zondag 8 april 2012

Paaseieren

In Putten starten we met een paaslunch, gezellig zit iedereen aan tafel en we genieten van het lekkers. Guus vraagt of eieren gezond zijn en eet er vervolgens 2 achter elkaar op. Na het eten zullen er paaseieren gezocht gaan worden in het bos van Putten. Opa is vooruitgegaan en heeft zo'n 70 eieren op een stokje verstopt. Als wij aankomen rennen de kinderen al naar opa toe. ze mogen gaan zoeken en wat een leuk aanblik is dat. De jongens lopen in hun enthousiasme veel eieren voorbij en dan rennen ze kris kras door elkaar, half struikelend over takken. Puck daarentegen gaat een andere kant op en verzamelt heel verdienstelijk wel 29 eieren. De rest wordt gevonden door de jongens. Puck heeft de meeste eieren gevonden en straks bij opa en oma heeft de paashaas de prijzen uitgestald en zal zij als eerste mogen kiezen. Maar voordat het zover is gaat er gespeeld worden, voetbal! Huub heeft zijn voetbal meegenomen. De jassen gaan uit en daar gaan ze met zijn vieren. Hilarisch! Het is maar de vraag of wij in onze familie topsport-genen hebben, maar het is meer dan de moeite waard om naar te kijken. Lachen, gieren, brullen en de kinderen vermaken zich opperbest. Ik maak met mijn telefoon een filmpje en ik besluit dit filmpje goed te bewaren. Ooit als, in dit geval Huub, 18 jaar zal worden, dan zullen we dit echt tijdens zijn verjaardagsfeest terugkijken. We zullen dan vanzelf zien hoe zijn sportieve ontwikkeling is verlopen, speelt hij bij Ajax of niet? We gaan na wat klimtoestellen en schommels terug naar huis voor een kopje thee met paaslekkers. De kinderen krijgen hun prijzen. Puck kiest voor een kuiken gevuld met snoepjes, Teun voor een chocoladedino-ei, Guus ook voor een kuiken met snoepjes en Huub voor een paashaas gevuld met smarties. Ze spelen binnen weer gezellig verder en wij drinken ons theetje, voorzien van allerlei paaslekkers. De kinderen hebben de leukste 2 dagen van de wereld gehad en Puck meldt dat ook aan oma. Heerlijk om hun gezichtjes te zien en aan hun hele lijfje kun je zien dat ze genoten hebben en nog steeds verder genieten. Opa en oma hadden ook Huub gevraagd, dus het waren de 4 musketiers, waarbij Guus en Huub het ondeugd in het kwadraat hebben gevormd. De dierentuin, buiten spelen, binnen spelen met de dino's, de barbies. Bij opa en oma kan alles, omdat ze een hele speelkamer hebben. Echt feest is het en dat past helemaal in deze paastijd. Echter komt aan al het moois een eind en zo rond de klok van half vijf vertrekken we weer naar huis. In de auto gaat het voorspoedig. Teun speelt op zijn Nintendo, Guus kijkt mee en eet al zijn snoep op en belooft zijn tanden heel goed te poetsen en Puck kijkt wat naar buiten, want als ze meekijkt met Teun krijgt ze hoofdpijn. Ik, ik lig in een diepe slaap. Ik heb me lekker in de stoel genesteld en ben in dromeland en krijg niets mee van de autorit. Pas bij Veghel word ik wakker. We besluiten thuis lekker brood te eten, afbakbroodjes met lekker beleg. Na het eten gaat het kroost nog even buiten spelen. Het is weer heerlijk om compleet te zijn, het is gedaan met de rust, maar het is fijn die lieverds weer om ons heen te hebben. Opa en oma zullen wel moe zijn na al deze hectiek, ze hebben een overgetelijke logeerpartij verzorgd en dat zal onze drie musketiers altijd bijblijven. Ze kijken nu al uit naar de volgende logeerpartij :) Het was een mooie dag en na zo'n dag is het goed rusten. Ik ga lekker in mijn huispak op de bank, muts op en vroeg naar bed en ik ben een gelukkige knapperd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten