zondag 18 maart 2012

De leukste dag ooit......

Rond 15 uur zijn Nicole, Ralph en Vivian er. We gaan lekker koffie, thee en ranja drinken en erbij allerlei lekkers. Bananensoesjes, slagroomtruffels en slagroomsoesjes.  Smullen...... Al snel willen de kinderen buiten spelen en daar gaan ze. Henry loopt nog even met ze mee naar het park om bij de beestjes te kijken. Nicole en ik drinken gezellig wat zuurzakthee met veel honing en we snoepen alvast wat van de Tortilla :)) Bernadette, Dries en Fiene komen ook nog even langs. Gewoon even om te kijken hoe het haarwerk er in het echt uitziet en iedereen vindt het er heel normaal uitzien. Dat doet me goed. De plannen voor het eten zijn gewijzigd. Het is niet het restaurant van de Draak, niet Pluk, maar la Perla geworden. Zij hadden namelijk plek om vijf uur en gezien de energielevel is dat de meest veilige tijd. In dit geval voor de kinderen, maar ook voor mijzelf. Ik neem een lekker rood wijntje bij mijn ossenhaas met pasta aglio e olio en salade. Genieten is het. De kinderen eten ook allemaal reuzegoed en als toet lopen we naar de ijssalon om daar een lekker ijsje te nemen. Een heerlijke dag, een dag die met recht zondag genoemd mag worden. Een zondag uit duizenden, een zondag met mooi weer, goede sfeer en goed gezelschap. Als we naar huis gaan nemen we al afscheid van elkaar. Onze wegen scheiden weer, wij gaan naar huis en Nicole, Ralph en Vivian moeten nog naar Almere. We zwaaien, toeteren en dan zegt Puck vanaf de achterbank, dit was de leukste dag ooit. Ze heeft genoten van deze dag en dat is voor ons zo fijn om te horen. Eenmaal thuis heeft iedereen weer een sticker verdiend en dat betekent: Grabbelen. Na het bad gaan we naar beneden en mogen ze allemaal een kadootje uit de grabbelton grabbelen. Teun en Puck grabbelen klei en Guus een kleefpoppetje waar je mee kunt gooien. Iedereen blij en ze gaan heel tevreden naar hun bedjes toe en daar slapen ze snel met een lach van oor tot oor. Ik zorg dat ik mijn haarwerk inruil voor mijn huismuts. Mijn haarwerk is prima, maar na een dag kriebelt het nogal bij mijn oren, dus heerlijk met de muts in huis. Vandaag was een fijne dag, een energieke dag en een dag van rust en genieten, een dag van heerlijk samenzijn met het gezin en een dag van heerlijk samen zijn met elkaar. Vandaag neemt niemand ons meer af en morgen dient zich al weer bijna aan. Morgen gaan we ook weer genieten van wat op ons af komt en wat kan, gewoon weer een dag tegelijk en dan gaat het genieten als vanzelf. Het leven is een feest! 

1 opmerking:

  1. Victor (de oudste van 11): mam, ik heb de mama van Puck gezien, die heeft vet cool haar! Nee zegt Florine; moet je op mama's computer kijken. Ze is naar de kapper geweest en ze heeft heel kort haar. Dus; de computer wordt in huize van Vlissingen opgestart om het te hebben over kaal worden bij ziek zijn, afscheren en pruiken dragen. Victor kijkt nog een keer en sluit af met de woorden; toch vind ik het vet cool nu, wil je dat even tegen de mama van Puck zeggen.....bij deze!

    BeantwoordenVerwijderen