zondag 24 juni 2012

zondag 24 juni 2012

De nacht was weer zoals altijd, ik val tegen de ochtend in slaap en word wakker van een kleine oorlog in de keuken beneden. Puck heeft Guus in alle vroegte op de grond gegooid en wij liggen nog heerlijk in bed. Henry gaat naar beneden en het valt allemaal enigzins mee, het was met name het geluid dat het ernstig deed lijken. De rust is wedergekeerd en in huize Schreur bruist het al weer van bedrijvigheid. Gisteren hebben de jongens een cadeautje mogen uitzoeken voor hun rapport. Onze Teun wist het meteen, een nieuw spel voor op zijn Nintendo DS, en wel Mario Bros! Dat spel kent hij van Pieter en hij is al weken bezig om te bedenken hoe hij het snel kan krijgen, hij vond sparen te lang duren namelijk. Onze Guus wist het ook meteen, hij wilde echte voetbalschoenen en echte voetbalsokkken, want dan kan hij voetballer worden. Hij wil nog veel meer, maar dat gaat hij vragen aan opa en oma, zegt hij, voor zijn rapport. Ik heb hem gezegd dat kindjes die vragen over worden geslagen. Het zal me benieuwen hoe hij dit gaat oppakken. Puck wilde nog even niets en er goed over nadenken. Eerlijk gezegd gunde ze zichzelf ook geen tijd om erover na te denken, omdat ze te leuk met Florine aan het spelen was na haar logeerpartijtje. Dus gisterenmiddag hebben de jongens hun cadeautje in ontvangst mogen nemen. Blijer dan blij waren ze! De beide heren hebben de hele middag met hun aanwinst gespeeld. Onze Guus was niet te stuiten op het veldje buiten en Teun niet op zijn Nintendo. Teun was nog enigzins gefrustreerd omdat hij niet alles in een keer snapte, maar daarvoor had hij ook een oplossing. Vriend Nick heeft hem de eerste levels doorgesleept en als beloning kreeg Nick een dikke knuffel. In de avond heeft Henry zelf frietjes gebakken en hebben we zitten smullen. Guus at bij voetbalvriend Loek hetzelfde. Daarna hebben ze nog heerlijk gespeeld en toen was het echt wel baddertijd :) Puck viel meteen in slaap, ze was helemaal stuk en ook Teun was zo in dromeland. Guus heeft met zijn voetbalschoenen naast zich wellicht gedroomd van een spectaculaire voetbalcarrière bij Hup Holland. Ik heb op de bank gezeten met mijn spelletjes en Henry keek voetbal. Ik heb mezelf getrakteerd op een heerlijk roze prosecco in de hoop dat dat mijn slaapritme heel positief zou beinvloeden. Het slaapritme was zoals te verwachten, ik heb goed gerust en deze ochtend zitten we dan ook redelijk fris en fruitig aan de ontbijttafel. Guus zit al met zijn voetbalsokken en voetbalschoenen aan en baalt dat het regent buiten. Hij zit te trappelen om weer te kunnen voetballen. Ik moet er zo om lachen. Vanmiddag komen Bernadette, Dries en Fiene. We gaan lekker genieten van het krantje, van elkaar en van deze heerlijk rustige zondagochtend. Carpe Diem!

Ik lig lekker bijna de hele ochtend op bed, dat is de plek waar ik me op deze zondagochtend het meest op mijn gemak voel. Ik kom pas na het middageten naar beneden en ga lekker op de bank zitten. De kinderen spelen en Henry gaat vandaag met Puck haar cadeautje uitzoeken. Puck weet nu zeker wat ze wil. Playmobil met paarden. Ze gaan op pad en Bernadette, Dries en Fiene komen binnen, gezellig! De kindertjes spelen en wij kletsen en ik heb het vooral heet vandaag. De middag vliegt zo voorbij en dan stopt het met regenen. Onze Guus gaat meteen voetballen en dat blijft leuk om te zien. Henry regelt vandaag het avondeten, dus aangezien we gisteren patat aten is het vanavond Chinees :) Ik dek de tafel, Puck is druk doende met haar Playmobil, Guus is inmiddels binnen en Teun ligt, na bijna een dag constant Mario Bros gespeeld te hebben, te luieren op de bank. Als Henry thuis is gaan we aan tafel, een hele luie zondag, met voor mij weinig activiteit en heel veel rust. Het is hier in huis gewoon prettig zen :) Mooie luie zondag, ZALIG!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten