woensdag 8 februari 2012

humor

Humor is de sleutel tot relativeren. Humor verbindt en humor werkt sfeerverhogend. Humor zorgt voor kracht en positieve energie. Ik ben een prater en samen met vriendinnen praten we over de zaken des levens en des gezins. De voorbeelden die we dan op tafel gooien zorgen voor een feest der herkenning en de een heeft een nog pakkender voorbeeld dan de ander. Het gaat dan heel vaak over de verschillen tussen mannen en vrouwen. Hele boekwerken zijn er over geschreven en vaak vullen wij die boeken aan met voorbeelden van hilarische momenten uit onze man-vrouw/vrouw-vrouw/man-man relaties, Vaak eindigen onze 'serieuze' gesprekken in hilarische lachbuien. Vaak roep ik op dat soort momenten, we zouden een theater kunnen vullen met onze voorbeelden en wie weet gaan we dat nog ooit doen, ik denk dat we volle zalen trekken en dat iedereen zich zal afvragen of we ooit stiekem bij hen thuis iets hebben opgevangen.:)
Ook is er de humor in barre tijden, galgenhumor geef het een naam. Allemaal om te relativeren. Zeker nu in het digitale tijdperk. Ik zeg Lang leve de whatsapp, sms, messenger, chat, skype :) Neem nou mijn nucleair onderzoek van gisteren. We maakten een vergelijk met ET en zagen mij met straling en al op de motorkap liggen om een snelle dooi te regelen (ik laat even in het midden hoe). De krantenkop zou luiden: 'mysterieuze plaatselijke dooi treft Helmond, plaatselijke temperaturen van boven de 20 graden, wetenschappers staan voor een groot raadsel'. We zagen een script voor een film :) Humor zorgt voor een lach en een lach zorgt voor gevoel en voelen is zo van belang, want door te voelen leef je en leef je echt. Ik ben blij dat ik kan voelen, ik voel iedere dag. En ondanks het feit dat voelen nu zwaar is voel ik me een vollediger mens door te blijven voelen. Ik voel nu zelfs in de macht 4, ik pak alle prikkels op en wil ze echt in me opnemen zoals een spons water in zich opneemt. Ik voel dus ik ben en zal blijven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten