vrijdag 25 mei 2012

S.O.S. Slapen Op School

Na een heerlijke dag is het dan eindelijk zover. Om kwart voor zeven mogen de kinderen naar school om daar te slapen. Nog lekker even in de sop thuis en de schone kleren aan en de tas met shortama's en toiletspullen mee naar school om daar een heerlijk warme nacht in te gaan. Wat zijn ze enthousiast en uitgelaten. Ze hebben er echt zin in. We pakken de spullen en gaan op weg. Het is een drukte van jewelste op school. Gelukkig hebben ze koffertjes op wieltjes dus ze hoeven niets te tillen, daar zijn papa en mama voor. Die tillen de luchtbedden, de pomp en de tuinkussens. We starten in de klas van Puck. Henry pompt het luchtbed op en Puck ligt naast Nadine en tegenover Fenne en Florine. Een mooiere plek had ze zich niet kunnen wensen. Puck heeft er zin in, maar kijkt nog enigzins onwennig. Ze zal de kat uit de boom kijken, maar het maakt enorm veel indruk op haar. Ook meester Jan slaapt in de klas, onze Puck zal hier nog lang over napraten en genieten zal ons meisje. Ze zal alles in zich opnemen en ons haarfijn weten te vertellen wat er allemaal is gedaan en gebeurd. Henry blijf nog even bij Puck en zal dan naar de klas van Teun gaan en ik ga alvast met Guus naar zijn klas. Teun rent me achterna en roept 'mam, we zouden toch eerst naar mijn klas gaan?' Ik leg hem uit dat dat klopt, maar dat papa naar zijn klas gaat en ik naar die van Guus. Hij is gerustgesteld en loopt al met Lars verder. Ik ga met Guus mee en Guus ligt bij Fabian. Hij is trots. Onze Guus die van top tot teen onder de allergie zit deze avond. Ik denk dat het een reactie is op de zonnebrand of de zon. Hij heeft nergens last van zegt hij, maar het ziet er hobbelig uit. Hij is in ieder geval de koning te rijk. Ik vertel hem waar zijn shortama is en zijn bord en beker en knuffel en ik loop de klas uit en hij rent nog naar me toe voor een laatste knuffel en dan gaat hij weer naar zijn vrienden terug met een big smile. Wat voelt hij zich groot vanavond. Ik ben een beetje ontroerd, maar alles grijpt me tegenwoordig enorm aan en deze vorm van geluk doet me goed. Ik wens Anouk en Dianne sterkte deze avond met zo'n klas voor kleine mannen en vrouwen. Ik loop naar de klas van Teun en Henry loopt nog even naar Guus. Teun is helemaal in zijn nopjes. Hij slaapt naast Nick en bij Lars in de buurt. Teun straalt van oor tot oor en gaat helemaal op in zijn eigen wereld nu. Hij wil op de foto en ik vraag me af of hij weet wat er in zijn tas zit en wat hij er mee moet doen. Maar dat doet er even niet toe, de kleine stoere man heeft een slaapfeest. Ik geef hem een dikke knuffel en hij zegt me gedag en dan ziet hij me al niet meer staan. Het is zijn avond en wat zal hij er in opgaan. Gewapend met doeka en wel 3 knuffels moet dit goedkomen. Hij zal van vermoeidheid in slaap vallen en wellicht heel hard snurken en gelukzalig dromen. Wat een mooie avond. Henry en ik hebben besloten samen een hapje te gaan eten bij het Parlement. We gaan meteen door. Ik kan niet veel eten, maar de gamba's met tagliatelle (kleine portie wie had dat ooit gedacht) smaken me goed en de hoeveelheid is zelfs bijna teveel voor me. Ik eet mijn bordje keurig leeg en heb genoten, wijntje erbij, TOPavond. Ik tref Miranda van Hout die er ook zit te eten en we kletsen even bij. We zullen binnenkort eens even de goede oude tijden ophalen met zijn tweeën, tijdens een lunch, lijkt me geweldig. We gaan naar huis en ik zit bomvol. Eenmaal thuis belt de mama van Lars met de vraag of Teun morgen mee wil zwemmen. Ik denk dat Teun dat heel leuk zal vinden; hij zal om half een worden opgehaald de bofbips. En wij, wij hebben een rustige avond en genieten ervan. Wat een geweldige dag, ik ben gesloopt, ga zo lekker slapen, maar ben met recht ontroerd over al deze mooie dingen die deze dag gebracht heeft. Ik voel me een rijke tante met zoveel moois om me heen.



Teun met Lars en Nick en zijn knuffel AnrgyBird, wat zal hij genieten van S.O.S
Puck neemt het hele gebeuren in haar klas goed in haar op. Ze is duidelijk onder de indruk. Ze ligt met haar vriendinnen in de buurt en ze zal genieten en lang napraten over deze bijzondere logeerpartij
Guus die meteen zijn plekje weet te vinden. Hij voelt zich beretrots en al heel groot dat hij mag slapen op schiool. Hij heeft er zin in en hij zal voorlopig niet te stuiten zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten