijk heeft gedaan wat ze zouden doen, zodat we zo samen gezellig filmpje kunnen kijken. Helaas, het werkt nog steeds niet, dus Henry gaat maar weer eens bellen. Op hoop van zegen. We zullen zien. Nu even rust, samen wat drinken en terugkijkend op een heel mooie dag, wederom een heel tevreden knapperd, die haar rust goed heeft genomen, dus ook nog eens een trotse knapperd. Nu weer RUST, straks lekker slapen en hopen dat dit morgen zo aanhoudt :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten