dinsdag 10 april 2012

woensdag 11 april 2012

Heerlijk geslapen, wat is slapen toch fijn zeg. Nadat ik gisterenavond nog even op Facetime heb gebabbeld met Karin, Hugo en Jan, ben ik lekker gaan slapen. Mijn buik rommelde er goed van, maar de vermoeidheid heeft overwonnen en ik ben maar 5 keer wakker geweest. Ik ben dan ook om kwart over zeven van de partij en de kinderen gaan in een voortvarend ritme aan de slag. Brood eten, drinken, aankleden, haren kammen, tanden poetsen, hupsakee. Om kwart voor 8 zijn ze allemaal klaar en ze kunnen nog allemaal 5 minuten op de ipad spelen. Ze zitten aan de keukentafel en eerst speelt Puck Angry Birds. Het kost Teun moeite te wachten op zijn beurt en zit met zijn handjes Puck al driftig te helpen. Dan is Teun en ook Guus kan nauwelijks geduld opbrengen om op zijn beurt te wachten. En dan Guus. Ze moedigen elkaar aan en woorden als vet, Yes, joehoe en Cool vliegen over de keukentafel. Ze hebben plezier en zin in deze dag. Daarna gaan de schoenen aan en vertrekken ze naar school. Guus met een puzzel voor speelgoeddag en een verrekijker, zodat hij naar Fabian kan kijken. Hij wil graag met Fabian afspreken, hij heeft het er al weken over, maar het lukt maar niet een dag tge vinden waarop beide heren kunnen. Daarom heeft Guus besloten dat hij naar de BSO wil, want daar is Fabian ook. Vandaag gaat hij het weer proberen. Papa brengt ze weg en loopt vandaag mee met de klas van Puck tijdens de Warandeling, een wandeling door de Warande met vragen en opdrachten. Erg leuk om te doen met kinderen. Vorig jaar hebben we de wandeling gelopen met het kinderfeestje van Teun. De kleine mannen renden van vogelhuis naar vogelhuis en waren dolenthousiast. Ik bak vier kleine appelflapjes en ga me lekker douchen. Straks komen Maartje en Luuk gezellig op de koffie en thee. Het weer ziet er veelbelovend uit, dus misschien kunnen we een heerlijke wandeling maken met Luuk. Vanmiddag zijn de kinderen vrij, want het is woensdag, dus we zullen zien wat de plannen voor vandaag worden. Het belooft een mooie dag te worden en dat de zon mag blijven schijnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten