donderdag 16 februari 2012

Donderdag 16 februari 2012

De dag begint al heel vroeg. Puck heeft een nare droom gehad en wil graag bij me komen liggen. We liggen net heerlijk als de wekker gaat. Balen zegt Puck. We gaan er met een beetje tegenzin uit en gaan lekker ontbijten en ik maak de broodtrommeltjes. Het gesprek aan tafel gaat al snel over carnaval en het ranjabal en de vraag is wanneer het grote mensen ranjabal is en of wij ook gaan. Ik zeg dat dit jaar mama het Oranjebal laat voor wat het is, omdat ze een beetje moe is. Gelukkig zeg ik gaan we wel naar de optocht en dan zetten papa en mama ook een rare hoed op. Gelukkig hoor je ze denken, dan is die zorg weg. Papa brengt ze naar school en daarna vertrekken henry en ik naar Almere. Daar gaan we naar een spiritueel begeleider die zich bezighoudt met levensbewustzijnssynthese, waar mijn interesse naar uitgaat. Hij ontvangt ons vriendelijk en neemt de rust en tijd om mijn chakra's in kaart te brengen en weet op deze wijze goed aan te geven waar mijn disbalans zit. Voor mij is dat van belang, omdat ik beter wil leren doseren, zodat ik meer levenskracht overhoudt voor mezelf. Die levenskracht wil ik benutten als ik het het hardst nodig heb. Het was een goed en verhelderend gesprek, waar ik zeker iets uit kan halen. Heel concreet mijn dagelijkse oefeningen, die er voor zullen zorgen dat negatieve energie het lichaam verlaat en positieve er voor in de plaats komt. Kortom constructief en dat is wat we willen constructief de toekomst in en bezig zijn met het hier en nu. We vertrekken met een voldaan gevoel en gaan wat eten en richting Helmond. Thuis zit de brievenbus weer vol met kaartjes, dat vind ik heerlijk. Terwijl ik de kaarten lees, komt mijn moeder binnen. Ze wil graag helpen met de was en begint de was weg te vouwen. Henry haalt de kindjes uit school en er is weer leven in de brouwerij. Guus is net een zandmannetje. Hij zit van top tot teen onder de modder en het zand. Zijn schoenen hebben een soort kleiomhulsel van de modder. Ik vraag hem wat hij heeft gedaan en hij zegt dat hij gewoon gevallen is en dat het toen de hele dag aan hem is blijven plakken. Hij ruikt zelfs naar zand, maar ondanks dat Guus heeft er geen last van. Ik doe zijn schoenen uit, zijn sokken en zijn broek en zeg ga maar lekker naar binnen. Krijg ik wat lekkers mam? Tuurlijk kerel en dan kun je binnen vast je zwembroek en pyjama aan doen. Heb ik zwemles? Ja het is donderdag. YES!!!! zegt hij. Puck en Teun zitten al aan de ranja met wat lekkers en Guus sluit aan. Ze mogen ook nog wat TV kijken dus de pret kan niet op. Om vijf uur gaan ze met papa naar zwemles en zorg ik dat er een maaltje op tafel komt. Op donderdag is dat steevast pizza, na de zwemles is er pizza. Als ik getik hoor op de deur dan staan ze er al en rennen ze naar binnen naar de keukentafel om te checken of er echt pizza is. En ja hoor een mooiere dankbaarheid is er niet, die kleine hummels blij zien met zoiets simpels als pizza en als toet vlaflip. Hier wordt iedereen wel blij van. Na het eten is het jeugdjournaaltijd en daarna naar bed. Ik ga lekker wandelen met Bernadette en hond Henk. Lekker een uur op pad, kletsen en bijkomend voordeel is de conditie waar aan gewerkt wordt. Heerlijk, het weer is perfect en we lopen en kletsen er lekker op los. Multitasken is het eigenlijk, conditie en tevens therapie. Dit gaan we twee keer per week doen, gaat vaste prik worden. Henk zal slijtplekken krijgen van het gewandel op zijn oude dag! Als ik thuis ben drinken we nog wat en gaan we op tijd naar bed. Morgen zal spannend worden en leuk. Ziekenhuis in combinatie met een etentje met de meiden. Ik kijk op een rare manier uit naar morgen, maar zie er ook tegenop. Om meerdere redenen. Ik hoop morgenochtend met een goed bericht de dag in te kunnen gaan en dan wordt het een bijzondere dag, een heel bijzondere dag. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten