maandag 2 april 2012

positieve wending

Mijn zus komt en doet waar zussen goed in zijn, luisteren, relativeren en begrip tonen. Ik voel me gehoord en praat het van me af. Ik voel me al een stuk minder depri. Mijn zus wil graag wat voor me doen, dus doet mijn strijk en daarna -hebben we samen besloten- gaan we wat leuks doen.  Iets leuk zonder in de spotlights te staan, want daar hebben we beiden geen zin in. We doen wat wij altijd leuk vinden, we gaan uit eten. Lekker lunchen bij mijn inmiddels vaste stek, Il Borgo. We gaan lekker boven zitten en daar zitten we heerlijk rustig en een hele poos alleen. We kletsen lekker over van alles en nog wat en wat lijken onze actie-reacties toch op elkaar in bepaalde situaties, genetisch bepaald, overduidelijk. Dit heet relativeren en ja ook al heb je geen kanker, dan ook kan er sprake zijn van vergelijkbare gevoelens. Ik voel me weer enigzins normaal en niet meer de eenling. Ik ben blij dat we de deur uit zijn gegaan. We eten een heerlijke salade Il Borgo, met gerookte kip, parmaham, geitenkaas, appel, sinaasappeldressing, tomaat en brood. Heerlijk, het zijn de kleine dingen die het hem doen. De zon is gaan stralen, de temperatuur is goed, dus wat willen we nog meer. Depressie, zak er maar even lekker in, nu even niet! Mijn whatsapp doet het niet meer en ineens hoor ik mijn telefoon. Het is Alyssa, ze is ziek. Jammer. Ik besluit dan vanmiddag ook de kinderen uit school te halen, verrassing! Ik ben op tijd op het schoolplein en ik merk wel dat het me meer moeite kost dan normaal, maar ik ben blij dat ik er sta en blij de blije koppies te zien als ik er sta. Teun gaat bij de oma van Nick spelen en Puck wil met Nadine afspreken, maar Nadine besluit dan toch liever een ander keertje te komen. Puck is eerst een beetje verdrietig, maar ik leg haar uit dat ook zij wel eens geen zin heeft. Eenmaal thuis gaan Guus en Puck parfum maken van rozenblaadjes en water. Ze maken een echt laboratorium in de tuin en doen handschoenen aan en gebruiken de rozen die zijn gaan hangen. De parfum ruikt heerlijk en ze hebben echt schik met elkaar. Ik geniet hiervan en ben een tevreden knapperd. Het blijven de kleine dingen die het hem doen en ik ben blij om deze ommekeer te hebben kunnen bewerkstelligen. Het leven zit niet altijd mee, maar er is genoeg in het leven om positiviteit uit te halen. Het leven is mooi en het leven is goed, je moet er alleen je ogen goed voor openen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten