dinsdag 12 juni 2012

dinsdag 12 juni 2012

Ik heb vanacht weer eens heel lekker geslapen en daar knapt een mens van op. Ik help de kinderen in de ochtend op weg. Gisterenavond zijn ze laat gaan slapen onze grappenmakers. Ze lagen bij elkaar in bed in de hoop dat papa naar boven kwam. Papa die voelde al nattigheid dus die riep heel quasi boos. 'Jullie moeten naar bed het is al bijna negen uur, morgen naar school en zwemmen dus fit zijn.' Teun had het versneld opgenomen met zijn Nintendo, dus wat hadden ze een schik. Zelfs oma heeft het aan de telefoon gehoord. 'Goeie grap hè', zeiden ze in koor. En we moesten er allemaal erg om lachen. De rest van de avond stond voor Henry in het teken van voetbal. Ik vind daar niets aan, dus ik heb wat op mijn ipad gespeeld en ben lekker mijn bedje ingegaan. Nu zit ik aan de keukentafel en in huis is het stil. Ik heb al een was draaien en heb voor vanavond al mijn eten gereed. Vroeg? Jazeker, maar het is weer zo'n dag met pijn en dan ben ik graag bezig, want dat leidt mij ontzettend af. Ik ga deze dag omarmen en genieten van wat het me brengt.

Ik doe een boodschapje en als ik thuis kom is mama er. We drinken een kopje koffie en dan ga ik even op bezoek bij Sandra in het Ziekenhuis. Ze start vrijdag met haar chemokuur. Na het ziekenhuis eet ik thuis een broodje en ga ik lekker even liggen. Dan ga ik voordat ik naar school ga nog even naar Coppelmans, leuk voor inspiratie voor het huis en ontspannend. Met een slakkengangetje loop ik door de winkel en ik geniet van alles wat ik zie. Ik ga de kinderen uit school halen en met de mama van Fabian spreken we al af voor vrijdag a.s. Dan komt Fabian hier om met Guus te spelen. Guus kan zijn geluk niet op. We drinken thuis ranja en eten een koekje. Ik moet morgen niet vergeten om de kleren voor de voorstelling van Teun mee te geven. Hij moet in zwembroek en teenslippers. Eventueel aangevuld met zonnebril en pet, maar dat wil Teun echt niet. Ook wil hij niet zijn eigen slippers aan, maar die van Puck. Zijn eigen slippers hebben een steunbandje en dat wil hij niet, hij wil die van Puck aan want die hebben geen steunbandje. Dat deze hem 2 maten te groot zijn neemt hij op de koop toe :) Ze gaan nog even lekker op de trampo en dan gaan ze hun zwemkleding en pyjama al aandoen, want het is zwemles en dat scheelt papa een hoop werk in het zwembad. Daarbij hoeven ze thuis dan niets meer te doen en dat is wel zo relaxed. Ze eten alvast van te voren wat, want Puck heeft vandaag 1 uur les voor haar B. De jongens hebben een half uur les en zullen eerder thuis zijn. Vanaf volgende week zal Puck op donderdag les hebben en na de vakantie zullen de jongens ook worden ingedeeld om 6 uur, dan hebben ze alledrie weer op dezelfde tijd les en dat is zeker nu Puck een uur les heeft wel zo efficient. Nu hebben de jongens om half 6 les en dan puck om 6 uur een uur. Da's een lange zit. We eten dit keer dus al wat voor de zwemles en dan is het na de zwemles nog een toet en dan naar bed. Ze hebben er alledrie weer zin in. Teun zegt nog een paar keer zijn zin op 'oh wat een mooie, zullen we overgooien' en gaat dan even op de ipad, Puck op de iphone en Guus doet met iedereen een beetje mee. Het is een heel mooie dag en ik ben wederom een bijzonder tevreden knapperd.

1 opmerking: