vrijdag 18 mei 2012

logeerpartijtje Florine en Puck

Puck en Florine hebben de hele dag leuk met elkaar gespeeld. 's Avonds maken zij een plan om bij elkaar te logeren. Puck wil graag hier logeren, maar ze komen terug met de boodschap dat logeren mag, maar dan bij Florine. Puck is teleurgesteld, dus ik vraag haar of ze eerlijk wil aangeven wat ze zelf echt wil en dan zegt ze dat ze graag bij ons wil logeren. Ik snap dat, want vorige keer heeft ze bij Florine gelogeerd. Henry en ik zeggen haar dat het het hier ook echt wel kan. Puck is erg blij met dit nieuws. Ik vraag haar om samen met mij naar Monique te gaan om dit te vertellen. Puck gaat echter niet mee, omdat ze dat niet durft. Puck vindt dat dan te spannend. We beginnen met een damesbadritueel. De twee meiden lekker in het sop, haartjes wassen, fris en fruitig. Dan komt er een manicure en pedicure met roze nagellak en de haren worden ingevlochten op verzoek van beide dames. Daarna gaan ze naar beneden en willen de film de Aristocats zien. Met appelsap en paprika wokkels liggen de dames als prinsesjes op de kussen voor de TV. Wat een mooi gezicht, het lijken wel zussen. Henry zorgt dat de bedjes in orde zijn en ik zit heerlijk te genieten van dit tafereel. Florine vertelt dat ze atijd uitslaapt als ze gaat logeren en Puck zit te verkondigen dat ze ook lekker gaat uitslapen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit denk ik dan vanaf mijn plek. De dames voelen zich ook echte madammen. Als de appelsap op is of de wokkels dan wordt dat keurig gemeld en natuurlijk wordt het aangevuld, want het is immers logeerfeest. De jongens krijgen lucht van wat er beneden gaande is en staan met hun neusjes tegen de kamerdeur gedrukt. Ook zij komen erbij en ik lig met de mannen op de bank en de meiden op de kussens en elk kind heeft een smile van oor tot oor. Genieten met een hoofdletter G. We zingen mee met de Aristokatten, tenminste ik, want dat doe ik altijd zonder dat ik het door heb. Na een prachtig einde van de film gaan ze allemaal(ik ook) naar bed.
Slapen zullen ze zeker, maar uitslapen?  Ik denk dat ze pas rond kwart over tien slapen, wellicht sliep ik al eerder dan zij :). Ze slapen uit tot kwart voor acht! Ook de jongens zijn dan pas wakker. Als Puck boven komt is aan haar gezichtje al te zien dat dit een pittige dag voor haar gaat worden al zegt ze zelf van niet. Overal waar ze gaat neemt ze Stink mee, dus een teken aan de wand. Florine oogt heel fit. Aan tafel eten we boterhammetjes en drinken ze melk met Nesquik. Daarna wordt er nog gespeeld en dan gaan de kleren aan en is het tijd voor de film de Dolle Tweeling die Florine heeft meegenomen. Ik duik lekker met mijn medicatie mijn bed in en wacht tot het weer een beetje zijn werk gaat doen. Ik geniet van de blije kindertjes en ik heb genoten met een grote G van de avond. Blije kinderen, blije mama, zo simpel is het eigenlijk.

Florine en Puck op de kussens voor de TV met appelsap en wokkels :)
'haartjes strak, nagels in de lak, de dames gaan uit hun dak'




Geen opmerkingen:

Een reactie posten