zondag 21 oktober 2012

zondag 21 oktober 2012

Vandaag begint heel relaxed. Teun is al eerste wakker en speelt zijn favoriete Mario spel. Als Puck wakker wordt komt ze heerlijk bij ons in bed liggen en kijkt TV, ze geniet in ons bed en als laatste is er dan onze Guus, ook hij wil even in ons bed en TV kijken. We gaan lekker naar beneden voor ontbijt en doen heerlijk rustig op deze zondag. We zitten nog in onze pyjama als Loek en Morris komen. Puck, Teun en Guus wilden graag spelen en nog nooit zo snel hadden ze hun kleren aan. Ze gaan lekker naar buiten en spelen heerlijk. Ik besluit lekker in bad te gaan en hoop dat dat verlichting geeft voor mijn arm. In bad wordt het er niet beter van. De warmte voelt zelfs vervelend en mijn arm wordt er niet lichter door. Bewegen voelt het best, dus uit bad en in de benen. We hebben onze plannen van vandaag gemaakt en we gaan het biggetjesbos in. De biggetjesroute wandelen met de kinderen en Bernadette, Dries en Fiene gaan mee. We zijn er in de middag en we zorgen dat alle kinderen dé prachtige rugzak hebben met de route erin. Ook zit er in de rugzak een pakje drinken en biggetjessnoep en een biggetjespen. De kinderen zijn er superblij mee. We starten de route en we zijn ruim anderhalfuur onderweg. We steken kaarsjes aan in de Lourdesgrot en Teun zegt dat hij een kaars voor mij brandt. Ik smelt. Fiene brandt een kaars voor Guus en Guus brandt een kaars voor niemand minder dan Lightning Mc Queen, een rode sportauto. We moeten er allemaal om lachen. De tocht wordt vervolgd en Puck leest de tekst voor en de rest volgt. Het weer is geweldig en het landschap prachtig. We zien vele kabouterdorpen (paddestoelen) onderweg en we kijken elke keer weer uit naar de biggen.
Kijk weer een kabouterdorp zeggen we als we deze paddestoelen zien. Waar zijn de kabouters dan vraagt Fiene en ik laat haar weten dat die er alleen zijn als het donker is :)
We bezoeken ook de varkensstallen, met de kraamkamers waar de zeugen met hun biggetjes liggen. Zo ontzettend leuk om te zien. We besluiten een stukje van de route af te snijden en kunnen dan nog lekker genieten op het terras buiten van de Brabantse kluis. We genieten ervan, lekker (bok)biertje, bittergarnituurtje en het is echt aangenaam. De kinderen vermaken zich opperbest met de kalfjes en elkaar. De wandeling en de afleiding laten mijn zware arm gewoon even vergeten en daarbij het bokbier ontspant :)
Bij de stallen even op de foto, Fiene en Guus dragen hun varkensneusjes :)
Thuis maken we een makkelijke maaltijd. Teun heeft al bij Loek en Morris gegeten en zij spelen buiten en wij zitten binnen gezellig aan tafel te smikkelen. Na het eten gaan de kinderen in bad en naar bed, want morgen begint school weer. Ik kijk daarna naar boer zoekt vrouw, wat een heerlijk programma is dat toch. Ik laat Henry mijn rug voelen en hij voelt een groot verschil tussen links en rechts. Dat klopt ook, want rechts is het dikker van het vocht. Waarom ik nou ineens daar zo'n last van heb? Het is echt sinds de nieuwe prothese? Of zou ik dan toch teveel gedaan hebben? Ik ben immers een bezige bij. Toch vermijd ik tillen, stofzuigen en strijken, maar voor de rest doe ik alles wel. Ik heb morgen met Monique afgesproken, mijn ziekenhuismaatje. Ik ga haar maar eens vragen of zij nog vochtklachten heeft en wat zij zoal op een dag doet en kan. Na boer zoekt vrouw zap ik nog lekker door en lig begraven in 2 enorme kussens. Lekker zacht en ik word lekker verwend met een drankje. Zo is het goed vol te houden, maar ik zie op tegen de nacht. Ik denk dat ik mijn nachtvriend lormazetapam maar weer eens opzoek. Inmiddels weet ik dat ik met de juiste nachtrust evenwichtiger blijf. Slaap is het beste medicijn zijn mijn vader ooit en dat is wat ik ga doen slapen en hopen dat dinsdag mijn lymfedrainage verlichting oplevert.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten