zondag 27 mei 2012

27 mei 2012

Vandaag is Pinksteren, we herdenken de uitstorting van de Heilige Geest, tenminste de gelovigen onder ons. Het is een vrije dag, evenals morgen 2de pinksterdag een vrije dag is. Vandaag zijn er nog geen plannen, we zien wel wat de dag ons gaat brengen. We beginnen rustig met een ontbijt en tijdens het ontbijt ontstaat ons plan. We hebben het idee om naar de Branbanste Kluis te gaan in Aarle Rixtel. We bellen Bernadette om te vragen of zij met Dries en Fiene er ook zin in heeft en het is geregeld. Ik voel me goed, dus profiteren. Als we klaar zijn om te vertrekken komt Florine vragen of Puck komt spelen. We vertellen haar waar we naar toegaan en misschien mag ze wel mee. Ze gaat het vragen en ze mag mee, dus we vertrekken met zijn allen richting Aarle Rixtel. In de auto bel ik met Nicole en zij wil rond de klok van half 4 komen. Ik voel me goed, dus we maken de afspraak. Bernadette, Dries en Fiene zijn er al en hebben een heerlijk plekje uitgezocht in de schaduw. We drinken wat en de kinderen kijken bij de kalfjes en de koeien. Na ons dankje gaan de dames naar de Lourdesgrot en naar de glijbaan. In de Lourdesgrot steken we 7 kaarsjes aan en iedereen mag vertellen voor wie de kaarsjes branden en wat in het boek schrijven. Het is een heel mooi moment. Ik brand een kaars voor alle lotgenoten en voor de klim die Nicole gaat maken op de Alpe d'Huez. Zij gaat de berg bedwingen en zal strijden met de berg en afzien. Dat allemaal om te ervaren hoe het voelt een zware strijd aan te gaan. Ze heeft hard getraind en beschikt over een enorm doorzettingsvermogen en het zal haar lukken, RESPECT en de kaars zal haar helpen het doel te bereiken. Ik ben geemotioneerd. We lopen verder van de grot naar de een grote zandberg waar drie glijbanen in verwerkt zitten. De kinderen rennen er enthousiast op. Fiene vindt het nog moeilijk en wordt geholpen door Puck en Florine. Prachtig schouwspel. Na het spelen gaan we kijken bij de koeien die moeten kalveren, het ziet er heel relaxed uit en is nog geen teken van baringsnood. We gaan nog wat drinken en bedenken al wat we gaan eten. We gaan binnen eten en de kinderen spelen heerlijk in het keukentje en voorzien ons van pizza, patat, ijs en taart, allemaal van hout. Als het eten komt wordt er, behalve door Guus, goed gegeten. Na het eten loopt Henry nog even met de kinderen naar de glijbaan en daarna is bij mij de koek op. We gaan naar huis en ik ga lekker naar bed.
Teun en Florine aaien de kalfjes
Puck en Florine helpen Fiene omhoog te klimmen

Op weg naar de glijbaan en de Lourdesgrot

We branden kaarsjes voor de mensen waar we op dat moment aan denken en schrijven het in het boek dat er ligt.

Ik slaap heerlijk en ruim 2 uur. Als ik beneden kom is Nicole er met Ralph en Vivian. Nicole heeft vanuit Amerika UGGs voor me meegenomen, lekker makkelijk voor als ik koude voeten heb en ik loop er zeker geen blaren mee. Het is een heel mooie zandkleur en ze zitten me als gegoten. We gaan buiten wat drinken en besluiten te gaan barbequen. We moeten nog wat vlees inkopen en Nicole en ik rijden naar de AHXL in Helmond. Nou dat dachten meer mensen, het is ongelofelijk druk! We kopen vis en vlees, stokbrood en allerlei lekkers. Thuis heeft Henry de tafel gedekt en ik maak een pastasalade voor erbij en we kunnen smullen. Een gezellige boel aan tafel en we smikkelen en smakkelen. De kinderen eten als toet een ijsje en gaan spelen en wij kletsen nog even. Dan is het al weer tijd voor Nicole om te gaan, ze moet nog even naar Almere rijden. We nemen afscheid en ik wens haar enorm veel succes toe, het gaat haar lukken en als het meezit wil ze 3 keer de berg op. Als ze weg zijn gaan we lekker naar bed. Puck is heel moe en ze moet huilen, ik laat haar lekker huilen en knuffel haar en vertel haar dat het soms zo lekker is om te huilen en dat het oplucht. Ze heeft samen met Guus last van zonne-allergie en dat kriebelt. Ik smeer een speciale creme op en ze gaan slapen. Ze slapen allemaal heel snel. Ik ga naar beneden en schrijf op mijn blog en neem een lekker wijntje. Het was een heel fijne dag, een dag waarop ik me heel goed heb gevoeld, bijzonder goed zelfs. Ik ben dankbaar voor deze dag en dat is precies dat wat ik nodig heb om dinsdag goed in te kunnen gaan. Vandaag heb ik en ik denk wij allemaal genoten, genoten met de die hoofdletter G.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten