vrijdag 1 juni 2012

vrijdag 1 juni 2012

Een knuffel is zo fijn
een knuffel voelt zo goed.
Een knuffel omdat het mag
niet omdat het moet.


Een knuffel geeft je warmte
van twee armen om je heen
even met z'n tweetjes
even niet alleen.


Een knuffel kost helemaal niets
ja een minuutje van je tijd
maar het geeft je zoveel kracht
om weer door te gaan in de strijd !


gedicht dat Barbara Somers heeft gemaild, prachtig!


Wat vliegt de tijd toch. Ik blijf deze ochtend vanwege de misselijkheid in bed en bedenk me ineens hoe deze afgelopen 4 maanden voorbij gevlogen zijn. Het lijkt een film die in een marathonsessie is afgespeeld. Ongelofelijk, het is al juni. Ik heb heerlijk geslapen met mijn slaappil en dat geeft meer rust in mijn lichaam, ik tril dan minder. De misselijkheid is eigenlijk in de ochtend het ergst. Om op te kunnen starten eet ik een crackertje. Dat gaat goed, dus ik neem daarna al mijn ochtendpillen. Het zijn er vandaag 6 als start. Ik kijk op mijn iphone en begin de dag met een prachtig gedicht, dat Barbara me heeft gemaild. Als je dag zo begint kan er eigenlijk niets meer mis gaan. Ik heb zin om de dag te gaan startten. Het gaat een mooie dag worden, daar ben ik van overtuigd. Zo meteen komen mijn schoonouders. Mijn schoonmoeder gaat weer een heerlijk maaltje verzorgen. Ook wil ik vandaag even kijken bij kasteel Helmond, want daar zal Eline vandaag in het huwelijksbootje treden. Wat zal ze stralen, ik heb haar jurk al gezien, een plaatje! Susan komt me ophalen en ik ga doseren, zodat ik dat kan meemaken. We gaan deze dag plukken en genieten van alles wat weer op ons afkomt. Het leven is mooi!

Mijn schoonouders zijn er al vroeg. We drinken eerst koffie en kletsen gezellig wat. Dan komt Yvonne even een kopje koffie drinken. Ma gaat dan aan het werk, het regelt zich allemaal vanzelf en ik zat erbij en ik keek ernaar. Het blijft voor mij een rare gewaarwording. Als Yvonne gaat gaan Ma en ik even met zijn tweetjes naar de Intertoys om een cadeautje te kopen voor de verjaardag van Christiaan waar Teun vanmiddag naar toe gaat. We kopen een bouwpakket van Cars en Cars gymtas. Helemaal leuk! Ma koopt voor Puck wat voor haar diploma. Een modelsboek waar ze ontwerpen van bruiloften in kan maken en de bijbehorende pennen. Wat zal ze dat mooi vinden. We gaan naar huis en dan is het alweer tijd voor de kinderen die uit school komen. Pa, die in de tuin aan het werk is en alles weer tiptop maakt gaat ze uit school halen. Puck vertelt dat Yara komt spelen, die door haar papa op de fiets gebracht wordt. We zetten een bordje bij en het is een gezellige bedoeling aan tafel. De buurvrouw brengt nog even 2 broeken en die zitten me als gegoten, want er past van mijn eigen kleding bijna niets meer. Na het eten ga ik even zitten, want ik wil fit zijn voor de huwelijksvoltrekking. En dan staat Susan al aan de deur. We drinken nog wat en dan gaan we op ons gemak. We parkeren de auto in Boscotondo en gearmd lopen we naar het kasteel. Het is een trouwdrukte van jewelste. Vele bruiden en bruidegommen komen en gaan. We zijn mooi op tijd en Susan ziet Eline en Robert al staan. Ze is zó mooi, een plaatje, ik had het me precies zo voorgesteld. We begroeten elkaar en dan mogen we al snel het kasteel in. Er wordt live gezongen als Eline binnenkomt en ik ben geëmotioneerd. Ik bedenk me dat dit van die mooie momenten in je leven zijn die voor eeuwig op je netvlies zullen blijven staan. Deze pure liefde voor elkaar, dit bijzondere moment waar je zoveel voorbereiding in hebt gestoken en op zo'n mooie dag helemaal op zijn plekje valt. Het is een leuke huwelijksvoltrekking, luchtig en met humor en uiteraard bevestigd met een heel luid klinkend JA, van zowel Robert als Eline. Ik ben zo blij dat Susan me mee heeft genomen, het is mijn genietmomentje van de dag.

het stralende stel: Eline en Robert Sleegers

Susan brengt me thuis en ik ben echt helemaal stuk. Ik laat pa en ma de foto zien en dan klim ik naar boven en duik mijn bedje in en slaap dan tot half 6. Als ik wakker wordt is Henry thuis, de tafel gedekt, het eten klaar, wat wil een mens nog meer. Ik word gewoon in de watten gelegd. Guus die eet alleen kip en Puck smikkelt er goed van. Ook ik doe voor mijn doen goed mijn best en het smaakt me goed. Ik heb de tasjes gepakt, want de kindertjes mogen met opa en oma mee en daar hebben ze zin in. Zeker als neef Huub er morgen ook nog bij is. Wat heerlijk dat opa en oma dit zo mogelijk maken en dat ze zoveel voor ons doen. Ma zei gekscherend vanmiddag als ik oud en niet meer ter been ben kun je mij helpen en dat gaat zeker gebeuren! Teun komt thuis van zijn feestje en hij heeft het naar zijn zin gehad. In zijn mond een enorme drop en hij heeft een dropsnor van oor tot oor. Na een plas zijn ze klaar voor vertrek en daar gaan mijn drie musketiers. Opa en oma voorin en zij op de achterbank. We zwaaien en ik voel de moeheid zich meester van me maken. We lopen naar huis en daar komen de tranen. Niet van ellende, integendeel, maar van geluk. Geluk omringd te zijn met zulke lieve mensen, geluk om de mooie dingen van het leven te mogen aanschouwen met zo'n bruiloft vol met liefde. Het leven is zo prachtig. Ik zit aan mijn tafel en dan komt een prachtige Pauline ons pad op lopen. Met haar overheerlijke vers gebakken worteltaart. Pauline komt hem nog even afgeven voordat ze naar het feest gaat. Het is een mooie dag, een prachtige dag en ik ben overspoeld met emoties, hele positieve. Henry en ik drinken een kopje koffie en nemen een stukje van de taart en de smaakcombinatie is zalig! Daarna ga ik lekker in de ruststand en genieten van wat deze dag gebracht heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten