dinsdag 13 maart 2012

13 maart 2012 De gelukkige huisvrouw

Mama komt met de boodschapjes en ik ben bezig om de was in de kasten op te bergen. We beginnen met een theetje, ik een zuurzaktheetje met veel honing. Beetje weeïge thee, maar gaat prima. Mijn moeder kijkt met afschuw naar de pan, waar een bladersmurrie inzit en ik drink het met het grootste gemak weg. One cup of soursoptea a day beats the cancer away, that's what they say...... Al snel ik Marjon er met een tas vol eten, echt een heel weeshuis kan ervan eten en veel meer dan eten. Ze is er en daar heb ik naar uitgekeken en ze is er met de hartelijke groeten van velen en ze is er met vrouwenpower! Een CD vol vrouwenpower, want dat is wat ik heb! Ik voel met een trotse blije knapperd. We starten met een koffie en thee. Frits komt ook om lekker de buitenboel verder op te ruimen. Nog meer koffie en de aardbeientaart van Marjon, heerlijk luchtig, dus een verantwoorde hap :) we kletsen er lekker op los en mijn moeder gaat weer snel aan de arbeid uit angst dat anders haar ontslag zal volgen. Flauwe P&O-dames humor! Frits gaat ook weer aan de arbeid en wij kunnen uren doorkletsen, no problem! Rond half een gaan we lekker uitgebreid lunchen. Vooraf is er soep, tomaten- of asperge en dan de uitzonderlijke broodjes. Ik en Marjon nemen de aspergesoep van Monique en deze is zalig, we smullen het hele pannetje leeg en zullen de receptuur gaan ontfutselen. En dan een italiaanse bol met zachte geitenkaas, rucola en honing en als toet een lekkere snee notenbrood met roomboter. Geweldig lekker en we smikkelen er van. Mijn moeder en Frits houden niet van al die rare fratsen en houden het op een broodje, gewoon met kaas en eiersalade. Ik voel me denk is zoals een gelukkige huisvrouw zich moet voelen. Lekker thuis, gezellig, keuken gevuld met lieve mensen, goed eten en de geur van limoenen in huis. Na het eten ruimt mijn moeder de tafel af en gaan Marjon en ik voor een wandeling in het Warande park. Na goed eten is het goed om te bewegen, stel je voor dat de darmperistaltiek er mee zou stoppen :) Al lopende bespreken we ook over mijn angsten en ja die zijn er zeker, hoe goed het ook met me gaat. Angsten die komen bij deze ziekte zijn er en zullen er blijven, die kun je wegstoppen, maar ze blijven terugkomen helaas. Als we terugkomen hebben we echt medelijden met Pim. Onze Pim is aan het logeren in de schuur. Hij had een schoon kooitje nodig, maar het is manlief maar niet gelukt om dat te fixen, dus Marjon en ik doen het samen. Ik houd Pim vast en Marjon zorgt voor een fris onderkomen. Pim gaat weer gezellig mee naar binnen en daar hoort hij ook, gezellig in de keuken. Hij geniet van zijn schone kooitje en het hooi en dartelt er weer lekker op los. Daarna nog wat ins and outs over Wordfeud en ook Marjon en ik zijn gelinked en kunnen samen spelen. Verslavend spel met chatmogelijkheid :) Marjon gaat weer naar het Almeerse een pittige namiddag tegemoet. We nemen afscheid en wat heb ik genoten van het feit dat ze er was. Heerlijk. Mijn moeder heeft de boel aardig aan de kant, het ruikt nog steeds naar limoenen en Frits heeft de boel ook aardig in control. Wederom hulde aan de hulptroepen. De kinderen komen uit school en ze rennen meteen naar de pictogrammen, drinken en wat lekkers en op tafel staat al ranja en ligt een lekkere chocoladekoek. We spelen het grote basisschoolspel en dat gaat heel goed. Alyssa leest de vragen en de kinderen weten zich aardig te redden. Wessel komt nog even om de jongens op te halen en ze gaan nog even op de trampolinen. Dan thuis in de pyjama's en gaan Henry met Alyssa met ze naar zwemles. Ik blijf achter, met alles georganiseerd, dus even rust. Ik ga met mijn ipad lekker op de bank liggen, bel even met Jeanne en zorg dat de tafel gedekt is voor als ze er straks weer zijn. Dan eten we de macaroni van oma en gaan we voldaan naar bed. Ik ben een gelukkige huisvrouw, dat is wat ik nu ben en ik ben een trotse blije knapperd. Ik ben weer blij met deze geweldige dag en kijk weer uit naar morgen, want na vandaag komt morgen.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten