zaterdag 9 juni 2012

zaterdag 9 juni 2012 HUP HOLLAND

Ik heb heerlijk geslapen, veel gezweet, maar goed geslapen. Ik word wakker om 7 uur en de kinderen zijn al volop aan het spelen. Ik ga vast naar beneden en dan komen ook de drie musketiers om te eten. Vandaag willen ze allemaal een oranje shirt aan voor de wedstrijd van vanavond. Het is zo grappig, ze kijken net als ik nooit voetbal, kennen geen enkele speler en zijn nu helemaal into HUP HOLLAND HUP. Ik vind het daarom zelf ook geweldig. De sfeer die er nu omheen hangt maakt het echt bijzonder, een bijzondere gezinshappening waar ik dan weer met volle teugen van geniet. De kinderen willen vanavond pizza eten en ik maak een hartige taart met asperges en beenham. Echt voetbaleten :) Ik ga met Puck naar de brillenwinkel, want mijn bril is alweer stuk. De bril wordt gerepareerd en ik dan gaan we naar de supermarkt en Puck helpt me. De voetbalpoppetjes zijn voor Puck en twee geeft ze aan Teun en Guus. Thuis zitten Teun, Guus, Wessel en Merlijn op de Nintendo Ninjago te spelen. Ze zitten helemaal in het spel. Ik ben vandaag niet te genieten eigenlijk. Sinds gisterenavond heb ik weer last van pijn. Gisteren heb ik de hele avond op de bank gelegen met een deken over me heen omdat ik weer intens koud was. Gelukkig goed geslapen, maar ook vandaag heb ik weer pijn en dat vreet gewoon aan me. Ik wil het liefst met rust gelaten worden, maar dat valt niet me in een gezin waar iedereen wel wat van me wil weten. Ik probeer me zo normaal mogelijk te gedragen. Als Henry een opmerking maakt over het feit dat ik vandaag zo fel ben kan ik wel schreeuwen. Ik doe het echter niet, want dat heeft geen zin en is verspeelde energie. Ik wil nu gewoon bezig zijn, mijn gedachten verzetten. Ik begin vast aan mijn hartige taart en ik ga na het middageten gewoon lekker even liggen. Even niets aan mijn hoofd en me begeven in een oase van rust, zodat ik daarna me weer kan richten op de positiviteit van de avond, HET VOETBAL! Vandaag gaat ook weer goedkomen en ik denk dat ik vanavond helemaal opga in het oranje moment van de dag. Samen zijn, lekker happen en lol maken, dat is toch wel echt mijn ding :) Deze dag gaan we gewoon weer in het positieve keren en ik weet zeker dat mij dat gaat lukken!

Na de lunch en het bakken van mijn taart ga ik nog even met Puck op pad. Pizza's kopen en een Schleich paardje dat ze bij Intertoys heeft gezien. Ze wil het van haar eigen spaargeld kopen. Als we bij de Intertoys zijn betaalt ze zelf haar paardje en als verrassing koop ik voor iedereen een boek. Ik geef Puck in de auto haar centjes terug en zeg haar dat ze dit paardje van papa en mama krijgt omdat ze deze week zo bijzonder goed heeft gezwommen. Puck is zo blij en zeker met het feit dat ze al haar spaargeld nog heeft. Ze heeft het verdiend ons meisje. We rijden naar huis en daar zijn ze zeker blij met hun boekjes. Guus een Thomas boek, Teun een boek van Olifanten en Puck een leesboek over een fee. Ik ga lekker even naar bed en zodra ik mijn kussen raak ben ik in dromeland. In de tussentijd gaat Henry naar de kapper en neemt Guus mee en Puck en Teun spelen buiten. Ik slaap ruim anderhalf uur en als Henry terug is drinken we allemaal wat. We besluiten vroeg te eten zodat we op tijd voor de TV zitten. De kinderen zijn zo uitgelaten en ik vind het prachtig. Mijn slaapje heeft me goed gedaan. Bernadette komt even aan en heeft 2 haringen voor me meegenomen, zalig! Voor Bernadette een zware dag, Fred is niet meer. Fred is naar de poezenhemel en is nu feest aan het vieren met Japie. Het feit dat je je lieve kattenvriendje na 18 jaar moet laten inslapen hakt erin. Ik weet dat uit eigen ervaring. Onze Guus heet Guus Jaap vernoemt naar Japie de kat die ik ook heb moeten laten inslapen tijdens mijn zwangerschap van Guus. Ik geef haar een stuk van de taart mee naar huis als troost en een hele dikke knuffel. We gaan vroeg aan tafel, de kinderen eten pizza en voor ons is er aspergetaart en we smikkelen gezellig. Dan ruimen we af en maak in de kamer gezellig voor het voetbal. Alle kussens, dekens en knuffels worden van boven gehaald en ik zet de hapjes op tafel die de kinderen hebben uitgezocht. Bifi, pringles, kaaskoekjes en de M&M's van Puck. Oranje drinken erbij en het feest is compleet. Guus gaat echt helemaal uit zijn dak, zit te klappen en te juichen al voordat het begint. Puck is wat ingetogener en Teun eet vooral van alles wat er op tafel staat :) Dan begint de wedstrijd en dan zitten ze alledrie ademloos te kijken. Totdat Denemarken scoort. Guus is meteen om en hij is voor Denemarken, zo makkelijk gaat dat bij kinderen. Ze blijven mooi kijken de eerste helf, de tweede helft is de aandacht over en gaan ze spelen met Wessel en Merlijn op de Nintendo in de keuken. Henry wordt niet echt vrolijk van de wedstrijd en ik zit gewoon te genieten. Ik heb niets met voetbal, maar vind zo'n gezamenlijke deler geweldig, dat is helemaal mijn ding. Helaas verliest Nederland met 1-0. De kinderen zijn er snel overheen, maar Henry moet het nog even laten landen. De kinderen gaan naar bed en er is rust. De volgende wedstrijd zie ik al weer op het scherm. Voor mij is het genoeg na één wedstrijd. Ik neem wat drinken mee naar boven en ga lekker naar bed. Ik kijk nog wat TV en ga heerlijk dromen. Morgen gaan we weer genieten, Rob, Hanneke en Veerle komen op bezoek. Soms verlies je en soms win je in het leven, het leven is onvoorspelbaar en daardoor heel prachtig. Onvoorspelbaarheid houdt het leven spannend. Als er soms een leven eindigt is er verdriet, maar het leven zal ook weer invulling gaan geven aan dat verdriet, want zo is het leven ook weer. Rust zacht Fred, je hebt een heel mooi leven gehad en het leven zal zorgen dat we de leuke herinneringen blijven koesteren, want weet je Fred, springen kan je, dat weet de binnenstad van Utrecht nog steeds..........

ademloos kijken ze naar de wedstrijd, als Denemarken scoort is in ieder geval Guus niet meer voor Nederland, zo lossen kinderen dat op, daar kunnen we soms veel van leren :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten