maandag 11 juni 2012

maandag 11 juni 2012

De nacht was weer eens lang, maar ook dat went en je kunt  je 's nachts prima vermaken en toch rusten. Ik check mijn facebook en mijn mail en zo kom je de nacht wel door. Het rare is dat ik dan toch rond 6 uur als een blok in slaap val en zelfs Henry niet hoor opstaan. Ik ben om half 8 beneden en heb dus gewoon in een diep coma gelegen. Niet genoeg slaap om de dag door te komen, maar vanmiddag ga ik lekker mijn middagrust nemen. Ik begin een aardig ritme te krijgen en ik heb mijn draai gevonden in mijn dagindeling. Het klopt allemaal en vandaag is een goede dag, dus ik wil geen hulp. Bernadette komt toch, maar mag van mij alleen gezellig thee drinken en het is heerlijk. We kletsen over van alles en nog wat over mogelijke ontwikkelingen in de toekomst hebben we het zelfs, alhoewel ik daar nog voorzichtig mee ben. Als Bernadette weggaat heeft ze een bon te pakken. Ze had hem aan de verkeerde kant van de weg geparkeerd en zelden controleren ze, maar nu in een uur tijd is ze de pineut. We gaan kijken of we iets kunnen aandragen zodat de 85 euro over het hoofd gezien kan worden, maar we vrezen met grote vrees. Een duur gezelligheidsbezoekje :( Ik doe mijn wasje, vouw het op en berg het op in de kasten. Ik zet de droger aan, zet het eten klaar en ik kan zo wat eten en in de ruststand. Ik ben gewoon ook moe van de ochtend, het is raar, maar je merkt dat aan alles in je lichaam. ik kijk dus uit naar mijn slaapje. Vanmiddag zal Ilse even op bezoek komen en ik wil graag zelf om kwart over drie de kinderen uit school halen. Als ik dat allemaal heb gedaan dan voel ik me in mijn huidige staat al een hele kanjer. Het kan raar lopen in je leven. De dag is goed begonnen en het vervolg van deze dag zal er zeker niet minder om worden.

Het is gezellig dat Ilse er is. We kletsen onder het genot van een kopje thee en ik word verwend met badderspulletjes. De tijd vliegt voorbij en dan is het al weer tijd om de kinderen op te halen. We zeggen elkaar gedag en ik voel veel positiviteit en dat is een goed gevoel. Alles gaat goedkomen is wat ik voel en dat vooruitzicht is prachtig :) Op school wil Puck met Charlotte afspreken en ze kan om kwart voor vijf worden opgehaald. Teun wil met Pieter afspreken en Pieter komt mee naar ons. Een echte mannenmiddag zeggen we tegen elkaar. Eenmaal thuis drinken we ranja en eten we watermeloen. Dan gaan de mannen samen spelen met de Dino's en op de trampo. Er wordt nog op het veldje gevoetbald en vervolgens sluiten ze af op de Nintendo. Guus is dan al met Loek aan het spelen en Puck is inmiddels al weer thuis en is er met Florine op uit. Ik geniet van deze dag en van het het feit dat ik alles in mijn eentje heb gedaan. Dat geeft me veel voldoening en een bijzonder goed gevoel. Het is niet zo dat ik de hele dag kan rennen en vliegen, maar ik ben blij met mijn rustige tempo en de dingen die ik doe. En ik geniet er intens van. Ik zet het eten lekker op het vuur en heb twee lekkere salades gemaakt en dan wordt Pieter opgehaald. Wij kunnen aan tafel en heerlijk de dag doorspreken. Een dag met allerlei hoogtepunten. Guus heeft zijn computerdiploma gehaald. Puck heeft in de kring verteld over haar zwemdiploma en had zelfs geen tijd om over de ziekenhuismiddag te vertellen. Teun die lekker gespeeld heeft. Na het eten schrijven Guus en ik een kaart aan Hugo, een jongen uit zijn klas die in het Wilhelmina Ziekenhuis in Utrecht ligt. Guus weet precies wat hij Hugo wil zeggen en ik schrijf het op. Ook schrijf ik een nog wat op voor de ouders en in mijn vriendenkring zal de kaars branden in de hoop dat het kracht geeft om deze zware tijd door te komen. Het pad des levens is onvoorspelbaar en er komen dingen op je pad die je heel anders van te voren had kunnen bedenken. Zo is het leven, soms prachtig en soms heel verdrietig en iedere dag komt de zon op en gaat hij onder. Iedereen heeft recht op een morgen, maar soms gaat het allemaal net even wat anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten