woensdag 30 mei 2012

Donderdag 31 mei 2012

Ik ga op tijd naar bed, maar kan de slaap niet direct vatten. Met de geluiden van de kikkers in de Warande vijver val ik in slaap. Ik ben veel wakker. Om 6 uur kan ik niet meer slapen van de misselijkheid. Ik eet een crackertje in de hoop dat het zakt. Het zakt wat, maar mijn maag is in protest. Ik blijf rustig liggen en neem mijn medicijnen, 7 stuks om mee te beginnen. Gisterenavond heb ik Neulasta gespoten, zo'n spuit kost € 1575,-, ongelofelijk duur spuitje! Ik hoop dat de bijwerkingen mee zullen vallen. Ik heb weer een kleur als een biet vanwege de effecten van de dexametashon en de taxotere. Vandaag komt Marjon een bakkie doen en daar kijk ik naar uit. Mama komt helpen en ook daar kijk ik naar uit. Ik ga ook vandaag in de relaxstand, meer activiteit volgt vanzelf wel weer. Tot dusver heb ik niets te klagen, naar omstandigheden gaat het redelijk goed. De krachtrecepten waar zuster Joke ons op heeft gewezen zijn voedzaam en smaakvol, tenminste ik vind het smaakvol met mijn veranderde smaak, omdat er veel extreem smaakvolle kruiden worden gebruikt die ook ik proef. Puck zal vanavond horen, tijdens de reguliere zwemles, of ze op mag voor haar À-diploma volgende week. We denken van wel, dus vanavond gaan we haar verrassen met pizza. Normaal is elke zwemdonderdag pizza-avond, maar dan bak ik ze zelf. De kinderen vinden het een feest als er een afhaalpizza komt, zo'n hele grote! Dus vanavond wordt het voor Henry en de kids DOMINO pizza. En ik? Ik ga een van de krachtrecepten maken en verorberen:) Normaal ben ik dol op pizza, maar nu even niet, ik word al beroerd bij de gedachte! Ook dat komt wel weer. Beneden loopt alles gesmeerd zo te horen. Teun zingt een lied en praat in zichzelf, Puck helpt iedereen herinneren wat er moet gebeuren en Guus hoor ik hierboven niet, die is verdacht stil :) ik mis het om er niet bij te zijn, maar voor nu is het even beter, ik wil niet in een allergie belanden, omdat ik mijn niet lekker zijn afreageer op de rest. Dus voor nu gepaste afstand, al doende leer ik! Vandaag ga ik er weer een mooie en rustige dag van maken, niet kniezen, niet zeuren, maar genieten van de kleine dingen! Mijn leven is nu zo anders dan het was. Ik heb me eindeloos verzet, omdat ik zo graag wilde vasthouden aan dat vertrouwde leven, waarvan ik de structuur zo van in mijn vingers had. Inmiddels heb ik dat losgelaten en leef ik een leven in een kleine wereld. Ik moest wennen, maar heb elke dag vreugde en geniet van alle kleine momenten. En ik realiseer me elke dag weer hoe rijk je bent als je gezond bent en dat is dan ook nu mijn doel, gezond worden, genezen en geleidelijk aan weer een leven inrichten dat past bij mijn blijvende beperkingen. Mijn microwereld, zal geen macrowereld meer worden, maar ik ben een heel tevreden knapperd met een mesowereld. Dat doel daar ga ik voor! Met heel mijn hart en ziel en meer kan het niet zijn, CARPE DIEM!

Ik sta rustig op en eet wat ik naar binnenkrijg en drink thee. Dan is mijn mama er al. We drinken gezellig wat en kletsen wat en mijn mama rommelt wat in huis. Ik ga lekker op de bank liggen en dan komt Marjon gezellig koffie drinken. Daar had ik me enorm op verheugd. Ze heeft prachtige pioenrozen meegenomen, daar ben ik echt dol op. We kletsen over van alles en nog wat en Marjon heeft een tas met 2 paar schoenen meegenomen. Hester heeft ze aan haar meegegeven. Beeldige schoenen en ze passen perfect. Ik word enorm verwend. We eten tussen de middag een broodje met Graved Lachs en het smaakt me behoorlijk. Na het eten gaan Marjon weer naar Hilversum, ze hebben vandaag met de stafafdelingen een uitje in Utrecht. Dat wordt vast lachen, gieren en brullen :) ik laat mijn eten zakken en ga heerlijk naar bed. En ik slaap een gat in de dag. Ik word pas wakker om kwart voor vijf. Heerlijk geslapen. Als ik beneden kom is iedereen al thuis van spelen en is Henry er ook al voor de zwemles. Spannend Puck krijgt te horen of ze woensdag a.s. op mag voor haar A-diploma. Ze heeft het proefzwemmen heel goed gedaan, dus dat gaat wel lukken. Ze vertrekken en ik ga even naar de overbuurvrouw. Ook bij haar is vorige week borstkanker geconstateerd en zij is woensdag al geopereerd. De prognose is heel goed. We kletsen wat als lotgenoten onder elkaar met de nodige galgenhumor. Als ik vertrek ga ik nog even pinnen zodat ik geld heb voor de pizza's. Henry en de kinderen zijn er al snel weer. Ze spelen wat op de ipad, ipod en computer en dan komt de pizzaman. Puck is helemaal blij. Ze smikkelt van haar pizza en ze wil vanaf nu altijd deze pizza. Mijn hart smelt :) We brengen samen de kinderen naar bed en het is meteen rustig boven. Wat een mooie dag. Henry gaat nog wat boodschapjes doen en even bij Dries kijken en ik installeer me op de bank met mijn ipad en ik kijk een film. Relaxed is het en ik geniet, want het blijven de kleine dingen die het hem doen. Ik ga met een slaappil naar bed en zal zeker daardoor een goede nacht draaien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten