dinsdag 22 mei 2012

dinsdag 22 mei 2012

Vandaag staat in het thema van juffenfeest. Zowel Guus als Teun hebben feest op school. Guus heeft een oranje/rood-wit-blauw-feest en Teun een feest met als thema mensen uit andere landen. Ze mogen ook in dit thema verkleed naar school. Guus gaat met oranje shirt en op de wangen schmink van rood, wit en blauw en Teun gaat als Amerikaan met een I love NY shirt aan en USA op zijn wang geschreven. De zonnebril wilde hij thuis laten. Ze hebben mooie kadootjes voor de juffen geknutseld. Een fotolijstje met daarin een mooi kunstwerk van henzelf en een fotootje. Beretrots zijn ze en ze hebben er zin in. Ik sta op en voel me behoorlijk brak, maar een dag niet opgestaan is een dag niet begonnen. Dus ik ga onder de douche en kleed me aan en voel me eigenlijk behoorlijk goed. Ik ga naar beneden en help met aankleden en schminken. Ik besluit dat ik, nu ik me goed voel, de kinderen op de fiets naar school breng. Ze zijn dolblij. En daar gaan we dan. Ik heb het zweet op de rug, maar het voelt heerlijk met dit weer. We brengen eerst Teun weg en dan Guus. In hun klassen is er volop feeststemming. De juffen zien er spectaculair uit en alle kinderen zijn fantastisch verkleed. Guus wordt er een beetje verlegen van. Teun heeft er veel zin in. Puck breng ik als laatste weg en ik zwaai nog even naar haar. Ineens ben ik heel emotioneel. Ik loop de gang uit en schiet bijna vol. Ik vraag nog aan een moeder wat de bedoeling is voor het feest van meester Jan, omdat Puck daar een beetje vaag over is. Ook zij weet het niet zo goed en had het over 50 eurocent. Puck  had het erover dat er inderdaad geld aan meester Freek moest worden gegeven en dat ze dus niet hoefde te knutselen, want dat had ik voorgesteld. Zou het 50 cent zijn? Ik zal straks geld meenemen naar school en dan even bij meester Freek binnenlopen. Ik loop de school uit en ik kijk nog even door het raam de klas van Teun in. Ziet er heel gezellig uit. Ik heb weer een brok in mijn keel, het raakt me zo vandaag dat plezier, de mooie beelden en dat ik er onderdeel van uitmaak en kan uitmaken. Dan spreekt Suzanne me aan en haar gemeende interesse is net de trigger om mijn tranen tevoorschijn te toveren. We praten een hele tijd met elkaar en uiteindelijk is mijn emotionele gevoel weg. Ik fiets naar huis en ik telefoneer met Marjon en Susan en dan komt mijn mama binnen. We drinken gezellig een kopje thee en koffie, voor mama met merengues en voor mij met wortel, want dat is het enige dat ik nu lekker vind. Frits komt ook nog even en bakkie doen en we hebben lol, met name over de verhalen van vroeger. Frits gaat naar huis en mama en ik eten wat. Ik yoghurt, waar ik met banaan en roosvicee een hele dikke brei van maak die me  heerlijk smaakt en mama boterhammen. Daarna ga ik op de fiets naar Stiphout om aardbeien, zonnebrand en nog wat andere spulletjes te kopen. Heel tevreden kom ik thuis en ik ben moe. Ik ga lekker in de stoel liggen met een pet op en met de zonnebril op en goed in de zonnebrandcreme en ik voel me de gelukkigste vrouw op aarde. Ik hoor de vogels, de geluiden van buiten en ik lig weg te doezelen. Was elke dag maar zoals deze dag, zalig

De jongens hebben wederom een topdag gehad op school. Ze vertellen honderuit op de fiets over de stoelendans, de snoepjes, het ijs en ze hebben genoten van het feest. Guus zei dat de juf zijn kado het allermooiste vond en natuurlijk laat ik Guus graag in die waan. Hij voegt eraan toe dat hij dat wel begrijpt, daarom had hij ook een vlieger getekend. Heerlijk die kinderlogica. Puck is haar fietssleutel vergeten en die halen we nog even op. Ik ben mijn 50 eurocent vergeten, dus samen zijn we vergeetachtig. We fietsen naar huis en daar drinken we ranja en eten we watermeloen en worteljes. Puck past haar nieuwe t-shirts die met de post gekomen zijn en dan gaat ze lekker buiten spelen. Op school sprak ik nog even met de juffen en toen hoorde ik dat Teun na de schoolreis helemaal total loss was. Hij was in de bus in slaap gevallen. Dat is inderdaad Teun ten voeten uit. Teun nestelt zich in een aangename positie, kijkt 10 tellen dromerig voor zich uit en bereikt dan totale ontspanning en slaapt. Ik loop naar buiten met de kinderen en ik moet er om glimlachen. Ook geeft het me een bijzonder goed gevoel. Teun en ook Guus en Puck zijn zichzelf op schoolsituaties omdat ze zich veilig en geborgen voelen. Wat een mooie gedachte is dat eigenlijk zeg. Als de kinderen buiten spelen besluit ik random een opponent uit te dagen voor een spelletje Wordfeud. Er is meteen iemand beschikbaar. Het is een man. Hij legt het word neuke. Ik denk er nog niet bij na en leg zelf het woor amuse voor 99 punten en ben erg in mijn nopjes. Dan volgt er een bericht in het scherm van de man. De vraag die hij stelt is GEIL? Ik ben perplex. Een man die Wordfeud gebruikt om aan zijn trekken te komen. Ik resign, ik trek me terug uit het spel. Social media, ik ben er zo blij mee, de wereld ligt aan je voeten als je zelf om wat voor reden dan ook beperkt bent, maar het is ook een utopia voor licht tot zwaar gestoorde mensen in welke vorm dan ook. Het eten voor vanavond is al klaar, ik word nog een perfecte huisvrouw. De was is gedaan en ik heb boodschapjes gedaan. Laat ik het houden op het feit dat ik vandaag gewoon een gelukkige huisvrouw ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten