dinsdag 24 april 2012

woensdag 25 april 2012

Onze Teun heeft gelogeerd bij Nick. Wat een vrolijkheid gisterenavond en wat kan ik daarvan genieten. Nick mocht hier blijven eten en we hebben heel wat kinderwijsheid aan tafel gehad. Over hoe we Teun zijn kinderfeest invulling kunnen ingeven, wie erbij mag zijn tot gesprekken over opa's die er niet meer zijn en de vraag welke leeftijd oud is en waarom soms ouders ouder zijn en toch jongere kinderen hebben. De kinderlogica rolt over tafel met een stellige overtuiging en ik geniet. Tussen de bedrijven door smikkelen ze van hun pasta met bolognese saus en Guus van zijn pasta zonder saus maar met kaas. Na het eten werd er weer gespeeld en ze gingen zelfs naar het huis van Nick. Buurvrouw Pauline kwam met ijsjes, maar toen zat het gezelschap dus alweer in hun huis. En toen kwamen Nick en Teun binnenrennen. "mama mag ik bij Nick logeren? Van Nick zijn mama mag het?" Ik was op dat moment boven en riep dat het van mij ook mocht. Dansen, springen, schreeuwen van blijdschap was het gevolg. 'Het mag, het mag, het mag." Ik pakte zijn pyjama, kleding en tandenborstel en Chrisje nam het mee, want de mannen waren al naar de feestlocatie vertrokken. Wat een plezier en natuurlijk hopen dat er ook geslapen wordt. Onze Teun is altijd zo vroeg wakker, dus hopen dat hij morgen 'uitslaapt'. Guus is verschrikkelijk jaloers, hij wil ook een keer bij Nick logeren. Thuis besluiten we daarom te gaan logeren in elkaars kamer. Puck wil in Guus zijn kamer slapen en Guus in die van Teun. Ze vinden het geweldig om dat te doen. Ik ga moe en voldaan op de bank zitten. Wat heerlijk om al die vrolijkheid om je heen te hebben. Guus komt nog even naar beneden om te vragen waar papa is, dus ik vertel hem dat hij pas heel laat van zijn werk zal komen. Hij wil nog even in ons bed liggen en daarna pas in het bed van Teun. Na 10 minuten is het stil en is ook hij in dromeland. Ik heb een redelijke nacht. Ik zit rond half 8 aan de keukentafel en de rest is nog in diepe rust. Teun en ik zijn de vroege vogels hier in huis. Guus en Puck slapen nog zo heerlijk en ik laat ze lekker slapen. Wat een mooi gezicht, Guus ligt dwars in het bed van Teun en Puck ligt opgevouwen in het juniorbed van Teun. Prachtig, als ze slapen kan ik uren naar ze kijken, ik heb ze dan zo mateloos lief. Ik drink mijn kopje oploscappucino en geniet ervan. Vandaag ga ik naar de opticien voor de tweede oogmeting. Bernadette komt en Karin komt vandaag. Het wordt tijd dat mijn bril vervangen gaat worden, geen gezicht met zo'n kapotte bril, maar iets anders heb ik nu niet. Gisterenavond op de bank heb ik een glaasje rosé genomen. De rosé die Robert voor me meegenomen had en ik heb er een partij van genoten. Zalig! Ik heb lekker TV gekeken en gelegen en de rust die de avond bracht was geweldig. Ik ging laat naar bed en dat was een gouden zet. Ik sliep snel en redelijk, beter als vroeg naar bed gaan en ieder uur voorbij zien komen. Mijn heupen doen nog steeds pijn, maar het is soort pijn die met golven komt. Ik vergelijk het met weeën, een golf van pijn overvalt je, wordt heel intens en ebt weer weg tot een beheersbaar zeurderig pijntje. Een pijn die goed te hebben is, met paracetamol zwakt het af, dus 6 per dag en gaan met die banaan. Vandaag wordt een mooie dag, de zon die schijnt en de temperatuur lijkt me aangenaam. We gaan plukken, de dag wel te verstaan, CARPE DIEM!

Na mijn douche ga ik op pad. Helemaal alleen en dat is soms zo fijn, het idee hebben dat je ook alleen dingen kunt ondernemen. Ik ga naar de opticien voor de 2de oogmeting en gelukkig zijn mijn ogen hetzelfde als de vorige meting, dus de bril kan besteld worden. Ik neem er meteen een zonnebril op sterkte bij. Het is een echte blingbling-bril en ik vind de bril best aardig. We drinken een kopje koffie en alle gegevens worden genoteerd. Wellicht is de bril na een week of 2 klaar, dus ik moet nog even geduld hebben. De zonnebril zal eerder klaar zijn, misschien zelfs nog voordat we naar Belgie gaan volgende week. Ik ga daarna naar de Vodafone winkel en ik trakteer mezelf op een nieuwe iPhone 4s. Ik ben helemaal in mijn nopjes met mijn telefoon en ik heb een zwarte genomen, dezelfde kleur als mijn ipad. Ik ga nog even naar de supermarkt en dan naar huis. Bernadette en Fiene zijn en Karin zit ook al aan de keukentafel. Leuk thuiskomen zo, een prachtige bos rozen staat Bernadette al keurig af te snijden en in een vaas te zetten. Bernadette neemt de strijk mee en gaat na alles aangevuld te hebben weer richting huis. Ik heb alle tijd om met Karin te kletsen. We eten gezellig wat met de kinderen en in de middag hebben we allerlei leuke inrichtingsplannen, met name Karin en ik krijg er energie van en vooral leuke ideeën. We kijken op websites en ik zet veel bij mijn favorieten zodat ik het ook Henry kan laten zien. Onze Teun is zo moe van zijn logeerpartij dat hij een slaapje doet op de bank, wel bijna 2 uur lang. Karin gaat in de namiddag weer weg, gezellig dat ze er was. Ze gaat naar Zeewolde toe en wil de files voor zijn. Ik ga lekker op de bank, mijn iphone uittesten. Ik lig lekker en dan komt Monique binnen met een lekkere schaal verse aardbeien. Zalig. Florine en Puck besluiten bij elkaar te gaan logeren en het feest is bij Florine. Het mag van mij. Als Monique gaat vraag ik of Florine wellicht bij ons wil blijven eten. Florine twijfelt, want thuis eten ze haar lievelingseten en wij eten patat, want papa kookt vanavond. Florine blijft eten en samen met Henry gaan Puck, Florine en Guus mee naar Stiphout om patat te kopen en lekkers erbij. We zitten gezellig aan tafel. Teun eet bij Nick en we babbelen gezellig aan tafel. Er wordt goed gegeten en als toet is er perentaart en verse aardbeien. Dat gaat er goed in. In no time zijn de aardbeien op en gesmikkeld dat wordt er. Puck gaat met Florine en slaaptas naar haar huis. Even later breng ik het dekbed en haar Stinkie. Hier thuis zitten de mannen op de ipad en de Nintendo te spelen. Er wordt enthousiast geschreeuwd en bizarre uitspraken galmen door huis. Henry leest een boek en ik tik wat op mijn laptop. Vandaag was een mooie dag. Ik ben heel moe, maar ik heb wel genoten van deze dag. Ik maak de balans op. Heup is dragelijk, smaak ik volledig weg, ademhaling in control, blaar ontstoken, darmen ontregeld en ernstige moeheid. Vanavond op de bank, niets meer doen anders zullen de tranen vloeien. Tranen die sowieso vandaag wel kunnen vloeien, maar ik laat het niet toe. Ik kijk naar mijn gezin en luister naar de geluiden in huis, ik ruik aan mijn rozen en ik realiseer me eens te meer dat ik content ben met wat ik zie en wat ik voel. Ik voel me tevreden, compleet en eigenlijk gewoon best goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten