woensdag 18 april 2012

woensdag 18 april 2012

Wat een pittig nachtje zit er weer op, ik heb mijn toilet meer gezien dan mijn bed, maar niet getreurd, dat is geweest en dat ligt achter me. Ik ga vol goede moed de dag in. Ik bemoei me niet met het ochtendritueel en blijf op bed liggen met een kopje thee, medicatie en een soepstengel om de ergste misselijkheid te bestrijden. Guus is 's ochtends erg lui en komt even gezellig bij me liggen en ook hij knabbelt op een soepstengel. We hebben leuke verhalen en hij vertelt trots over zijn computerdiploma. Hij zegt dat de juf bijna was vergeten het diploma te geven, maar toen hij het vroeg is het gelukt. Ik complimenteer hem hiervoor en zeg hoe trots ik op hem ben en dat ook ik hem een grote kanjer vind. Hij straalt van oor tot oor. Dan zegt hij dat hij naar beneden gaat, omdat hij zich nog moet aankleden en een boterham wil. We knuffelen elkaar en ik krijg zo'n lekkere kus van hem, die alleen hij zo geven kan. Ik ben trots en blij en voel een warme geluksgloed over me heenkomen. Ook Puck komt nog even naar me toe, of ik haar haar wil kammen. Ik zeg haar dat ik haar haar zo prachtig vind en dat ik wil dat ik, als ik weer haar krijg, hetzelfde haar zou willen hebben. Ze moet er om lachen en geeft de borstel aan mij. Ik zeg haar neem die maar mee, want ik heb nog geen haar om te kammen. Ze ligt in een deuk, geeft me lachend een kus en loopt giechelend de trap af. Ze vertrekken naar school en ik ga daarna naar beneden. Maar eigenwijs als ik ben doe ik ook alvast de badkamer boven en maak ik de bedden op. Ik heb een kop als een biet en het geeft me voldoening, maar ik realiseer me dat dit geen rust nemen is. Dus ik stop, ga  naar beneden en dan komt Henry thuis. Hij roostert een broodje voor me en geeft me een kopje thee. We kletsen nog wat en hij gaat naar zijn werk. Ik heb mijn schoonmoeder aan de lijn en we kletsen weer even bij en we gaan elkaar vrijdag weer zien en dan belt Annie en we kletsen gezellig. Mijn moeder komt en hoort me over de naderende bruiloft van Anita en Benno praten en begint nieuwsgierig de trouwkaart te lezen. Ik ga mijn best doen en wil er graag bij zijn de 16de!!! In geval van nood ga ik alvast in de bruidsuite liggen, dat zou een stunt zijn :) Mijn moeder vouwt de was weg en Bernadette en Fiene komen een drankje drinken. Fiene krijgt een gelukspoppetje van me en is de koningin te rijk. Ze gaan weer naar huis en dan is het wachten op de kids, die vanmiddag vrij zullen zijn. In de tussentijd babbel ik via Facetime met Gerben en laat mijn moeder zien wat een geweldig medium dit ook weer is, woord en beeld via de ipad. Geweldig. Puck zou vanmiddag bij Femke gaan spelen en voor Teun en Guus weet ik het niet, dus dat zullen we zo wel zien. Ik voel me best aardig, mijn hart en longen hebben wel wat te verduren, maar met rust is het goed te doen. Dus ik zit, lig en ga vanmiddag heerlijk dutten na het eten. Het leven is zo slecht nog niet. Ik voel me en knapperd vandaag en met de nodige rust afgewisseld met haalbare activiteit komen we er wel. Ik hoop dit zo vol te houden en ga genieten wat dagelijks op me afkomt in mijn kleine beheersbare wereld, die op termijn echt wel weer groter wordt. Pluk de dag is het motto en dat houden we erin. Carpe Diem!

En dan komen Henry, Teun en Guus thuis. Mama heeft de tafel gedekt en we gaan lekker eten. Ze smullen van hun brood en broodjes en drinken van de chocolademelk. Na het eten gaan ze beiden naar Nick, de buurjongen. Mama zet een kopje thee voor me en rond de klok van half 2 ga ik lekker mijn bedje in, telefoon op stil. Mama gaat naar huis en Henry neemt de zorg over. Ik dommel lekker weg en dan staan Yvonne en Willemijn in mijn slaapkamer. Ze komen even checken hoe het met me gaat en eigenlijk gaat het heel goed. We kletsen gezellig en als ze vertrekken hervat ik mijn dutje. Ik slaap tot kwart voor vijf!! En heb lekker geslapen. Ik heb weer een heerlijke kleur van de medicatie. Ik zie dat Marjon heeft gebeld en bel haar terug. Ik bel eerst naar Veronica en daar krijg ik Elma aan de lijn en dan bel ik Marjon die even later terugbelt. We praten elkaar even bij. Ik ga naar beneden en daar is iedereen weer compleet. Henry staat achter het fornuis en ik geniet van die aanblik. Het ruikt heerlijk in huis en ik heb trek in eten. We eten rond de klok van zes uur, ik neem mijn medicatie en het eten smaakt me heerlijk. Na het eten mogen de kids nog even buiten spelen. Nick en Teun komen binnen en ze gaan Ninjago-strijders spelen. Ninjago blijft geweldig kinderspeelgoed voor onze Teun, hij gaat helemaal in die wereld op. Ook Puck komt binnen een kijkje nemen en Guus, die blijf buiten en speelt zelf een potje voetbal, met de bal die hij op school gekregen heeft. Onze Guus is niet stuk te krijgen, hij heeft energie voor 3 kinderen tegelijkertijd. Henry ruimt de boel aan de kant en er heerst een heerlijke rust in huis. Ik vul mijn blog aan en ik geniet. Ik geniet van de kinderen om me heen, de bezigheid van Henry en de rust die er is. Het is een hele mooie dag geweest. Door de maagbeschermers heb ik geen last meer van maagzuur en er gaat een wereld voor me open. Genieten zit hem in hele kleine dingen, je hebt niet veel nodig. Zo meteen gaan de kindjes lekker naar bed, ik ga nog wat televisie kijken en vroeg naar bed en hoop dat deze nacht meer rust gaat brengen. Ik ben vandaag een ontzettend tevreden knapperd en ik hoop dat deze week zo goed mag blijven gaan. Ik heb wel kwaaltjes, maar die zijn verwaarloosbaar bij het goede gevoel dat ik heb. Positiviteit om je heen en bij jezelf geeft zoveel kracht. Mijn lotgenoot Barbara schreef via Facebook, je bent sterker dan je denkt en dat is inderdaad zo. Je weet maar half hoe sterk je kunt zijn en overleven is wat je doet, je zit er middenin en beseft niet dat je er sterk voor zit te zijn. Je doet het gewoon alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Je bent dus sterker dan je ooit voor mogelijk had gehouden en zo is het maar net. Nick wordt door zijn zusjes, Chrisje en Floor opgehaald. De avond doet zijn intrede en ook wij zullen aan het bedritueel gaan beginnen. Een mooie dag, een tevreden dag een fijne dag en ik dank de dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten