woensdag 6 juni 2012

woensdag 6 juni 2012

Ik ben al heer vroeg wakker, rond 5 uur. Ik installeer dan een app op mijn iphone die ik van Ilse door heb gekregen, zodat ik ook leuke pictogrammen kan versturen. Ik probeer nog wat te slapen, maar echt lukken doet het niet. Dus ik ga om half 6 naar beneden, ik heb ook pijn, dus ik ga wat doen. Ik smeer alvast de boterhammetjes voor de kinderen. Dek de tafel, zet drinken klaar en maak het fruit om mee te nemen. Ik drink zelf een kopje thee en rooster een boterham. Als ik hiermee klaar ben is Teun wakker, hij wil wat op de Nintendo spelen. Ik loop met hem mee naar boven, hij speelt en ik kruip met mijn pijnstillers mijn bedje in. Ik ga zo comfortabel mogelijk liggen en ik val in slaap, een heerlijk slaapje tot 8 acht uur. Dan komt Puck naar me toe en ze vraagt of ik 2 vlechtjes wil maken. Ik vlecht haar haren en vandaag wordt een bijzondere dag. De dag van Puck haar officiele afzwemmen en de dag dat de kinderen naar het Catharina Ziekenhuis mogen om daar met de zusters en broeders kennis te maken met de plek waar mama zo vaak is. Een speciale kindermiddag voor kinderen met een zieke vader of moeder. Ze mogen prikjes zetten, t-shirts beschilderen en na afloop krijgen ze een goodybag. Om 14 uur mag ik ze brengen en ik mag ze ophalen om 16 uur en dan drinken we samen wat. Ze hebben er zin in, want ze weten dat ik het erg leuk vind bij de zusters en dat ik altijd wel wat krijg om te lezen, omdat ik dat zo leuk vind. Ze kijken er zelfs naar uit en ze vinden het heel bijzonder, omdat in hun klas niemand anders naar de ziekenhuismiddag mag. Zo moet het zijn, dat zij er naar uitkijken, het bijzonder vinden en zo wat meer zien van de wereld waar ik zo vaak te vinden ben. Na zo'n bijzondere middag zal Puck gaan zwemmen en haar diploma in ontvangst mogen nemen. Mama en Frits komen hier en eten met de jongens en Henry en ik gaan met Puck mee en als verrassing en afsluiter gaan we dan -als grote wens van Puck- bij Mc Donalds eten. Gisterenavond heb ik al tactvol gezegd dat ze alle restaurants van de wereld mag kiezen, dus ook pizza, dat wat zij wil, maar Puck bijft helaas vasthouden aan Mc Donalds. Ik kan daar geen trek in hebben, maar Puck zien genieten na zo'n dag, dan neem ik alle luchtjes daar voor lief en zal ik 'genieten' van het eten daar en haar vertellen dat het een van de weinige dingen is die ik ook nog lekker vind. Dit wordt een bijzondere dag. Zo meteen komt Bernadette en Fiene en ook Berith zal koffie komen drinken. Ik zal vanmiddag nog even lekker rusten en als trotse moeder kijken hoe mijn kleine meisje haar diploma weet te verdienen. Ik zal gewapend gaan met fototoestel en mijzelf nu kennende zal ik een traantje wegpinken, een traantje van geluk. Geluk dat ik erbij kan zijn en mag genieten van mijn enthousiaste waterratje, die bij alles wat ze zal doen naar ons zal kijken. En wij, wij zullen stralen, stralen van geluk!

Wat een bijzondere dag. Gezellig dat Berith er was en ze heeft zelfgemaakte bramenjam meegenomen van de bramen uit eigen tuin. Daar zijn we blij mee. Bernadette doet een strijkje en Fiene speelt met loco. Ik maak alvast brood voor als de kinderen uit school komen, want om half 2 moeten we bij de kindermiddag van het Catharina Ziekenhuis zijn. Ik maak brood met de bramenjam van Berith. Als ze thuiskomen smullen ze van het brood. Guus vind dat ik Berith moet zeggen dat ze ook van de aardbeien en de bessen uit haar tuin jam voor ons moet maken en hij eet twee broodjes met bramenjam. Zo schattig. We gaan met zijn allen naar het ziekenhuis. Daar worden we hartelijk ontvangen en krijgen de kinderen een naamkaartje. Wij mogen vertrekken. Thuis ga ik naar bed en word op tijd wakker gemaakt door Henry om ze om 4 uur weer op te halen. Ze stralen als we binnenkomen. Ze hebben bloed geprikt op een neparm en ze mogen het buisje met 'bloed' mee naar huis nemen. Ook hebben ze zelf een pet gemaakt. Puck een lichtblauwe pet met en rood glitterhart, Teun een blauwe pet met een vleermuis met rode ogen en Guus een gele ped met een glitterkikker. Ik mag van Yvonne ook nog leren prikken op de arm, maar ik prik mis en de kinderen lachen er hartelijk om, want hen was het wel gelukt. Ze krijgen nog een goodybag mee naar huis met allerlei leuke spulletjes erin. Ze hebben genoten en Guus weet het nu zeker hij wil later dokter worden. Teun niet, hij wordt gewoon paleontoloog en Puck weet het allemaal nog niet. Eenmaal thuis is oma er al. Oms blijft bij Guus en Teun en Puck, Henry en ik vertrekken naar het zwembad. Puck is er heel relaxed onder. Als ze omgekleed is staat ze samen met Martine en Jan te wachten tot ze mogen en ze heeft de grootste schik. Ook in het zwembad is ze er heel luchtig onder. Ik geloof dat ik meer stress ervaar dan mijn meisje. Henry is ook heel zelfverzekerd. Ik heb mijn fototoestel in de aanslag en ook mijn iphone voor de filmpjes en dan mogen ze. Badmeester Ted legt de opdracht uit en daar gaan ze. Puck doet alles voorbeeldig. Ze zwemt de sterren van de hemel en ik heb een brok in mijn keel. Ik ben zo trots en ik besef me eens te meer dat dit de mooiste momenten zijn die je kunt ervaren. Ik vind alles geweldig. Er klinkt een luid applaus als de kinderen door het gat zwemmen en ook na het watertrappelen een luid applaus. Puck rent naar ons toe en de badmeesters overleggen. Dan horen we dat Puck haar diploma verdiend heeft en ik moet mijn tranen bedwingen. Ik ben blij, trots en ik voel me zo geweldig. Puck krijgt een diploma en een ijsje van de badmeester. Ze is blij. Als ze aangekleed is mag ze kiezen wat ze wil eten en ze wil het allerliefst naar Mac Donalds en dat doen we dan ook. Ik vind dat nu smakeloos, maar ik vertel Puck dat ik daar ook zo van kan genieten. Puck eet amper van haar Happy Meal, maar de garnaaltje vind ze, net als ik, lekker. We gaan tevreden naar huis en ze rent op oma af. Guus feliciteert haar al in de deuropening en geeft haar een intens lieve knuffel. Ook oma en die heeft zelfs al een cadeautje gekocht. Een modellenboek, daar is Puck dol op. Het is gewoon feest in huize Schreur. En dan is het toch echt tijd om naar bed te gaan. Ze slapen allemaal snel na zo'n prachtige dag met mooie ervaringen. Ik ga naar beneden en ik ben helemaal stuk, moe maar voldaan heet dat dan. Ik ben geemotioneerd over deze dag. De dag dat onze kinderen mijn ziekenhuisdomein zijn binnengetreden en het geweldig vinden waar ik altijd kom. Ze vinden mijn zusters de liefste die er zijn en de dag dat Puck haar zwemdiploma heeft gekregen, een mijlpaal. Ze is er ruim anderhalf jaar mee bezig geweest en het resultaat mag er wezen. Een keurige zwemslag op rug en buik en een prachtige borstcrawl en goede duiktechniek. Ik ben trotster dan trots. Ooit verafschuwde ik de zwemles, dat paste zo slecht in mijn werkritme en ik vond het een noodzakelijk kwaad. Nu aanbid ik zwemles en leef ik op als ik er bij kan zijn. Ik was er vandaag bij en wat was dat heerlijk. Dit is waar ik het allemaal voor doe, geen chemo is me te zwaar eigenlijk, als ik dit zo in mijn hoofd de revue laat passeren. ik ben heel dankbaar voor deze mooie dag. Ik ga vroeg slapen en denk dat ik hele mooie dromen zal dromen deze nacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten