donderdag 7 juni 2012

donderdag 7 juni 2012 Alpe d'Huzes




Wel verdiend een prachtig diploma A en allemaal zijn we beretrots

Gisteren was ik zo moe dat ik heel vroeg naar bed ben gegaan en ik heb heerlijk geslapen vanacht. Ik heb inderdaad mooie dromen gedroomd en werd voor het eerst sinds tijden wakker zonder ernstige pijn. Ik voel me daardoor fit en gezond en heb zin in deze dag. Ik voel me wellicht zo goed omdat vandaag op 7 juni de lopers de Alpe d'Huez gaan beklimmen. Nicole is vanochtend in alle vroegte gestart met haar strijd tegen de berg. 3 keer zal zij de berg lopen en dat is heel zwaar. Ik heb hier thuis een kaars voor haar branden en in alle vroegte zet ik het Alpe d'Huzes-lied op en bekijk het filmpje van al die kanjers die de berg op gaan voor iemand. Ik ben trots op Nicole en ik weet dat dat de reden is dat ik vandaag zo goed ben opgestaan, ik krijg kracht door deze gedachte. Ik heb de kracht om niet op te geven, want opgeven is geen optie! De tranen stromen over mijn wangen. Ik denk ook aan alle dierbaren die er omwille van die vreselijke ziekte niet meer zijn. Kom op lopers en klimmers en vooral Nicole! Geef niet op, al het geld is heel hard nodig om van kanker een beheersbare en een te genezen ziekte te maken!

Alpe d’Huzes
Alpe d’huZes Tekst en Muziek: Maarten Peters
Gezongen door Margriet Eshuijs
Publishing :Queenbee Songs

De berg wacht, hij strekt zijn armen uit
Vriend of vijand wat zal het zijn
Je voelt de twijfel die naar binnen sluipt
Ga ik dit halen ? Angst voor de pijn

Maar je weet pijn duurt maar even,
als je opgeeft is het voor altijd.
Kom op kies voor het leven
Kom op kies voor de strijd.

Sta op stap op en geef niet op
Klim uit dat dal weer naar de top kom geef niet op
Sta op stap op en wees niet bang
Want als jij valt pak ik jouw hand kom geef niet op
Oh…Oh…Oh

Deze reis maak jij niet alleen
In elke bocht zullen wij staan
Als je stil valt, als de onmacht je tot afstappen dwingt
Leer jij jezelf pas kennen, je zult zien dat je de kracht weer vind

Sta op stap op en geef niet op
Klim uit dat dal weer naar de top kom geef niet op
Sta op stap op en wees niet bang
Want als jij valt pak ik jouw hand kom geef niet op
Oh…Oh…Oh

En zij die achter zijn gebleven
We nemen ze mee…in ons hart

Sta op stap op en geef niet op
Klim uit dat dal weer naar de top kom geef niet op
Sta op stap op en wees niet bang
Want als jij valt pak ik jouw hand kom geef niet op
Oh…Oh…Oh

Geef niet op…kom geef niet op

Deze dag begint goed. Ik ben ook fris en fruitig bij het ochtendritueel en ik geniet van dat heerlijke gevoel. Ik smeer boterhammetjes, maak het fruit, klets gezellig met de kindertjes en voor mij lijkt het wel een feestdag. Ik vind het jammer dat ze naar school gaan. Als verrassing had Henry gisterenavond bij iedereen zo'n oranje pieppoppetje op de kamer gelegd, dus de kinderen zijn als een engel zo blij. Het zijn de kleine dingen die het hem doen en inderdaad een kinderhand is gauw gevuld. Henry brengt de vrolijke fluiters naar school. Puck wilde haar diploma niet meenemen. Alleen op maandag mogen ze in de kring vertellen en Puck wijkt niet graag af van de regels. Dus geduldig als ze is, zal ze pas maandag over haar diploma vertellen. Dat is onze Puck, ik zou dat als kind nooit hebben gekund. Vanavond hoeft Puck dus niet naar zwemles, pas volgende week starten de lessen voor diploma B en dat is maar 1 keer per week en dan mag ze op 22 november afzwemmen, de dag na haar verjaardag. De jongens mogen wel naar zwemles vanavond en Guus fantaseert al over het feit dat hij zijn A-diploma heeft, hij heeft het kado ook al bedacht, een monstertruck. Hij denkt dat hij heel snel A zal hebben. Nou ik denk dat geduld in deze een schone zaak is, dat duurt nog wel even, maar het resultaat zal ook dan weer geweldig zijn. Haastige spoed is zelden goed :) Ik bedenk me wat ik vandaag kan doen en ik weet het nog niet, heb even alle tijd om er over na te denken. Het leven voelt goed, dit gevoel van vandaag zou ik voor eeuwig willen vasthouden, ZALIG!

Ik word in rond half elf gebeld door Nicole, ze is voor de eerste keer op de top van de Alpe d'Huez. Ik ben zo trots en ontroerd dat ik nauwelijks kan praten. Ze gaat meteen door voor de tweede keer en het is er echt heet vandaag, want ik volg op radio 2 alles op de voet. Ook volg ik de tussentijden op de app die ik heb gedownload en zo weet ik wanneer Nicol zich bevindt tijdens haar loeizware tocht. Ik ben trots en ik voel me goed vandaag, dat kan geen toeval zijn. Ik besluit even de stad in te gaan, voor kleerhangers voor de kledingkast, want die kwam ik echt tekort. Ik geniet van mijn stadse wandeling en van het feit dat ik dit helemaal alleen doe en dat ik me gewoon geweldig voel. Ik ben drie kwartier weg en als ik thuiskom trakteer ik mezelf op een heerlijk pistoletje en ook dat smaakt zalig. Ik rommel wat in huis en dan ga ik lekker liggen. Ik dommel weg en ben heerlijk ontspannen, wat is dit toch een mooie dag. Ik ga zelf de kinderen ophalen en ik verkeer echt in een euforische stemming. Ik weet dat ik niet te hard mag juichen, want morgen kan alles weer anders zijn, maar wat is het genieten als je je zo voelt. Ik begroet mijn mannen en als laatste mijn meisje. Puck wil bij Florine gaan spelen, want daar is Mare ook. We gaan eerst naar  huis en daar drinnken we wat en eten we een koekje. Puck hoeft niet te zwemmen vandaag en de mannen wel. Puck gaat met Nick en Merlijn op pad en de jongens zijn met Wessel op pad. Ik vind het heerlijk hen te zien genieten en ergens vind ik het zelfs een beetje jammer dat ze erop uit gaan. Ik heb voor ze in de stad een grote oranje fluit meegenomen. We gaan zaterdag met zijn allen de voetbalwedstrijd kijken en als Nederland scoort kunnen ze op de fluit blazen. Guus zit er helemaal vol van, we gaan thuis hup Holland kijken zegt hij. Hij weet amper wat een voetbalwedstrijd inhoudt, maar ik zie het helemaal voor me. Ik houd totaal niet van voetbal, maar zaterdag de wedstrijd aan en dan voor de TV supporter spelen en ik die zorgt dat er echte voetbalhapjes zijn als eten. Ik heb er al zo'n zin in, het lijkt me geweldig! Teun, Guus en Wessel komen weer binnenlopen. Teun heeft 2 Pokémon kaarten gekregen van Wessel en nu wil hij een Ninjago strijder teruggeven. Ik leg hem uit dat ik dat niet zo'n goed idee vindt. De Ninjago strijders heeft hij als kado gekregen voor zijn verjaardag en die geef je niet zomaar weg. Het compromis is dat Teun een wapen weggeeft. Ze gaan weer naar Wessel en Wessel coacht Teun hier thuis al door de honden heen. Teun kan af en toe panisch voor honden zijn. Ik krijg door dat Nicole voor de tweede keer op de top staat en mijn geluk kan helemaal niet meer op. Ik zit gewoon in mijn eentje erg blij te zijn vandaag.  De mannen zijn al snel weer terug om op de trampo te gaan. En dan moeten de mannen al weg voor zwemles. Henry is thuis en vertrekt met ze. Puck is nergens te bekennen, dus ik app Monique en ze is daar inderdaad en zal om half 7 weer thuis zijn om te eten. Ik heb het eten klaar. Ik heb een uitnodiging gehad om deel te nemen aan een onderzoek "het effect van trainen na chemo' van de Universiteit van Amsterdam gefinancierd door de stichting Alpe d'huzes! Dat vandaag, toeval bestaat niet!  Ik heb het gelezen en wil graag deelnemen, maar dat komt pas volgende week, dan neemt een arts contact met me op. Het idee is dat patienten die zware chemo hebben ondergaan te laten deelnemen aan dit onderzoek met de gedachten dat trainen de permanente vermoeidheidsklachten juist kan tegengaan. Vaak is nu het advies om rustig aan te doen, terwijl onder heel strenge begeleiding trainen betere effecten zou kunnen geven. Nou ik wil die betere effecten, ik wil zo graag dat ik morgen al zou willen beginnen! Volgende week is er een gesprek met een arts en dan gaan we kijken of ik ingeloot zou kunnen worden. Een strenge keuring en training zal eraan vooraf gaan! En Puck komt het pad opwandelen met een grote glimlach. Ze heeft een kaart en M&M's gekregen van Florine voor haar zwemdiploma. Dat gaan we lekker opeten tijdens de wedstrijd, want daar hebben we allemaal zin in. Henry en de jongens komen ook al binnen en we kunnen eten. Teun klaagt over pijn aan zijn tand, maar dat is snel over als ze na het eten samen op de ipad spelen. Wat een geweldige dag, want een mooie dag en wat ben ik blij. Ik voel me goed en voel dat de vermoeidheid weer zijn intrede doet, maar na zo'n dag mag dat. Mogen vele van dit soort dagen volgen. Dank je Nicole voor de bijdrage die jij hebt geleverd op de berg. Ik heb jouw kracht vandaag gevoeld dat kan niet anders! Vanavond nagenieten van deze dag en dan weer zo heerlijk slapen en mooie dromen dromen. Ik kijk naar mijn drietal en geef ze alledrie een zoen, zomaar omdat ze zo lief zijn en omdat ik zo intens veel van ze houd. Opgeven is geen optie is de slogan van Alpe d'Huzes, klim uit het dal weer naar de top en zo is het, mooiere tijden gaan volgen, nog even doorzetten, nooit opgeven en de beloning zal volgen. Ik ben een heel tevreden knapperd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten