dinsdag 17 april 2012

borstkanker, ik ga jou overwinnen!

Borstkanker, ik ga jou overwinnen!

Ik ben er van overtuigd dat ik mijn ziekte ga overwinnen
Ik ga dan ook vol energie, kracht en moed aan TAC kuur 3 beginnen

Het bloot haar en bijbehorende misselijkheid valt me wel weer ten deel
Maar voor de lichamelijke overwinning is niets mij eigenlijk te veel

Ik blijf braaf mijn Calcium, dexamethason, Emmend en soms Kytril slikken,
Mijn artsen weten vooralsnog goed wat mij helpt, de slimmeriken

Van de Neulasta krijg ik pijn in mijn spieren, ben dan een echt oud wijf
Wordt dan boos op mezelf, eigenlijk meer op mijn -voor mijn gevoel- dan onwillige lijf

Echter is dat niet terecht, want mijn lijf doet het goed, het heeft écht pit,
Het is mijn geest, die mij tijdens mijn ziekte behoorlijk in de weg zit

De geest onder leiding van de hormonen, want mijn eierstokken zijn stilgelegd
En niemand heeft mij de ellende, die hiermee gepaard gaat, voldoende uitgelegd

Mijn lichamelijke kracht is vooralsnog een feit
Maar mijn sterke geest ben ik dus soms heel even kwijt

Gelukkig is dat vaak van korte duur
En altijd weer voorbij tijdens de start van elke nieuwe kuur

Zou mijn lichamelijke kracht mede komen door de kopjes zuurzakthee?
Zit het me daarom soms zo gigantisch mee?

En hebben ze ook zoiets voor mijn afbrokkelende geest
Want als dat er is, dat helpt me dat nu in feite het meest!

Ik ga vandaag weer fris beginnen
En borstkanker, ik ga jou overwinnen!

Dit gedicht kwam vanochtend ineens in me op en dat terwijl ik zelf niet van het dichten ben. Het is het begin van de dag. Ik ga samen met Henry om 10 uur richting EIndhoven. Eerst voor de oogmeting en dan voor Chemokuur 3. We zijn op de helft! Ik heb vanacht geslapen met een slaappil, echter is de dexamethason sterker dan de slaappil, dus suf was ik, maar slapen zat er maar niet in. Bizar. Toch ben ik niet moe, maar dat is dus ook dankzij de dexamethason. Mijn moeder komt straks als wij er niet zijn het eten voorbereiden. Guus gaat vandaag bij Bram spelen en Teun wilde naar Lars. Puck komt hier en natuurlijk is er dan ook alle aandacht voor haar. Ik voel me goed en ben aardig actief, heb een kleur als een biet en heb het idee dat ik de wereld weer aan kan. Wat een medicatie zeg! Ik ga vandaag gewapend met Ginger Ale, Tuc en de ipad naar het ziekenhuis. Ik lust geen cola meer vanwege de smaakverandering, dus Ginger Ale is volgens de lotgenoten een heel goed alternatief. Alle gelukspoppetjes zullen weer aan mijn zijde staan, dus ook deze keer moet het weer lukken. Met een maagbeschermer erbij kan het dus eigenlijk niet misgaan. Ik ben ook al gebeld door To Care en morgen tussen 9 en 13 uur brengen zij de Neulasta, die ik zelf zal injecteren. We zijn er weer helemaal klaar voor. Ik kreeg gisteren van de oppas en de kinderen een fantastische kaart, een idee van de kinderen zelf. Ze zeiden dat mama altijd heel snel beter wordt van de kaartjes die ze krijgt en daarom wilde zij nu al een kaart geven, want dan zou ik zeker niet ziek worden. Wat een engeltjes. Allemaal zelf hebben ze er wat op geschreven, de knapperds. Ik was zo trots en de kaart staat ook bij mijn vriendenkring die weer heerlijk brandt. Zo lekker onder de douche en dan zijn we klaar voor vandaag. Vanuit het ziekenhuis zal ik wel weer beschrijven wat er allemaal gaande is. Ik ga ervoor, zie er niet naar uit, maar let's do it!

1 opmerking:

  1. Beste hanneke,
    Ik stuitte o je blog na het zoeken op over informatie van de tac kuur. Wat hou jij je blog goed bij. Zo te zien ben jij net als ik ook veel te jong voor deze onzin. Ik heb net als jij borstkanker, ben 34 en begin maandag aan mijn 4e kuur. Ben ook allergisch voor de detaxotere, en doe er dus ook lang over voor deze erin zit. Ik wens je heel veel sterkte vandaag en natuurlijk de rest van de week. Groeten Anja
    anjagoezinne@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen