maandag 28 mei 2012

28 mei 2012 2de pinksterdag

Vandaag slaapt iedereen uit. Ik ben als eerste wakker en Teun volgt pas rond kwart voor 8! Guus niet veel later en Puck slaapt tot kwart voor 9! De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ook Henry neemt het ervan. Ik kan helaas niet uitslapen en geniet van de rust die de ochtend brengt. Het is buiten weer volop zomer, er staat een heerlijk verfrissend windje. Ik gooi de deuren open en ga genieten van de ochtendzon, zalig. Kopje thee erbij, bak muesli met biogarde en mijn medicijnen, waaronder de dexamathason. Ik zal wel weer hyper worden vandaag. Als iedereen beneden is maken we een plan. We gaan naar tante Yvonne en oom Peter in Someren. Effe lekker een bakkie doen. We zitten heerlijk in de tuin, die er prachtig bijligt nu het gras zo mooi groen is. Ineens komt er een hele grote zeppelin over, dat zie je niet vaak. De kinderen zijn onder de indruk en ik ook. Ik maak een fotootje, want als je iets vast kunt leggen, moet je het niet nalaten.
De Zeppelin
Ik vergeet veel te vaak foto's te nemen. Zo ben ik gisteren vergeten Ralph en de kinderen op de foto te zetten toen hij tot bijna helemaal in de top van de boom was geklommen in onze tuin en Puck, Teun, Guus en Vivian applaudiserend eronder stonden. We kletsen gezellig, drinken heerlijke latte machiato en dan gaan we naar huis. Ik vergeet de zonnen-allergie crème van VSM en de Ultrason pilletjes voor Guus en Puck. Dom! Thuis ga ik even naar bed, maar helaas niet voor lang, ik heb last van buikloop ineens en blijf maar lopen. Ik ben er niet ziek van, maar hinderlijk is het wel. Ik besluit maar in de luie stoel te gaan liggen, is ook dichter bij de noodzakelijke kleine kamer:) De kinderen spelen weer heerlijk. Puck is met Florine aan het spelen en ook Guus is er aan het zwemmen. Teun is met Nick aan het spelen. Aan het einde van de middag komt mama even langs. Ze neemt het rokje van Puck mee en zal het innemen voor onze slanke tante. Ik voel me weer best aardig en het frequente geloop neemt af. Ik kook wat rijst in kippenbouillon en doe er wat neutrale groente doorheen. Dat moet goed men. Voor de verandering steekt Henry de BBQ aan. Voor Guus, Teun, Nick en Henry is er vlees. Puck eet bij Florine. Het eten smaakt me goed, maar na een half uur loopt het weer lekker door. Ik sprak met Monique en die had er ook last van, dus dat stemt me gerust, dan heeft het namelijk niets met mijn lichamelijke malaise te maken en is het hopelijk eendagsvirusje. Na het eten zijn er raketjes, staafijsjes of minimagnums. We vertellen Guus dat hij morgen op schoolreisje mag en hij is blij en roept 'YES!'. Teun en Guus -en wij ook- mogen hem morgen uitzwaaien, wat zal hij trots zijn. Ik zal hopelijk niet vergeten om een fotootje te maken. Vanavond spelen de kinderen nog lekker buiten en daarna fris en fruitig in bad en dan naar bed. Morgen is er weer school en de juf zal blij zijn als ze uitgerust zijn :) ik heb los van de buikloop nergens last van, maar dat zal de dexa wel weer zijn. Morgen om 13 uur zal kuur 5 een feit zijn. In de ochtend komt Collinda nog even gezellig een bakkie doen. Daar kijk ik naar uit, we hebben elkaar lang niet meer gezien, dus zullen we wel veel onderwerpen van gesprek hebben, heerlijk! Bernadette is er bij morgen, ze zal direct vanuit school komen, als haar vervanger er is en ik zal vragen of Collinda mij bij het ziekenhuis op haar weg terug af kan zetten. Ik zie er tegenop, maar ik zal blij zijn als het erop zit! Dan nog maar 1 keer en dan wil ik NOOIT meer chemotherapie die er zo inhakt. Een onderhoudskuur, dat durf ik nog wel aan, maar die TAC takkekuur!!!! Daar ben ik klaar mee! Vanavond ga ik in de positieve stand, hoe positiever ik ingeschakeld ben, hoe beter het zal gaan. Ik zal starten met de dromenvanger en een zorgenpoppetje onder mijn kussen te leggen. Ook zal ik mijn doosje geluk en alle spullen die me de kuur doorhelpen klaarleggen. En het allerbelangrijkste zal mijn positieve mindset zijn, die aftelt van 2 naar 1 en die me zal voorzien van innerlijke kracht! Rust zal er niet bijzijn, dus zusters, broeders en Bernadette BE PREPARED!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten