dinsdag 19 juni 2012

woensdag 20 juni 2012

Na de kuurdag heb ik een aardige nacht doorlopen. Veel naar de WC en misselijk, maar hoog liggen doet wonderen en je rust dan heel goed uit. Ik begin de dag met een crackertje, want bij mij werkt het heel goed dat ik eerst wat in mijn maag heb, dan zakt de misselijkheid en kan ik mijn pillen nemen. Als ik mijn pillen genomen heb ga ik naar beneden. De rapporten mogen mee terug naar school en Puck en Teun tekenen nog wat ter afscheid van de juffen en meester, zodat een aantal moeders daar een mooi cadeau van kan knutselen. Vanmiddag gaat Puck meteen vanuit school door naar het feestje van Isabelle en daar heeft ze zin in. De jongens die komen volgens mij gewoon thuis, maar dat zullen we straks wel zien. Eerst komt mama en Yvonne komt koffie drinken. En ik  ga lekker in de ruststand, ik probeer het ritme van kuur 5 te volgen, want dat verliep heel voorspoedig. Ik ga vandaag een afsprakenreeks inplannen bij de chemoruimte, want nu mijn port a cath er nog zit, moet deze met een bepaalde frequentie worden doorgespoten en gespoeld om problemen te voorkomen. Ook moet ik even met Annemarie bellen om te vragen wat ik mag doen nu ik een koortsblaar heb. Ik meen me te herinneren dat bij chemopatienten dan wat zwaarder medicatie ingezet zal gaan worden. Normaal gebruik ik Zovirax, maar beter een keer teveel vragen dan zelf aanrommelen. Ook hier heb ik geleerd in al deze weken :) Ik zit nu lekker aan tafel en ben de dag begonnen met Biogarde en Muesli en dat gleed er lekker in. Ik drink zo een kop groene thee en dan ga ik me lekker wassen. Ik wil deze ochtend nog even een lekkere wandeling maken en natuurlijk gaan we vanmiddag dutten. Mijn leven is zo slecht nog niet. Eerst uitkijken naar deze ochtend en de dag gewoon weer omarmen. Carpe Diem!

Yvonne komt lekker sportief op de fiets en even later komt Lars ook gezellig. Echt leuk en een genietmomentje. Mama komt wat later met de taart, dus we eten pas later een stukje taart. We kletsen gezellig en de tijd vliegt vooruit. Yvonne en Lars gaan naar huis en mama haalt de kindertjes uit school. In de tussentijd dek ik de tafel. Puck komt niet en Guus en Teun zijn van de partij. Na ons middagmaaltje gaan de mannen spelen en breng ik even wat lekkers naar Monique. Mama doet de was en ik ga lekker rusten, ben ik ook echt aan toe. De Neulasta is gebracht door de koerier, dus vanavond gaan we weer zelf injecteren :)

Ik ga lekker rusten en in de tussentijd kookt mama het avondeten alvast en vouwt ze nog een was weg. Ik lig heerlijk te slapen maar heb vergeten mijn geluid van mijn telefoon op stil te zetten. Dus om half vier word ik wakker van Henry die belt. Ik heb dan anderhalf uur heerlijk geslapen en besluit uit bed te gaan. Teun speelt bij Nick en Guus rommelt wat om het huis. Henry heeft de medicijnen van de apotheek opgehaald en vanavond kan ik dan starten met deze medicatie zodat ik minder last heb van de Neulasta. We eten vroeg, dat vind ik prettig nu. Nick blijft gezellig eten en de kinderen eten geweldig goed. Puck komt terug van haar feestje en heeft het heel gezellig gehad. Ze heeft een echt blote voeten diploma gekregen. Ze hebben allemaal spelletjes gedaan op de blote voeten. Ze heeft genoten onze dame dat is duidelijk. De mannen gaan voetballen met de echte EK-bal van Nick en Henry gaat even mee. Ik ruim de boel aan de kant en dat vind ik erg prettig alleen. Met Henry erbij krijg ik een lichte vorm van irritatie, dus dit gaat goed. Ik ben erg moe, maar dat is best logisch natuurlijk. Ik ga zo nog even een wandelingetje maken, want vanochtend is het er niet van gekomen en dan ga ik lekker op de bank een beetje TV kijken en op tijd naar bed om mijn rust te nemen. Slapen zal vanaf morgen beter gaan omdat dan de dosering van de Dexamethason dan naar beneden gaat. Ik heb een aardige dag achter de rug, een dag om tevreden over te zijn en zo klimmen we elke dag een beetje en weet je alle beetjes helpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten