dinsdag 8 mei 2012

Dinsdag 8 mei TAC kuur 4!

Na een redelijke nacht ben ik redelijk fit en ik ben klaar voor TAC kuur 4! Henry brengt de kindjes naar school en daarna mij naar Bernadette, zodat zij en ik naar ons chemo feestje kunnen gaan. Alles heb ik ingepakt, iPhone, iPad, geluksdoos, ik draag mijn geluksarmband en heb mijn horloge van papa bij me. En eten, tuc, pringles, napoleon salmiaksnoepjes en aquarius. We redden de rit naar het ziekenhuis, ondanks de wegwerkzaamheden keurig op tijd. We zijn snel aan de beurt en mogen weer in de relax fauteuil. Irma en Coby prikken me aan. Een leuk verjaardagscadeau voor Irma om mij in zo'n diep gelegen port à cath aan te prikken. Irma en Coby lukt het in 1 keer, maar we horen geen klik en er komt geen bloed terug. Dus voor de zekerheid wordt er wat Calcium door de port à cath lijn gespoten. Wow ik word er naar van en het lijkt alsof ik in mijn broek plas. Ik vraag meteen aan Bernadette of mijn broek nat is, maar dat is niet het geval en het is een normale reactie. Gelukkig, we kunnen starten met een zoutoplossing, dan de kytrill en de cyclofosfamide. Het feest is weer begonnen en ik ben hyperactief, zoals altijd :) het valt ook iedereen op hier en er wordt om gelachen. Ik praat honderduit en vindt het heerlijk dat Bernadette er is. Mijn tasje is uitgepakt, mijn geluk staat om me heen en ik krijg extra paracetamol. Ik voel me goed. Na de cyclofosfamide een spoeling en dan de adriamycin, dus er moet op ijs gekauwd worden. Bernadette haalt raketjes, want het ijs met ranja doet me kokhalzen helaas. De raketjes smaken lekkerder en dat gaat goed. Ik boer er al weer goed van, maar dat mag nu, bij chemopatienten is dat toegestaan:) na 2 ijsjes zit de adriamycin erin en gaan we weer spoelen, het gaat heel voorspoedig. De sterkste kankerbestrijder hangt in de aanslag op mijn rek, de taxotere! Het shocksetje staat gereed en de metingen worden verricht. Ook hier goede waarden, dus ik ben meer dan tevreden, Bernadette straalt veel positiviteit uit en dat helpt enorm, ook de babbeltjes. De zusters komen regelmatig langs en broeder Ramon ook nog even, hij heeft mijn blog niet kunnen vinden dus ik geef hem mijn adres nogmaals door. Hij gaat direct lezen en hij merkt op dat het een heel boek is. Ik geef aan dat ik niet alleen verbaal lang van stof ben, maar ook schriftelijk ben ik lang van stof. Ramon miste de feesthapjes, want die hadden we verdekt opgesteld, maar die zijn er zeker, voor in ieder geval jarige Irma en natuurlijk voor ons. Maar door het geboer krijg ik niets weg, de lunch was al een opgave, maar eten MOET, dus dat is wat ik heel traag doe. Caprice belt met de boodschap dat Ibe een gat in zijn hoofd heeft dat gelijmd moest worden. De huisarts in Woerden weet er wel raad mee, hij kan lijmen dus zo gepiept. De blauwe handschoenen gaan aan en de lijm is paraat. Het wondje wordt dichtgedrukt en zit dicht, helaas is de handschoen ook op het hoofd blijven plakken en die zit muurvast! Wat nu? De handschoen wordt er gedeeltelijk afgeknipt en Ibe gaat nu met een blauw restant van een handschoen door het leven, het is toch wat! Ik vind het naar, maar tevens dolkomisch. Ik moet er zo hard om lachen dat zelfs Ramon vraagt of het wat zachter kon, want er zijn hier ook zieken. Hij zij het met een lach overigens. De spoeling is alweer aan de beurt en dan de Zometa en het zit er al weer op in een recordtijd wederom, zo trots, weer een weggestreept!!!!!!!!! Na de taxaoere de Zometa en dan spoelen en voilà. Een voorspoedige dag met uitstekende service en met plezier en gelach, een topkuur, dat de gevolgen ook weer top mogen zijn, dan zijn de volgende 2 kuren om naar uit te kijken. De laatste kuur is op mijn verjaardag en dan zullen we er toch een echt feest van maken! Carpe diem ook vandaag weer, mooie dag, dank je dag en dank je Det.

We gaan naar huis en hebben nog een foto op faceboek geplaatst en ik voel dat ik moe ben en misselijk. Als we thuis zijn heb ik geen sleutels bij me, vergeten, een beetje dom. We rijden naar het huis van Bernadette en halen de sleutels op, kunnen we meteen mama en Frits bijpraten, die daar op Fiene passen. We gaan en Bernadette doet het voorbereidende werk voor de maaltijd, zodat Henry niets hoeft te doen. En we drinken koffie, mmmmmmmmm. Bernadette gaat en Alyssa komt met Guus en Puck thuis. Teun is bij Lars spelen. Dan is Henry ook al thuis en hij maait het gras en gaat dan met de kinderen Teun ophalen bij Lars om vervolgens naar zwemles te kunnen gaan. Buuv Pauline komt even binnen en we kletsen gezellig er op los en zij zal het cadeautje voor Wessel kopen die vrijdag zijn feestje heeft. Dat moest ik inderdaad nog regelen en heerlijk, ik hoef nu niets te doen en de beide mannen kunnen zo 1 cadeau geven wat Wessel heeeeeel graag wil, de Ninjago strijders! Pauline gaat en ik zet de oven aan, meer hoef ik niet te doen. Het leven is zo slecht nog niet en ik voel me redelijk, moe, boerderig en ik heb het warm. Maar deze kuurdag is goed gestart en moge dit zo blijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten