vrijdag 15 juni 2012

vrijdag 15 juni 2012

De dag begint voor mij heel relaxed, sterker nog, ik ben gewoon zo duf als een konijn :) Ik word wakker van mijn eigen snurk, een rare gewaarwording, zo'n grrrrr geluid en dan doe je je ogen open en denk je: 'verhip dat was ik'. De kinderen zijn al in de kleren en die vertrekken al naar school, dus ik start op mijn gemak de dag. Ik geniet van een ontbijtje en als ik weer fris en fruitig ben besluit ik even naar de supermarkt te gaan. Henny en Mark komen gezellig even een bakkie doen en maken er een goed weekend van. Ze gaan vanavond naar Guus Meeuwis en logeren bij Yvonne en Peter in gasterij de Heihorst. Henny belt dat door de regen van deze ochtend de automobilisten op de snelweg hebben besloten massaal vaart te minderen en op te stoppen. Ze zal dus pas laat hier arriveren. Change of plans, dan maken we er gewoon een gezellige lunch van. Ik doe wat inkopen en rommel thuis lekker wat aan en sta alvast wat broodjes klaar te maken voor het middagmaaltje en dan staan Henny en Mark al op de stoep, gezellig. We kletsen weer even bij. Om 12 uur haal ik snel de kindertjes op en dan kunnen we daarna gezellig lunchen. Guus neemt Fabian mee naar huis, hij heeft zich hier de hele week al op verheugd en Puck neem Luus mee naar huis. Teun gaat bij Pieter spelen. Eenmaal thuis gaan we meteen aan tafel. De kinderen eten eierkoeken en broodjes en wij verwennen ons met een oud Veronica-recept. Een broodje met gerookte kip, olijven. feta en pesto. We drinken er een droog wit wijntje bij. Genieten, dat is wat je dagelijks moet doen, jezelf verwenmomenten gunnen en dit is zo'n moment. We hebben het gezellig. De kinderen spelen boven en na de lunch vertrekken Henny en Mark naar het altijd pittorreske Someren en vanavond lekker uit je bol met Guus! Have fun! Hier wordt verder gespeeld. Luus en Puck even buiten en Fabian en Guus beleven een avontuur op de grote hond. Guus zit op de uitkijk en samen spelen ze hun spel. Heel schattig.

Guus zit op de hond op de uitkijk en samen hebben ze een ontzettende schik
Daarna gaan de mannen buiten spelen. Ze gaan er met de trekker vandoor en komen terug met een loly in hun mond. Ik vraag hen hoe ze hier aan komen en ze zijn bij Wessel geweest en hebben daar een loly gekregen. Thuis gaan we vervolgens met zijn allen knutselen. Luus en Puck gaan met hun modellen en aan de slag en daarna gaan ze een rekenspelletje doen. Guus en Fabian knutselen, knippen en lijmen er naarstig op los en maken hele kunstwerken. Fabian gooit hem direct in de prullenbak, hij wil het niet meer naar huis nemen, want hij heeft niets moois gemaakt zegt Guus.


knutselend aan de keukentafel


Er wordt aan de deur gebeld en het is voor Puck. Een uitnodiging voor het feestje van Femke op 22 juni. Die Puck wordt een echt feestvarken, een party animal. 3 feesten de komende 2 weken, dat is niet mis. We gaan Luus naar huis brengen en onze Teun bij Pieter ophalen met iedereen en wat hebben ze een schik in de auto. Ik vertel dat ik niet weet waar Pieter woont en dat ik dus de auto een toverspreuk ga geven. Ze moeten me daarbij wel  helpen. Dus we roepen met zijn allen: 'Hocus pocus doek, kom auto zoek! Is het wel pluis en toon ons Pieter's huis, zoek zoek'! De auto stopt voor het huis van Pieter en ze vinden het hilarisch. Als dank geef ik de auto een dikke zoen. De kinderen geloven dat dit heeft gewerkt, geweldig. Ik haal Teun op en die heeft zich opperbest vermaakt. We gaan naar huis en drinken aan tafel ranja en iedereen mag een snoepje uitzoeken uit de trommel. Guus en Fabian spelen meteen verder. ze zijn echte beste vrienden zeggen ze. En dat klopt, ze hebben echt heel leuk met elkaar gespeeld. Geen onenigheid, ze deden alles in harmonie. Heel leuk om te zien. Teun gaat buiten spelen en Puck wil mee buiten spelen. Ik zeg haar dat ik van mening ben dat ze haar kamer eerst moet opruimen. Ze weigert en ik vertel haar dat ik daar niet blij mee ben. Ze gaat naar buiten en gaat het straks doen zegt ze me en loopt met een enorme pruillip naar buiten. Die pruillip die snap ik dan niet goed. Gelukkig komt Puck terug om het uit te leggen. Ze zegt, 'de Playmobil was nog van gisteren en vandaag zijn de boeken erbij gekomen'. 'Ik ga eerst op de trampo en dan mijn kamer doen', mam. Ik vind dit een prima oplossing en ik dank haar voor deze oplossing. Ze kijkt weer blij, onze dame. Het was een leuke dag en het is ook feest vandaag. Gerben is jarig. Ik heb hem een mail gestuurd en via de FaceTime heb ik het geprobeerd, helaas zonder succes. Vanavond weer even proberen en dan heffen wij hier het glas :) Vanavond sluiten we voor de kinderen feestelijk de dag met patat, een belofte van papa en belofte maakt schuld. En dan begint het weekend. We gaan genieten, Puck morgenvroeg al van een feestje bij Yara. Dit gaat een bijzonder goed weekend worden met als tophappening zondag vaderdag. We zullen het weekend gaan omarmen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten