zondag 20 mei 2012

schoolreisje

Vandaag is het schoolreisje. Korte broeken, gymschoenen, vestjes, boterhammen, drinken en fruit, alles is klaar voor vandaag. Puck en Teun , groep 2 en 3, gaan op schoolreisje en om 9 uur worden de groepen 2 en 3 door hun ouders en alle kinderen van school uitgezwaaid. Ik zal er staan om te zwaaien en ben er al helemaal klaar voor! Ik heb me gisteravond getrakteerd op een slaappil en ik heb een heerlijke nacht gehad, slapen is dan zo fijn. Vanochtend voelde ik me dan ook behoorlijk fit, alhoewel mijn temperatuur 38,2 graden was. Toch doet slaap wonderen. Ik ben lekker in bad gegaan, heb me aangekleed en vervolgens heb ik de kinderen geholpen. Henry daarentegen is vanochtend met zijn verkeerde been uit bed gestapt, hij is niet te genieten. Dat trekt vanzelf wel bij. Ik blijf even thuis en wordt opgehaald door Henry zodat ik de kids uit kan zwaaien. Ik gebruik mijn iphone als fototoestel, zodat ik de blije gezichtjes kan vastleggen. Ze zullen vanmiddag wel helemaal stuk zijn als ze terugkomen. Ze hebben er veel zin in. Vandaag ga ik kijken wat ik allemaal kan doen. Eerst kijken wat de ochtend brengt en dan uitkijken naar de terugkomst van de kinderen, die onder hun stoel in de bus zitten. En hun verhalen horen, het wordt een dag om naar uit te kijken.

Ook ik heb deze ochtend een uitje en ik word gehaald en weer thuisgebracht. Bernadette komt me ophalen. Lekker even een andere omgeving en relaxen bij haar thuis. Marielle komt lunchen en er is vers gemaakte tomatensoep, pistoletjes, italiaanse bollen, van alles. Gezellig! Ik geniet van mijn soepje en beleg wat komkommer met krabsalade, een tip van Bernadette en het smaakt lekker. Na de lunch word ik naar huis gebracht en daar ga ik even op bed liggen. Ik kan echter de rust niet echt vinden en ik ben bang dat ik in slaap val en dus de terugkomst van de schoolreis zal missen. Ik rust even en verzamel dan de spullen voor het knutselkado dat we voor de juffen gaan maken. Ook zorg ik dat de ovenschotel voor de avond al klaar is, zodat die vanavond alleen nog even in de oven hoeft. Ik voel me bijzonder goed vandaag en ik prijs dit gevoel, dat geeft weer energie. Wat een goede nachtrust al niet kan doen. Bernadette haalt Guus uit school en ik ga later om de reizigers op te halen. Als de bus aan komt rijden zitten ze allemaal onder de stoelen, zoals ook wij dat vroeger deden. Ik lach en ik zie 2 verhitte en voldaan en vermoeide kindertjes de bus uitkomen. Ze hebben genoten van hun dag en zeggen dat het een heel leuke dag was en dat geloof ik. We gaan vanuit school naar Bernadette om Guus op te halen en daar spelen ze nog in de zandbak met Fiene. Henry komt ook nog even naar Bernadette en Dries en als de kindertjes het voor elkaar hebben gekregen om overal zand te verspreiden dan gaan we naar huis :) Ze helpen zelf ook wel weer wat opruimen dat is dan weer heel lief.  Eenmaal thuis ontfermen onze biologen zich over de kikkervisjes van gisteren en er worden al weer plannen gemaakt om vanavond weer naar het vennetje in Stiphout te gaan samen met Nick. Guus knutselt meteen zijn kadootjes voor juf Anouk en juf Dianne en Teun zal nog gaan knutselen zegt hij, alleen wanneer dat is de vraag. Teun houdt van uitstel. We eten lekker buiten en ik voel me zo geweldig, ik hoop dat er nog vele van deze dagen mogen volgen! Carpe Diem!

De harmonica bus van Puck en Teun

alle kinderen van de school en de ouders zwaaien de bofbipsen uit, Teun weet niet waar hij kijken moet :)

Yara en Puck lopen hand in hand :)

1 opmerking:

  1. Dit zijn toch de mooiste momenten tussen de kuren in, kinderen maken het soms moeilijk, maar vaak geeft het mij kracht, sterkte nog de volgende 2 kuren. Ik moet er gelukkig nog maar 1. Groetjes van anja ( iemand die je niet kent, maar je blog bijhoudt)

    BeantwoordenVerwijderen