vrijdag 20 april 2012

vrijdag 20 april 2012 zieke Guus

Guus is ziek. Hij gaat op tijd naar bed met een pilletje. Van dat pilletje knapt hij aardig op, hij kijkt nog even bij Teun en Puck op de kamer en hij slaapt snel. Maar helaas niet voor lang. Vanaf 23 uur begint hij te spoken. Hij heeft overal pijn, zijn hoofd, zijn buik, koud, warm, malaise ten top. Henry neemt de zorgtaak op zich, maar heeft moeite met het feit dat hij niet kan slapen. Hij wordt hier niet echt vrolijk van. En onze kleine man, die wil alleen aandacht. Om 2 uur komt Henry naar boven met Guus en legt hem naast me neer. Hij wil zelf in het bed van Guus gaan liggen, zodat hij kan slapen. Ik laat Henry weten dat dat geen goed plan is. Guus heeft koorts en ik ben erg vatbaar voor infecties, dus een betere optie is het matras bij ons neerleggen, zodat ik niet direct tegen hem aanlig. Guus blijft klagen. Hij krijgt nog een pilletje en rond kwart over drie slaapt hij dan eindelijk in, hard snurkend net als papa :) Ik ben weer continue in de weer met mijn hitte-aanvallen in de nacht, dus veel slaap krijg ik niet. In de ochtend ben ik om kwart over zes al weer wakker. Ik ga alvast naar beneden om mijn pillen tegen de misselijkheid te nemen, want ik ben goed misselijk. Ik eet meteen wat en ga met een kopje thee weer naar boven. De rest slaapt nog. Teun wordt wakker en zit al te praten tegen zijn Nintendo en te spelen. Guus en ik blijven heerlijk liggen en de rest gaat naar beneden. Daar had ik al de boterhammetjes gesmeerd en klaargezet, dus ze kunnen zo aan aan tafel. Puck komt nog naar boven zodat ik haar haartjes kan kammen. Ze heeft vandaag maandviering en speelt kind en heeft zelfs tekst om op te zeggen. Ik wil graag mee, maar helaas ben ik niet topfit, mijn hart maakt nog steeds overuren, helaas. Ik kam haar haren en wens haar heel veel succes. Mijn hart huilt een beetje, ik had er zo graag bij willen zijn, maar het is niet zinvol mijn grenzen te overschrijden. Ik wens haar heel veel succes en ze gaat me straks precies vertellen hoe het allemaal gegaan is. Ik ben trots als ze de trap afloopt, trots op mijn lieve meisje. Opa en oma Putten zijn er al vroeg vanuit Putten, om kwart over negen. Dus Henry gaat samen met pa naar de maandvoorstelling, gewapend met fototoestel, zodat ik het thuis kan bekijken. Guus, ma en ik blijven achter. Ik heb al lekker gebadderd en heb het heel heet. Guus is al een stuk beter, hij eet zijn boterhammetje en drinkt zijn sapje. Hij speelt op de ipad met het Carsspelletjes en wint 4 races. Hij is supertrots en ik ook. Hij tekent en vertelt en oma is de witte tornado. Ze ruimt, sopt en neemt nauwelijks tijd om even te zitten. Mijn internetverbinding ligt weer eens dwars, maar gelukkig krijg ik handigheid in het herstel, dus we zijn ook vandaag weer online. Dan komen Henry en pa terug met foto's. Vol trots kijken we naar de foto's en drinken een kopje koffie. Onze Puck met haar rode wangetjes en getekende sproetjes, prachtig!!!! Henry gaat naar zijn werk en ik ga met pa naar de winkel om het avondeten in te kopen. Ma gaat het straks koken. We hebben alles in conrol gelukkig. Pa haalt de Puck en Teun uit school; hij is er om ongeveer half een weer. Met Puck en Yara, want Teun is bij Lars spelen en die gaan we later deze middag ophalen. De meisjes hebben prachtige verhalen over de voorstelling en over mijn ziek zijn. Wat een kinderwijsheid komt er ter tafel. Gelukkig hele positieve verhalen, dus daar sluit ik me volledig bij aan, want ook ik ga beter worden net als het nichtje van Yara. Ze eten cornflakes, broodjes en drinken Fristi. Na het eten gaan ze op Puck haar kamer spelen en Guus is bij de meisjes en mag mee spelen. Ik ga zo lekker rusten, met een rond buikje. Ma ruimt verder op en pa leest het krantje. Straks na de dut zullen we Teun weer ophalen. We doen het lekker rustig aan en ik geniet van de bezigheid om me heen. Ik slaap wel 2,5 uur. Puck heeft heerlijk met Yara gespeeld en als ik uit bed kom ga ik met Guus Teun ophalen. Oma maakt het eten en pa is nog in de tuin aan het rommelen. Teun heeft het reuze naar zijn zin gehad bij Lars. Hij heeft een mooie tekening gemaakt en een kleurplaat van Ninjago gekleurd. Thuis is Puck met Yara aan het knutselen en Yara wordt opgehaald. Ze hebben zo leuk gespeeld, heerlijk en daar kun je dan weer van genieten. Het blijven de kleine dingen die het hem doen. Straks als Henry thuis is gaan we lekker eten en dan nog even van elkaar genieten. Wat heerlijk dat alles blijft doorlopen met de hulp van ook mijn schoonouders. Ik ben vandaag moe, heb een druk hart, maar het is allemaal weer goed verlopen. Guus is aan de beterende hand en ik neem mijn rust, wat wil een mens nog meer. Het eten smaakt heerlijk en als pa en ma vertrekken, zwaai ik tot ik hen niet meer zie. Ik ben dankbaar, heel dankbaar. Na het eten gaan de kinderen lekker spelen. Op de laptop, Nintendo en Ipad. Puck kijkt met Guus nog even naar een tekenfilm en dan besluit Puck Guus en mij voor te lezen uit de kankermannetjes. Ze leest het hele boek zelf, een boek dat gaat over een mama die kanker heeft en waar de medicijnmannetjes het van de kankermannetjes winnen. Puck leest zo mooi voor en ik heb tranen in mijn ogen. Guus luistert aandachtig en wil dat ik het verhaal daarna nog een keer voorlees en dat doe ik. Ik ben ontroerd en houd zo veel van mijn kleine lieverdjes, dat is met geen pen te beschrijven. We poetsen de tandjes en Henry brengt onze kanjers naar bed. Wat een heerlijke avond en wat een mooie dag. Teun, die zich altijd wat afzijdig houdt van mijn ziekte, luistert toch een beetje mee en zegt voor het naar boven gaan dat, omdat hij zo van mij houdt, de kanker minder wordt. Ik knuffel hem, hij loopt naar boven en de tranen stromen. Niet van verdriet, maar van geluk van dit mooie gezin waar ik onderdeel van uitmaak. Liefde is sterk en onze liefde voor elkaar geeft kracht en zal tot overwinning leiden. Mijn hart gaat tekeer en ik zweet de hele dag, maar alles voor de overwinning en met de liefde kom ik een heel eind. Ik ben een knapperd en een verschrikkelijke bofbips met zoveel liefde om me heen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten