zaterdag 11 februari 2012

zaterdag 11 februari 2012

Jeanne, Alexander, Huub, Pa en Ma komen en ze komen vandaag voor ons de lunch verzorgen. Lekker samen eten aan de keukentafel. Henry heeft de boodschappen gedaan en ik heb de kinderen lekker gebadderd. Fris en fruitig zijn we allemaal. Als ze er zijn is er van alles om te eten en we maken er een heerlijke lunch van. Broodjes met pesto, rucola en oude kaas. Croissants met roomkaas, ham-kaasbroodjes, brie, salade; Je kunt het zo gek niet bedenken of het is er en het is HEERLIJK. Bernadette komt langs en komt een gezinszak kibbeling brengen en het kinderboek de kankermannetjes. Het is een gezellige bedoeling en er wordt voluit gekwebbeld. Bernadette leest mijn verhaal over dol dwaze draak Goedhart en reus Dikbuik en de aanzet van het verhaal van de kekke kleine kriebelmannetjes. Na de lunch gaan opa, papa, Alexander, Jeanne en de kinderen naar buiten, naar de ijsbaan en naar het bos. Dolenthousiast gaan ze naar buiten. Hier gaan ma, mama en ik op de bank zitten en we kletsen over hoe zwaar het allemaal valt en hoe we samen onze schouders eronder kunnen zetten. We hebben vertrouwen en samen kunnen wij de strijd aan. Dan actie in de taxi. Strijken, wasvouwen, het gaat weer allemaal gebeuren en ik stond erbij en ik keer ernaar. Als de buitenclub terugkomt drinken we wat en gaan Jeanne, Puck en ik naar de Intertoys om Cowboypakken voor Guus en Teun te koppen, met echte klapperpistolen!  Dat lukt ons prima, in een mum van een tijd zijn we klaar en hebben we ook zwarte nagellak voor bij Puck haar heksenpak met bezem. Wat zijn de mannen blij met hun pakken. Ranjabal ze zijn er klaar voor! Nu nog zorgen dat we kaartjes op tijd in huis hebben, dus daar gaan we morgen achteraan. Puck, Teun en Guus lopen verkleed door huis en er wordt al naarstig op los geschoten. Het is net een wild western scene bij ons thuis. Het ruikt naar de zwavel van de klappertjes in huis. Pa, ma en Jeanne en Alex en Huub vertrekken weer naar Putten en we zwaaien naar hen. Woensdag gaan we plannen maken als we bij oncologie zijn geweest. Voor nu fijn dat ze er waren en dat ik bij hen kon zijn. Familie is belangrijk voor me nu. Mama vertrekt ook en het is inmiddels al vijf uur. We gaan een plan maken voor het eten, de lekkere rode bietjes van oma zullen het worden. Dan lekker eten, rusten en met zijn allen programmaloos de avond in. Ontspannen op de bank en verder niet. Het was een mooie dag een dag die geplukt is en morgen komt er weer een dag om te plukken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten