maandag 13 februari 2012

Huisarts 13 februari

Om twee komt de huisarts op bezoek. Henry is al even thuis en heeft bosche bollen voor me meegenomen, de echte van Jan de Groot uit Den Bosch. Hij weet wel wat ik lekker vind. De huisarts komt binnen en ik heb mijn vragen al bij de hand. We hebben een goed gesprek, over hoe een en ander zal gaan verlopen, wanneer duidelijk is wat de t-waarde is van de TNM classificatie en wat onze wensen zijn. We hebben het ook over de psychische belasting en hoe wij daar samen mee omgaan. De huisarts heeft hier overduidelijk ervaring in en weet ons goed op weg te helpen en geeft ons heel zinvolle tips om met elkaar hier tegen aan te gaan en niet naast elkaar. Het zal nu even pittig zijn, maar met de tools die zij heeft aangereikt gaat ook dit goedkomen en gaan we beiden weer in onze kracht zitten. Ik ben blij met de komst van de huisarts en realiseer me nog meer als ooit tevoren dat ik moet leren loslaten. Dat gaat nog wel wat van me vergen. Ook krijg ik te horen dat ik moet proberen om op gewicht te blijven, want afvallen zorgt voor een verslechtering van mijn conditie en dat is nu juist wat we zeker niet willen. Straks ten tijde van de behandeling zal ik nog meer calorieen tot me moeten nemen. Dat wordt nog wat! Ik hoop dat mijn eetlust goed blijft, daar heb ik tot op heden nooit moeite mee gehad. Vanavond gaan we lekker smikkelen van ma's bietjes. De stoofperen heb ik er zelf bij gemaakt, alhoewel ze licht gecarameliseerd zijn, oftewel beetje verbrand :) Henry gaat de kindjes halen, want Alyssa is thuis met hoge koorts. Ze wilde gewoon komen, maar dat is even niet zo verstandig. Als ze straks allemaal thuis zijn gaan we lekker wat drinken, rustig aan doen en dan de smikkelsmakkel met als toet een bosche bol. Vandaag heeft bouwstenen opgeleverd waar we mooi mee kunnen bouwen, we kunnen een goede fundering gaan aanleggen, want alles is er nu voor in huis. Constructie, dat betekent alles wat herleidbaar uit twee of meer delen is samengevoegd. Henry en ik zijn een constructie en we gaan constructief de toekomst in! Ik ben blij, ontspannen en een knapperd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten