woensdag 13 juni 2012

13 juni 2012

Vandaag is een mooie dag. Mijn vriendenkring brandt al vroeg in de ochtend, voor al diegenen die ik een warm hart toedraag. Mijn vast ritueel van de dag en nu brandt er een kaarsje in met een lavendelaroma in de kleur lila. Lila de kleur van mijn verleden. Ik was verzot op die kleur. Had een omafiets zelf in deze kleur geverfd. Ook had ik, toen mijn ouders op vakantie waren, mijn kamer in deze kleur gepimpt. Ik had mijn behang op mijn kamer wit overschilderd en vervolgens mijn handen in de lila verf gedoopt en zo willekeurig op mijn muur overal handafdrukken geplaatst. Ik vond het echt GEWELDIG! Mijn ouders daarentegen waren minder enthousiast bij thuiskomst. In de eerste plaats omdat ik het behang had overschilderd met gewone verf -en dus geen speciale muurverf had gebruikt- en ten tweede om het feit dat ik dat niet even van te voren had overlegd. Dat was/ben ik ten voeten uit! Er bruist een idee in mijn hoofd, ik ben zelf laaiend enthousiast, wil dat met iedereen delen en wil het dan direct uitvoeren, omdat ik het geduld niet heb om langer te wachten. Mijn kamer was onherstelbaar beschadigd volgens mijn ouders en ik was de koning(in) te rijk met mijn lila domein. De kleur lila vind ik nog steeds prachtig, zo ook paars, maar manlief en ik hebben een compromis gesloten bij de kleur van lavendel. De kleur lila staat in de spirituele wereld voor zeer vergevorderd geestelijk leven. Mijn kleur uit het verleden is een kleur van nu geworden. Mijn geestelijk leven wordt steeds rijker door de ervaringen des levens. De geur van lavendel, die vind ik heerlijk, deze geur voert je mee naar het zuiden. Je voelt als het ware de stralende Provençaalse zon als je een vleug geur je neusvleugels raakt. Je komt tot rust van deze geur. Ze zeggen ook dat je er beter van slaapt, dus ook in de slaapkamer de geur van lavendel. Mocht de slaap niet lukken dan is lavendel ook een doeltreffende geur tegen muggen. Kortom de kleur uit mijn verleden en de geur van mijn heden zijn de prachtige elementen van deze dag. Vandaag geurt het naar lavendel in dit huis en ik heb innerlijke rust. Hoe mooi kan het zijn. Ik heb Nicole aan de lijn en ook haar innerlijke rust doet na veel hectiek zijn intrede. Mijn vriendenkring -vandaag met lavendelaroma- doet zijn werk, dat blijkt maar weer. Ik zit klaar om zo naar Yvonne te gaan met een verrassing van onze familie die past in mijn verhaal. Lavendel! De B&B is beloond met 4 tulpen en wij zijn als familie beretrots, dus dat gaan we zo even feestelijk kenbaar maken. En de Lavendel zal ook daar multifunctioneel goed werk verrichten. Bernadette is er op tijd en ik sta al helemaal klaar en we vertrekken naar het altijd mooie Someren. Daar is Yvonne nog druk met de laatste gasten en wij gaan vast naar binnen. Veerle komt de trap af; ze is net wakker op deze spannende dag, om half drie zal ze horen of ze geslaagd is. Ook Willemijn komt fris en fruitig naar beneden. We drinken de heerlijke latte Macchiato van Gasterij de Heihorst en hebben het gezellig samen. De tijd die vliegt en we moeten snel terug naar Helmond, want op half een zijn de kinderen uit. We stoppen in Lierop bij de bakker voor lekkere broodjes en zijn net op tijd bij school. Daar gaat Puck met Nadine mee en Teun en Guus komen met ons mee. Eenmaal thuis komen Loek en Morris meteen gezellig mee en eten wij een broodje. De kinderen gaan spelen en op de trampo. Ook Fiene weet als 2-jarige prima haar vrouwtje te staan. Knap hoor! Fiene en Bernadette gaan naar huis en de mannen blijven springen op de trampo. Loek valt er vanaf en na mijn troostende woorden is het weer OK. Ze hebben echt schik met elkaar.
van links naar rechts Morris al in oranjestemming, Teun, Guus en Loek, wat een schik met elkaar op de trampo

Ook Merlijn komt en sluit aan op de trampo, niet risicoloos met zoveel op de trampo. Ik spreek 4 regels af met de mannen en vraag of de regels wel duidelijk zijn. Ze vinden het duidelijke  regels en er wordt leuk verder gesprongen. Het is een heeriljkheid om zoveel kinderpret om je heen te hebben. Er wordt door de kleine mannen al goed over voetbal gespeculeerd. Ik luister naar hun kinderverhalen en dat brengt een hele grote glimlach op mijn gezicht. Loek maakt een klein foutje en plast tegen de schuur aan, Morris komt het snel melden en we maken hierover maar weer een duidelijke afspraak. Een soppie erover en weg is dat, dat zal nooit meer gebeuren. Om half drie is het tijd voor een intermezzo vind ik en trakteer ik de mannen op oranje soezen om te zorgen voor kracht voor het Nederlands elftal, ze geloven me op mijn woord dat het zal helpen. Toch denkt Morris dat Duitsland zal gaan winnen, want Denemarken was een zwak team en daar hebben ze ook van verloren. Ze smikkelen van de oranje slagroomsoes en geloven toch een beetje in de overwinning. We zingen met elkaar het 'hup holland hup' lied. En dolenthousiast zingen Loek, Morris, Teun, Merlijn en Guus mee. Werkelijk schattig en ik, ik kan alleen maar genieten hiervan! De mannen hebben genoeg van de trampo en trekken de buurt in. Ik vraag ze om me te vertellen als ze ergens blijven hangen. Ik weet dat ze dat al weer vergeten zijn als ze van ons huis vandaan gaan, maar het geeft mezelf gemoedsrust. Het is weer stil in huis en ik besluit even mijn blog bij te werken. De stoere jongens vertellen allemaal dat ze vanavond de wedstrijd mogen kijken. Ik vertel Teun en Guus dat ik dat te laat vind, maar met een beetje geluk mogen ze het begin zien. Alle voetbalgekte en commercie omtrent het voetbal laat ook deze kleine stoere mannen niet onberoerd. Zij willen op school ook meedoen aan semi-volwassen gesprekken zoals 'Robbe had de bal moeten passen, hij is alleen voor zichzelf bezig', dat hoor je ze echt zeggen en die wijsheid hebben ze toch echt van de volwassenen opgepikt denk ik dan. Vanavond zullen we zien hoe het in huize Schreur zal gaan, ik denk dat ze het dan weer vergeten zijn en heerlijk vermoeid dromen over de overwinning :)

Teun en Loek komen spelen en om 15 uur hoor ik dat Veerle is geslaagd! Jippie, wat een positiviteit vandaag, deze dag kan niet meer stuk. Het enige waar ik last van heb is van buikloop. Dus ik vertoef tussen de bedrijven door veel op de toilet, maar daar heb ik geen last van, het is gewoon goed dat ik thuis ben :) Guus en Loek komen nog gezellig wat drinken bij me in de keuken en Loek vraagt of ik een van de foto's naar zijn mama Willeke wil sturen, dus dat gaan we doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten