dinsdag 28 februari 2012

Boos op cz en hun pruikenbeleid!

Ik lig hier in mijn bedje en krijg mobiel een oproep, ionen zorgverzeking CZ aan de lijn inzake mijn pruikaanvraag. Ik vertel de dame dat ik alle gegevens niet bij de hand heb omdat ik in het ziekenhuis lig. Ik vraag haar wat de vergoeding is vor een pruik. Het duurt even maar ze kijkt het keurig voor me na. We hebben het geluk een aanvullende polis te hebben, dus dat zit volgens haar wel goed. De basisvergoeding is 393 euro, daar heb je een nylon marmotje voor, zo'n toupetmodel van de reclame i'm to sexy for..... Die zeg maar :) dan is het evnen ijzig stil. Onze aanvullende polis, een zogenaamde gezinspolis, geeft GEEN vergoeding voor hoofdde seks, pruiken of wat dan ook. Ik ben verbijsterd, waar betaal ik dan in hemelsnaam maandelijks al dat geld voor? Bizar, de dame stelt voor krat ik dan maar een pruik moet uitzoeken voor dat bedrag die naar mijn zin is. Ik plof. Ik zeg haar dat ze wellicht kan bedenken dat de hele situatie niet naar mijn zin is en dat ik er van walg op met een stuk nylon op mijn kop te gaan lopen. Een beetje pruik is zo'n 1200 euro, dus zeg ik haar dan mag ik wel over heel goede reserves beschikken. Ze zegt dat ook heel veel Mensen in mijn situatie een sjaal om hun hoofd draaien, de sensitiviteit van een krentebol zou mijn oma zeggen! Mijn hoofd en hart hebben hier geen puf voor, ik zie het wel weer en ik ben eigenlijk woest. Jan de zeurpiet die iedere week bij de dokter zit en van die bizarre kwaaltjes heeft maar een school voorbeeld van een hypochonder is, die altijd in de ziektewet loopt, alle sociale loketten weet te vindend krijgt van rollator tot huisaanpassing en ik die jarenlang 350 euro per maand wegtik voor een zorgverzekering, nooit declareer omdat ik nooit ziek ben, kan geen fatsoenlijk pruikje krijgen, ben gedoemd om met een nylon marmot door het leven te gaan. Ik ga maar schrijven, dan ben ik het kwijt, maar ik kan wel janken. Dit voelt zo oneerlijk! Los van het feit of je die pruik nou wel of niet zelf betaalt en kan betalen, het gaat om het principe. Met een gezin wordt een gezinspolis aanbevolen, zorgt voor de meest volledige dekking zegt CZ, maar ten tijde van het afsluiten check je niet hoe het staat met haarstukjes, pruiken en hoofddoeken voor het geval je vanwege noodzakelijke Chemotherapie kaal bent. Wie neemt er nou genoegen met een minimaal pruikje als je het naast je lichamlijke ellende het psychisch al zo heftig voor je kiezen krijgt? Ik ga hier maar eens over nadenken, maar niet vandaag, vandaag
heb ik nog hobbels genoeg. En voor die hobbels is opwinding niet al te best, CZ WAARDELOOS!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten