maandag 28 mei 2012

TAC kuur 5, 29 mei 2012

Kuur 5 staat op het programma vandaag, maar pas vanmiddag om 13 uur. Ik zal dus laat thuis zijn vanavond. Ik zie er als een berg tegenop, maar ik ga volle kracht vooruit en er niet teveel bij stilstaan, dat is niet goed voor de zenuwen. Ik zal het gewoon ondergaan, tanden op elkaar, verstand op nul en gaan met die banaan. De gevolgen komen dan de komende drie weken en ik hoop dat we die heel snel doorstaan, zodat we ze snel kunnen wegstrepen. Eerst in de ochtend genieten en kracht en energie opdoen. Zwaaien om 9 uur bij onze Guus die op schoolreis gaat en zijn stralende gezichtje vastleggen op de foto. Dat is al iets om naar uit te kijken. Daarna komt Collinda koffiedrinken en ook dat is om naar uit te kijken. Dus mijn dag begint boordevol positiviteit en dat is wat ik nodig heb. Mijn spullen en met name mijn geluk in een doosje ligt voor vandaag al klaar en zal me weer helpen de kuur te doorstaan. Ik ben er klaar voor en het gaat weer lukken! Tijdens de kuur ga ik proberen weer verslag te doen, dan zijn we het kwijt en kunnen we thuis direct in de ruststand en bijkomen van alle liters gif die er dan weer inzitten. Het gevoel hebben dat je een paard hebt opgegeten dat is geen prettige status en ik weet nu al hoe dat gaat voelen, bah, maar ook dat gaat weer over. Eerst genieten en dan de middag met Bernadette, als die net zo hilarisch gaat als vorige keer, dan is het geweldig. Daar ga ik dan maar weer van uit en met die gedachte moet het goedkomen.
uitgelaten met de tas in zijn mond loopt hij door de uitzwaaiende menigte, hij is zo uitgelaten. Geniet lieve kerel met die hoofdletter G!
Als ik thuis ben van school ga ik nog even naar de supermarkt om wat inkopen te doen. Bij de kassa blijkt dat ik nog steeds mijn pinpas niet heb, die zit nog in de portemonnee van Henry ondanks herhaaldelijk vragen om hem weer terug te stoppen. Ik voel stoom uit mijn oren komen, want Henry zit in Hilversum vandaag, dus ik ben geldloos. Ik heb nog 45 euro in de knip en als ik wat boodschappen teruggeef komt het goed. Ik bel Henry en ben boos, waarom denkt hij nou nooit eens mee en waarom stopt hij het niet terug als je het meer dan eens vraagt! maar goed dat is voorbij, ik ga naar huis met de uitgedunde boodschapjes en ik verheug me op de komst van Collinda. Ik maak alvast de broodjes voor de lunch, heerlijke triangels met presto, gerookte kip, feta, olijven, rucola en geroosterde pijnboompitten. Dan kunnen we om 12 uur met gevulde buikjes het ziekenhuis in. Collinda brengt me er naar toe en we drinken in de wachtkamer een kopje thee. We worden al snel door Irma binnen geroepen. Collinda gaat met me mee. Bernadette is onderweg. Ze gaan me aanprikken in de port à cath, een klein drama. De port à cath is diep gezakt en gekanteld en dus moeilijk te prikken met zelfs een naald 32. Ik bijt op mijn tanden en met hulp van Irma, Marie Michelle en Joke lukt het dan de derde keer. Het brandt en is pijnlijk, maar het is voorbij, dus niet meer aan denken. Bij de laatste poging komt Bernadette ook binnenlopen en ze zegt tegen Collinda exact hetzelfde als ik zeg, nou je valt met je neus in de boter. Collinda moet er om lachen. Ze gaat als ik aangekoppeld ben en wat was het fijn haar te zien, dit houden we er weer in. Uit het oog is niet uit het hart! Een heerlijke ochtend gehad en een perfect ontspannen begin voor deze chemokuur. Bernadette is er en heeft tips en een wordfeud helper. Nu snap ik haar giga score van gisteren, per woord minimaal 50 punten, ongelofelijk vals eigenlijk en ik maar zelf denken, grrrr. Het goede nieuws ik heb nu ook een helper, maar gebruik hem allen als ik zelf niets kan ontdekken aan mogelijkheden. De Kytril en natrium zijn doorgelopen en Bernadette heeft twee soorten ijs voor me nu de Adriamycin doorloopt. Heerlijk een Calypo en een Lioek, zalig! Na mijn ijs weer een spoeling en dan de cyclofosfamide . Ik heb al extra pijnstilling gekregen voor deze zak. Alles gaat voorspoedig. Joke neemt mijn gegevens door en de klachten en geeft tips, hele fijne zelfs. Ik ben content. Na de volgende spoeling, de killer der killers, de taxotere. Ook die loopt super, drie metingen en die zijn perfect. Ik doe het goed. Ik ben misselijk, maar met mijn oploskoffie kom ik er goed doorheen. Weer spoelen en dan de Zometa en dan is kuur 5 weer een feit, ik ben een contente en tevreden knapperd en de nawerking is dan weer de komende 3 weken. En dan de laatste en daar kijk ik naar uit! 5de kuur is goed verlopen, het was een mooie en rustige dag, zo vol als een paard, maar het zit er weer in. Missie geslaagd. Thuis lekker in de ruststand en goed drinken :)geweldige dag uiteindelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten