dinsdag 29 mei 2012

woensdag 30 mei de dag na de kuur

Na een spelletje Wordfeud ga ik gisterenavond op tijd naar bed. Ik ben moe en misselijk. Ik neem mijn medicatie en zet een emmertje bij mijn bed. Ik neem ook een slaappil, zodat ik vanacht ook echt mijn rust kan nemen. Rust is immers het beste medicijn, want het geeft je lichaam de tijd om aan te sterken. Ik val lekker in slaap en ben maar 4 keer wakker in de nacht. Zo'n nacht doet goed. Mijn misselijkheid is dan ook ver te zoeken. Ik word pas kwart voor zeven wakker en beneden is alles vol in bedrijvigheid. Ik wil nog graag even bij de kinderen zijn, dus ik ga naar beneden en neem mijn pillen. Ik help met het kammen van de haartjes en poetsen van de tandjes. Teun heeft pijn aan zijn been, tenminste bij zijn knie. Ik denk dat hij wat last heeft van groeipijn, onze kleine jongen zal toch een keer de lucht in gaan schieten lijkt mij. Hij loopt daardoor mank en hij geniet stiekem van de aandacht. Guus kamt zelf zijn haar en smeert de gel op onmogelijke plekken en vindt het zelf vet cool, dus ik ook. Puck wil twee vlechtjes, dus ik vlecht haar haren. Dan gaan ze met papa naar school, uiteraard na een hele dikke kus van mij. Ik voel me dus aardig de eerste dag na de kuur en ik zou dit zo graag weken vast willen houden. Maar helaas geen garanties. Vandaag gaan we de dag omarmen, kijken wat de dag voor ons in petto heeft en ervan genieten, hoe klein het ook zal zijn. En rust nemen en niet denken dat ik alles kan, ondanks dat de dexamethason mij anders laat denken op dit vlak. Puck wil vanmiddag bij Sanja spelen en moet vanavond proefzwemmen voor haar diploma A. Ze is er heel lang mee bezig geweest in het Wolfsven. De methode is daar een diploma halen in alle rust. Puck had het sneller gewild, maar het past wel bij haar persoonlijkheid, geen prestratiedruk! Zo ook vanavond, proefzwemmen is eigenlijk het echte examen, Puck weet dat niet. Volgende week is dan de formaliteit en krijgt ze het diploma. Volgende week ben ik erbij en ik weet nu al dat ik zo trots zal zijn als een pauw en dat mijn tranen van geluk zullen komen. Ook Teun en Guus zwemmen nu vanuit praktisch oogpunt ook in het Wolfsven. Ook bij hen geen druk, maar wel plezier. Toen we hier kwamen wonen was het de enige plek waar direct mogelijkheid was tot deelname aan zwemles. Overal waren destijds wachtlijsten. Puck zwemt in ieder geval na al die tijd keurig. Borstcrawl, buikslag, rugcrawl, rugslag, duiken, onder water, alles volgens het boekje, zo is Puck dan ook. Wat de meester zegt, dat voert ze in perfectie uit. Ik duim vanmiddag voor mijn meisje, laat haar de dikke duim krijgen en laat haar ook dat felbegeerde A-diploma krijgen, zodat ze snel voor B verder kan. Het is onze kanjer vandaag. We gaan de dag plukken en we oogsten een zwemdiploma deelname vandaag, dat is de missie. Ook als het om wat voor reden dan ook niet lukt, blijft Puck onze kanjer, want meer dan haar best kan ze niet doen en wij zijn toch wel trots op haar. CARPE DIEM!

Bernadette is er al vroeg en die pakt hier in het huis van alles op. Fiene houdt me gezelschap en kletst de oren van mijn hoofd, een echte kwebbeltante. Ik houd me gedeist, ben misselijk, maar het is allemaal goed te doen. Ik heb niet echt trek en Bernadette maakt een wortelsoepje voor me. Heerlijk met wortel, ui, sinaasappel, bouillion, honing, peper, knoflook en een lepel gemberkaas. Puck is bij Sanja spelen en Guus en Teun eten gezellig thuis. Fiene, Teun en Guus eten er goed van en ik laat me het soepje goed smaken. Na het eten laat ik het goed zakken, want ik durf niet te gaan liggen met een volle maag. Teun mag na het eten zwemmen bij de oma van Nick. Pauline haalt hem op en hij heeft er zin in. Guus en Fiene gaan samen spelen. Als mijn eten gezakt is ga ik lekker naar bed en ik slaap wel 2 uur. Daarna ga ik in bad en ben ik weer helemaal fris en fruitig. Als ik beneden kom is het avondeten al klaar en is mama er en komt Henry ook al. Puck gaat proefzwemmen, spannend. Inmiddels is Guus met Loek aan het spelen en is Teun weer thuis en zit bij Nick. Ik ga even lekker buiten zitten en krijg een kopje thee en eet er maar een worteltje bij. Het gaat er allemaal rustig aan toe. Tegen de tijd dat Puck thuiskomst staat alles op tafel en zijn we klaar om te eten. We zijn allemaal erg enthousiast hoe het Puck is vergaan. Puck vertelt dat het heel goed ging en Henry zegt dat ze morgen met zwemles te horen krijgt of ze volgende week woensdag diploma mag zwemmen. Nog even wachten dus, maar het ziet er voorspoedig uit. Het eten smaakt lekker, met dank aan Bernadette. Na het eten spelen ze nog even buiten en daarna naar bed. Boven kijken ze naar de luchtballonnen die op het veld aan de overkant opstijgen. Ze zijn erg onder de indruk. Er wordt samen op de Nintendo gespeeld voor de beker en dan is er rust. Ze slapen met dit weer laat en zijn in de ochtend niet wakker te krijgen. Dat zal overal wel zo zijn met dit weer.
Ik ga zo Neulasta prikken. Alles staat al klaar en vanaf morgen met extra medicatie beginnen om de erge pijn te voorkomen. Ik heb een aardige dag gehad, ik heb me rustig gehouden en het gaat redelijk. Ik ben erg moe en heb het heel heet als nawerking van de Taxotere, maar ik mag tot heden niet klagen. Ik ben een tevreden knapperd en hoop dat dit even zo aanblijft. Ik ga zo lekker wat aardbeitjes eten en dan op tijd naar bed. Het was een heel mooie dag en ik heb op mijn manier genoten, het blijven de kleine dingen die het hem doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten