zaterdag 12 mei 2012

Moederdag 2012 13 mei 2012

Het is moederdag! De dag dat moeders in het zonnetje gezet kunnen worden. Moeders verdienen die zon echt elke dag! En vandaag schijnt de zon, kijk naar buiten, mijn eerste tranen van deze dag zijn al een feit. Onze musketiers zijn er dan wel niet, maar mijn Henry laat me deze dag al onvergetelijk beginnen. Ik ben mijn beroerde nacht direct vergeten. Op tafel een mooie bos bloemen en een kaart met tekst. Deze kaart is van hem en de kinderen voor mij en uit het hart geschreven. De tekst eindigt door mij te laten weten dat ik het zo knap doe, dat ze zoveel van me houden en dat alles goed komt. Mijn eerste tranen van geluk stromen en ik geloof zeker dat alles goed gaat komen. Met deze kanjers achter me en naast me gaat dat lukken. Moederdag is dit jaar voor mij intens, veel intenser dan het ooit was. Ooit vond ik het commerciele onzin, maar nu hecht ik er waarde aan. Dit zijn de dingen die er toe doen, elkaar liefhebben en er voor elkaar zijn. Vandaag staat dus in het teken van moeder. Zo meteen gaan we koffie drinken bij mama, waar zou ik zonder haar zijn, mijn steun en toeverlaat, mijn redder in barre dagen. Daarna komen mijn liefjes weer terug met Jeanne en mijn schoonmoeder, die altijd voor ons klaar staat. Moeders uit duizenden! En dan komen de verrassingen van de kinderen, ik kan er nu al naar uitkijken en wellicht zal ook dan de ontroering weer komen. Nu gaan we genieten. Ik ben al gedoucht en ben fris en fruitig. Ik eet mijn muesli en kijk uit naar deze dag! Carpe Diem voor alle moeders van Nederland en GENIET van deze dag!

We zijn al vroeg bij mama en ik heb voor haar een kaart geschreven met mijn woorden voor haar, mijn lieve mama. De foto, de bonbons en de bloemen die zullen volgen, want daar hebben Yvonne en Bernadette voor gezorgd. Bernadette, Dries en Fiene zijn er ook al snel en we zijn gezellig samen met mama en Frits. Ook komen Nathalie, Arno, Benthe en Jordi op bezoek. Een gezellige boel. Wij vertrekken, want vanmiddag komen de kinderen terug en daar kijk ik echt naar uit. We eten wat thuis en ik ga nog even liggen en dan zie ik Puck lopen. Mijn hart maakt een sprongetje, ik ben zo blij ze allemaal weer te zien op deze mooie dag. Ze hebben allemaal een soort slurf in hun hand, die ze gisteren in het Pannenkoekenrestaurant hebben gekregen. Ze rennen naar binnen en gaan de kadootjes voor me halen, die ze heel goed verstopt hadden. Ik zit er klaar voor en ook voor oma is een kadootje en een kaart. Voor Jeanne zijn er ook kandootjes, maar die zijn voor de meisjes, Lotte en Maartje. Ik krijg de mooiste kadootje ooit en ik ben ontroerd. Ontroerd door de intensheid van deze dag en mijn kinderen. Zij hebben hun best voor me gedaan en hun inspanningen hebben geresulteerd in liefdevolle kado's. Van Guus een bord in de vorm van een hart, waar ik dingen op kan schrijven met een krijtje zodat ik niets meer vergeet. Van Teun een zelfgemaakte broche, die naar eigen zeggen op een vlinder had moeten lijken, maar hij vond de vorm zo moeilijk dat hij er een eigen prachtige fantasie aan heeft gegeven. Ik spelt de broche direct op. En dan Puck, zij zingt een lied voor me en vervolgens heeft ze wat over mij geschreven, dat ik altijd lekker kook, dat ze van me houdt en dat de vakantie zo leuk was. Ik heb traantjes, traantjes van geluk, Ik hou zoveel van deze lieve kinderen dat is onbeschrijfelijk. Ik ben trots op mijn kado's. Guus vraagt welk kado ik het mooist vind en ik laat weten dat elk kado zo anders is dat elk kado ook het mooist is in zijn soort. Ik ben gelukkig en we zijn weer compleet. We drinken koffie en de kinderen gaan weer op in hun thuis zijn, op de fiets. op de Nintendo, de trampo, het gaat lekker door. Jeanne en ma gaan weer op huis aan, ze mogen nog een aardige rit. Jeanne zal ook thuis nog worden verwend, want ook neef Huub heeft bij opa en oma gelogeerd en dus nog geen kadootje gegeven aan Jeanne. De mooiste kado's zijn die uit het hart komen en kinderen maken alles vanuit het hart en het gevoel. Deze dag is een heel mooie dag. Ik voel de Neulasta haar werk doen, maar ik ben een meer dan tevreden knapperd. En nog steeds schijnt deze dag de zon, een mooie zonnige plezierige dag, vandaag is moederdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten