vrijdag 11 mei 2012

vrijdag 11 mei 2012

Gelukkig gaat het veel beter met de misselijkheid, dus dat scheelt weer. Ik heb continue een smaak van zuur in mijn mond en voor de nacht heb ik daar wat op gevonden. Ik ga gewoon slapen met een kauwgum in mijn mond. Bernadette zei gisteren dat ik daar mee op moet passen en we moesten er zelfs om lachen. Straks kunnen we lezen, helaas goed op weg, maar gestikt in een kauwgum :) Vooralsnog helpt het me op weg, de misselijkheid verdwijnt erdoor en ik heb geen kokhalsneigingen. Dus wederom een kleine remedie. De zweetaanvallen zijn heftig. Ik kan nauwelijks wat doen. Van a naar b lopen is baden in het zweet en hoe. Mijn blote bolletje is dan helemaal nat, zo ook mijn gezicht, rug, benen en decolleté. Ik ben dan net een glimworm en als het een beetje meezit met een mooi rood kleurtje. Ik voel me verre van fris en fruitig. Gisteren hadden mijn moeder en ik er samen last van. Zij van het harde werken en ik van het zitten. 'De zwetende mama en haar zwetende kind sloegen zich zwetend door een chemokuurdag heen'. We hebben alles opengezet in huis om zoveel mogelijk frisse lucht binnen te krijgen. Ik zit nu lekker aan een beschuitje en een kopje thee en ik typ wat op mijn blog. Kindjes zijn naar school en zo meteen komt Jeroen op bezoek. En mijn lieve schoonouders komen vandaag. Ze nemen in de avond onze musketiers mee, zij mogen dan logeren bij opa en oma. Henry en ik hebben dan even alle rust en tijd voor elkaar en dat is ook geen overbodige luxe. Zeker niet voor manlief, die alle ballen de lucht in probeert te houden. Maar eerst zal Teun vanmiddag naar het feest van Wessel gaan, hij heeft er veel zin in heeft hij vanochtend laten weten en Puck gaat spelen bij Nadine en ook zij kijkt hier naar uit. En Guus, die zal lekker hier thuis rondhangen en alle aandacht krijgen. Ma zou haar heerlijke hutspot meenemen, dus vanavond is het smikkelen geblazen. Ik ga wederom proberen de ruststand aan te houden, want tot dusver is dat de beste remedie en natuurlijk blijf ik vandaag weer heerlijk zweten en het went, echt waar. Het hoort er nu even bij, misschien ook wel heel goed voor me, want dan doe ik vanzelf minder :) Ik heb zin in deze dag, ik kijk er naar uit en ik ga hem weer plukken.  

Jeroen en mijn lieve schoonouders komen gelijktijdig aan. Ma en pa hebben enorme pannen meegenomen met de balletjes, de hutspot en de krabbetjes. Er kan gegeten worden vanavond, want er is genoeg. Ma gaat even met de fiets te stad en en pa gaat aan de slag in de tuin. Jeroen en ik babbelen even bij over mij, Sligro en eigenlijk vanalles. Praten kan ik nog goed en als ik rustig zit voel ik me gewoon een hele dame. Yvonne komt ook nog even langs, zegt me gedag en komt volgende week gezellig bijpraten. Als Jeroen weggaat, is ma ook snel weer terug en pa gaat de kinderen uit school halen. Puck is met Nadine mee naar huis en Guus en Teun komen gezellig eten. Ze hebben echt trek en Teun heeft zin in zijn feestje. Guus heeft een beetje buikpijn, maar gelukkig is dat snel over. Na het eten ga ik lekker naar bed en ik kijk uit naar mijn slaapje, want ik ben gewoon moe. Ik ben snel heerlijk vertrokken en volledig ontspannen. Guus helpt opa in de tuin en de twee mannen genieten, zeker onze Guus. Teun is vertrokken naar het feestje en oma is druk in de weer. Ik slaap tot wel half vijf denk ik en ik voel me goed ontspannen. Puck is inmiddels ook weer thuis en heeft 2 paar schoenen gekregen, ze is er zo wijs mee en doet ze meteen aan. Gympen met glitter en rode ballerina's van Nadine, omdat Nadine deze niet meer pastten. Het eten staat lekker te pruttelen en als de werkmannen uit de tuin zijn, gaan we aan tafel. Het smaakt voortreffelijk, het lekkerste eten van deze week. Ik smul en eet tot ik plof. Zo dat is weer energie! Na het eten worden de spulletjes gepakt want onze musketiers mogen logeren bij opa en oma. Teun is weer terug van zijn partijtje en ze spelen allemaal nog even buiten. Dan is het tijd om te vertrekken. Dikke knuffels en ik zwaai tot ik ze niet meer zie. Ik ga naar binnen en ben zo trots op mijn gezinnetje en mijn lieve familie. Ik ben een heel tevreden knapperd weer vandaag, die met rust een heel eind weet te komen en die zich nu realiseert dat altijd maar doorrennen en doen of alles maar kan geen optie is. Ik heb de dag geplukt en de dag heeft geluk geoogst. Dank je dag, dank je pa en ma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten